zo, tijdje inactief geweest op 't forum, maar heb zekers niet stil gezeten!
begin dit jaar de server COMPLEET geüpgraded:
cpu: Intel Core i5-4460
MB: MSI B85M-E45
RAM: 2x Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9
ext hdd: Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB
case: Fractal Design Node 804
voeding: be quiet! SFX Power 2 300W
UPS: PowerWalker VI1200 (UPS)
pcie: 2x Delock SATA-300 PCI Express Card, 2 Ports
Hdd's:
2x WD Green WD10EZRX
1x WD Green WD20EZRX
1x WD Green WD30EZRX
3x WD Green WD40EZRX
2x Crucial BX100 250GB
Dit allemaal heeft tot ergens halve wegen februari gedraaid op Ubuntu server 14.04 met Software RAID 1 op de 2 ssd's (het systeem dan, data nog steeds individueel)
Helaas was de pret al weer over nadat de server voor de zoveelste keer over zijn nek ging bij een reboot (startte niet meer door.) en heb het toen radicaal aangepakt;
Ubuntu server aan de kant gesmeten en gegaan voor Unraid (dit zag ik voor bijkomen bij een bekende Canadese YouTuber)
Minpuntje was wel dan de Highpoint Rocket 640L niet goed werkte met Unraid, de dus vervangen voor een DeLock sata pcie kaart. en het kost voor de Plus versie toch zo'n €90,- euries... (en ik zat al dik boven m'n 2016 budget!!!)
Inmiddels zijn we bijna maart voorbij en moet zeggen dat Unraid best wel oke werkt voor mijn doen. geen crash of hangende programma's meer. alles draait in Docker (hier moet ik me nog steeds goed in verdiepen, maar tot nu toe werkende de dingen die ik werkend wil hebben)
Ook draait er sinds deze week naast de Docker images een Virtual Machine met Ubuntu Server voor Owncloud.. Dit had ik eerst draaien op een raspi, maar dat werkt met te langzaam (geduld heb ik niet echt :angel )
Al met al, het werkt en het blijft nog steeds een hobby bak, qua opslag kan ik dit jaar wel ff vooruit (15TB van de 19TB bruikbaar, de 4TB is een Parity disk)
Wel is ie stukke zuiniger qua energieverbruik (de oude zat constant tussen de 90W / 150W idle, deze met 3 vd 9 disk altijd aan zit rond de 55w idle)
wel ben ik er inmiddels achter dat de cpu veel te krachtig is, ding komt niet boven de 30% belasting :jerry YOLO!
(en dat terwijl toch Plex, SABnzbd, sickbeard, Headphones, Couchpotato, OpenVPN, Ddclient, en Owncloud in VM altijd actief zijn)
Ook nog een wat :kewlpics want dat vinden we natuurlijk allemaal wel leuk

:
(deze foto is eigenlijk alweer uit, hier zitten de 3, 4TB hdd nog niet bij in...)