• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

origineel gepost door wes155

nokkenas keerring ook vervangen met klepdeksel pakking?

Nokkenas keerringen wel, kleppendeksel heb ik niet los gehad...

Wel verdraaid het lekt dus in ieder geval op de kleppendekselpakking!! Een heel gemeen hoekje wat je bijna niet ziet, loopt aan de achterkant van de distributie kap net boven de thermostaat er uit!!:o

Had ik dus echt niet gezien heh!!

Nou dat valt dus mee, als dat de enige plek nog is waar hij lekt dan hebben we dat zo gefixt en niet al te duur....:wors

Even bij Bottertuning langs geweest vandaag om een uitlaatje op mat te laten maken van ECHTE RVS! (dus geen goedkope zooi waar een magneet aan blijft kleven!!)

Man wat kan die André lassen! Echt super platte smalle lasjes, alsof de buizen zo aan mekaar geplakt zijn!:wors

Blij da'k zelf niet heb lopen knoeien wat dat betreft...:angel

Hier wat pics:

De heenweg begon al goed, de regenboog eindigde bij Lekkerkerk op de opperduit!:P

ZWJYr.jpg

bHirb.jpg

gtfN3.jpg

ZJrnR.jpg

eNR1k.jpg

0bAZR.jpg

FZx1R.jpg

En zijn super snelle Dett ook in het echt kunnen zien!:D

rODXX.jpg

En ik moet zeggen, de uitlaat is precies zoals ik wou! Stil (ondanks groep A) precies zoals André had beloofd met de dempers die hij heeft besteld. En ik heb zowaar een stukje meer power! Nou was de oude uitlaat ook werkelijk iets te dun voor een C20XE, amper 50mm.... dus vooruitgang is dan wel snel geboekt... Maar waar ik met doortrekken eerst nog wat terughoudendheid merkte trekt het nu erg soepeltjes door tot in de hoge toeren!

Een tevreden klant!:wors

origineel gepost door mayhem

wat kost dat nou bij botter?

dat zat ik me ook af te vragen.. en dit is ook gewoon vanaf het spruitstuk ? of vanaf de kat ?

Ik heb geen KAT, dus vanaf het spruitstuk idd... Twee dempers, één hele dikke... inderdaad bijna €600....

Ja is weer een mooi uitlaatje gewordenking:

origineel gepost door JvV

Dus daar was die ouwe vandaag mee bezig :D:angel Ja en van middag/avond heb ik je achteras met sper en schijfremmen er onder gezet en gisteren je voor remmen:D.

Het begon als een electrisch probleem, vandaar dat ik ook in het electrische problemen topic begon... Maar nu het allemaal werkt vond ik het toch even leuk om het hier in het Kadett topic ook even te showen!king:

Mijn hele dash is nu met leds uitgevoerd:

origineel gepost door Vinci

OzKfy.jpg

UQUG9.jpg

En dus ook alle knopjes geven weer licht...

6TlEi.jpg

JhRdi.jpg

En als de achterruitverwarming aan staat dus ook zichtbaar door feller licht in het knopje:

J99lw.jpg

En alle waarschuwingslampjes in actie:

Rno8M.jpg

Alles maar dan ook alles heeft nu een LED en werkt!!king:

Die Kadett van mij wordt steeds mooier!:wub

Dus effe voor de duidelijkheid, denk niet dat je dit klusje effe klaart door een berg van die led bulbs van ebay te kopen en er in te hangen!! Want dan krijg je de meest uiteenlopende vervelende storingen in je auto!! :o

Zoals niet werkende achterruit verwarming, knipperlichten, accu laadt niet meer op....:o

Lees hier maar even mijn lijdensweg naar een goed resultaat:

Super cool licht of wat??!!:afro:afro:afro:afro

origineel gepost door Sebbe GSI

Netjes hoor zeker niet verkeerd:thumbup:thumbup

Dank je!

Ga er vandaag als ik even tijd heb nog een dimmer tussen plaatsen, dan kan ik de licht intensiteit ook nog mooi afstellen...:thumbup

Heb gisteren nogmaals de benzinepomp anders opgehangen, want de rubbers die ik had gebruikt waren niet optimaal en de plaats was onhandig. Eén punt hing ook aan de flens van de tank aan de voorkant op het gat, waardoor de tank lekker als klankkast ging functioneren en er een erg irritant geluid door de hele auto van binnen uit hoorbaar was. bij de APK dachten ze dat het mijn wiellagers waren, maar die had ik net vervangen.... Het was een combinatie van een soort pruttelend/suisend geluid en zoemende tandwielen...

:thumbdown

Maar nu is het zo lekker stil in de auto!king:

De ophanging is op de originele plek nu, maar wel met een zelf gemaakte beugel. De ophang rubbers zijn van die schokdempers van Fabory, het soort wat ook op de originele beugel zit...

:vertag

Heb wat 4mm dik aluminium ervoor misbruikt, geknipt en gevouwen op de zetbank....

:angel

WGRKP.jpg

PeXyC.jpg

4xNz5.jpg

origineel gepost door E+Bkadett

dat ziet er netjes uit!

moet ik ook maar eens doen die beugel van mij is een beetje vergaan naar 21jaar

Dank je!

Ik dacht eerst nog dat ik tweedehands nog wel eens iets zou kunnen tegen komen, maar alles wat ik gezien heb is ook echt super verrot...:thumbdown En zo moeilijk is het niet om zelf iets te maken...:angel

Hey Wesley, nee, ben errug lekker aan het rondkarren met het dettje en zeer tevreden over hoe het rijdt. Hij is lekker stil, loopt mooi, rijdt redelijk zuinig, alles werkt, schokkies zijn fijn, remmen super, stuurt heerlijk, trekt op als een malle....

Heb nog wel een en ander op mijn verlanglijstje en nog steeds wat kleine afwerkings dingetjes te doen...

-Nieuwe antenne plaatsen.

-Mijn dikke zelfbouw versterker er weer tussen.

-Middenconsole nog wat randjes afwerken.

Maar bovenal wil ik de buitenkant van de auto een nieuw laagje (laten) geven. Gewoon weer rood, maar dan effe weer met een verse laag die wel mooi rood blijft....

Iemand enig idee wat dit kost om te laten spuiten?

hey vincent!wt is t probleem met je telefoon?

bel je vaak maar heb t iedee dat je niet wil opnemen of heeft t een reden?graag een reactie groeten wesley

Wil voor het spuiten van mijn Etje een originele 16V radiateurbalk erin lassen om een smalle 16V radiateur erin te kunnen zetten. En dan een radiateur op maat laten maken, geheel uit aluminium, zonder plastic zijkanten dus...

Zou erg handig zijn om de bouwer een voorbeeld radiateur te kunnen geven voor de exacte maten... (daar vroeg hij ook naar)

Als iemand dus nog een rotte radiateur heeft liggen niet weggooien!!

Zou hem graag willen hebben!:thumbup

Terug
Naar boven