• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MIJN CALIBRA V6

[rquote=1823320&tid=138907&author=Jerremy]hmm. ok. Maar dan moeten ze niet van RVS zijn toch, want blijft toch warmte weer teveel in de kop zitten ?

Wat voor materiaal is dan het beste.. Maar is het echt beter voor warmte afvoer ? Maar dan de spruitstukken zeker wel inwikkelen met hitte tape o.i.d.. Zeker aan schutbord zijde lijkt me zo (dynamo)

Ja, scheelt idd wel ten aanzien van pk/koppel, en zit niet met het gehannes van die boutjes.

Alleen zou ik zou uitlaat dan moeten laten maken en liefst ergens hier in de buurt.

grt.[/rquote]

Het is echt beter voor de warmteafvoer want de gassen worden veel sneller door het uitlaat naar buiten geduwd dan bij de orginele en ik zou het idd afwikkelen met hitte tape kan nooit kwaad.

In jouw buurt zou ik niet 1 2 iemaand weten ik weet wel dat de jongens van EPS uitlaaten daar heel goed in zijn (En Prijzig) maar zitten wel in Groningen.

Hmnn EPS is niet zo ver bij mij vandaan hihi .. echter ben van beroep al 20 jaar apparatenbouwer/ lasser van roestvaststaal .. zodat .. als het weer wat beter word .. de Calibra klaar is .. daar me eens in verdiepen .. tevens een site die losse onderdelen kan leveren is www.nltuning.nl ook hebben ze flexibelen tussenstukken van grote diameter .. de spruitstukken van de Calibra hebben best wel een grote diameter .. echter de vernauwing begint net na de flens .. die bochten zijn kwa diameter zeer gering .. ook zeker kwa vergelijking met de Omega ..

Een grote inlaat .. is wel te doen .. echter .. die luchtmassa meter .. is dan weer de (zandloper) ...

Zal ook even mn mening uiten hierooh ;)

Aller eerst mooie wagen! Juiste wielen + goeie kleur.

Mooie lip onder de voor en achterbumper. Maaaaar die sideskirts.... das dan weer jammer.

Die achterlichten lekker laten zitten waar ze zitten en vooral geen tussenplaat/reflector kopen (al zijn deze wel erg mooi, komen er teveel Calibras mee op de weg snap je ;) )

Stuurtje zou ik aan een andere liefhebber doorverkopen en desnoods een 4 spaak zonder airbag plaatsen als je het airbag stuur niet mooi vind. (Of kijk even naar een stuur van een vectra b sport)

Mare mooi Calibra verders! :thumbup

Hmnnnnn die velgen .. ben effe weze winkelen op internet .. die bbs velgen .. rond 3800 euro .. orgineel .. dat weer wel ......

Hmnnnnn die velgen .. ben effe weze winkelen op internet .. die bbs velgen .. rond 3800 euro .. orgineel .. dat weer wel ......

super mooi!!super strak(y)

ik heb wil die van mij aankomende jaar op nieuw schuren en dan

alles spuiten!!dit is gewoon de perfecte auto

geen plastic fantatic,die van mij is bijna het zelfde ook met de irmscher spoiler enzovoort

alleen andere velgen..(Y)

[rquote=1824660&tid=138907&author=ANJO TOL]Hmnnnnn die velgen .. ben effe weze winkelen op internet .. die bbs velgen .. rond 3800 euro .. orgineel .. dat weer wel ...... [/rquote]

Yip en dan komen nog de bandjes a 200 per stuk (Goede Kwaliteit).

super mooi!!super strak(y)

ik heb wil die van mij aankomende jaar op nieuw schuren en dan

alles spuiten!!dit is gewoon de perfecte auto

geen plastic fantatic,die van mij is bijna het zelfde ook met de irmscher spoiler enzovoort

alleen andere velgen..(Y)

[rquote=1824660&tid=138907&author=ANJO TOL]Hmnnnnn die velgen .. ben effe weze winkelen op internet .. die bbs velgen .. rond 3800 euro .. orgineel .. dat weer wel ...... [/rquote]

Yip en dan komen nog de bandjes a 200 per stuk (Goede Kwaliteit).

@ The Undertaker Bedankt voor de Compliment maar heb al alle spullen gekocht dus zal toch uiteindelijk de angeleyes met bi xenon en deze achterlichten erop zetten.

Personelijk vind ik ze net iets mooier en moderner dan de oude.

@ The Undertaker Bedankt voor de Compliment maar heb al alle spullen gekocht dus zal toch uiteindelijk de angeleyes met bi xenon en deze achterlichten erop zetten.

[rquote=1825432&tid=138907&author=NEDO]@ The Undertaker Bedankt voor de Compliment maar heb al alle spullen gekocht dus zal toch uiteindelijk de angeleyes met bi xenon en deze achterlichten erop zetten.

[/rquote]En dat is het belangrijkste, dat je het zelf mooi vind. Ik hou zelf meer van OEM, maar al met al zal dit toch wel één van de mooiste Calibra worden/zijn :wors

[rquote=1825432&tid=138907&author=NEDO]@ The Undertaker Bedankt voor de Compliment maar heb al alle spullen gekocht dus zal toch uiteindelijk de angeleyes met bi xenon en deze achterlichten erop zetten.

[/rquote]En dat is het belangrijkste, dat je het zelf mooi vind. Ik hou zelf meer van OEM, maar al met al zal dit toch wel één van de mooiste Calibra worden/zijn :wors

[rquote=1825831&tid=138907&author=Deactivated]@NEDO

Wat betreft de friedrich spruitstukken

Hier heb je gelijk in, ikzelf heb ook de friedrich spruitstukken erop. Maar aangezien ik de vectra B inlaat erop heb met vectra b spruitstukken moest ik mijn voorpijp zo en zo aanpassen. dus heb hem netjes vanaf de bocht 58 binnemaat gemaakt met een racekat eraan. Dit viel me ook tegen, zoals je kunt zien is ook de totale bocht veranderd van het spruitstuk, en eigenlijk voor die 999 euro mag je wel verwachten dat het goed is.

Maarja zo blijken vaker dingen niet goed te zijn.....:argue:swear

Mijn motor moet er alweer uit zijn aardig wat dingen niet goed gedaan door de inbouwer, helaas....

Hieronder de foto´s van de friedrich spruitstukken.

P9010369.jpg

P9010370.jpg

P9010372.jpg

P9010374.jpg

P9010375.jpg

P9010376.jpg

[/rquote]

Waar heb je de racekat vandaan? Zelf gemaakt???

Ik hoor het graag.

Terug
Naar boven