Zo net terug uit Frankrijk, drie weekjes lekker rondgeknort in stokbroodland! king:
En natuurlijk de nodige avonturen beleeft met het wagentje. Nummer 1 is toch wel dat ik op de heenweg vlak na aankomst op de caming in de Dordogne een achter veer krom heb gereden. Het zal de combinatie van het bovennatuurlijke gewicht van de lading (vol+dakkoffer) geweest zijn, de snelheid en de Franse hobbelige binnenwegen, maar ineens nadat het allemaal heel lekker ging had ik toch regelmatig een geluid van de band die de wielkast raakte.
:wtf
Na het uitladen van de Kadett zag ik dat één kant zeker 2cm lager lag dan de andere, als het nou aan beide kanten tegelijk was gebeurt had ik nog een leuk verlagingssetje gehad!
:afro
Dus gelijk een setje originele GSI veren laten komen die een paar dagen later arriveerden en heerlijk mee rondgereden tot de terugreis aanbrak en we na een paar honderd meter weer het geluid hoorden van rubber tegen de wielkast. De Kadett lag ook al verdacht laag nu, lager dan met de kromme veren set het geval was. De kromgereden set was een heel nieuw setje Spidan wat er nog geen jaar op lag en de originele GSI set was duidelijk meer op leeftijd. En dus enorm veel slapper!!?! :hmmz
De terugreis dus nog maar een dagje uitgesteld, nog even een nachtje in een chaletje gezeten en even de kromme veren er maar weer onder, dit keer met de nog niet kromme veer aan de bijrijders kant, want daar zitten de meeste hobbels. Ook heb ik een rubberen plak kunnen snijden daar van zo'n soort surfplankje voor in het zwembad wat ze hadden liggen en die voor de zekerheid tussen de veer gepropt om nog wat extra beveiliging tegen pletten aan te brengen. Dit heeft zeer goed gewerkt, de hele terugreis geen geluiden meer gehoord en de auto lag super strak op de weg!
We zijn in twee dagen terug gereden, nog even relaxed een hotelletje gepakt boven Parijs en vandaag terug gekomen. De eerste etappe liep 200 km onder Parijs ineens de temperatuur van de motor wat op en bij de volgende stop bij een pomp de motorkap open bleek mijn koelvloeistof tankje leeg, dus bijgevuld en weer goede temperatuur, maar toch na 100 km liep het weer op...weer leeg! :cry Zag ook wat vloeistof op de versnellingsbak liggen, bleek de lange slang die aan de bakzijde uit de kop komt een piepklein scheurtje te hebben. Dus even ingekort en geen problemen meer.... zucht... dacht echt even aan een koppakking ofzo, dus was wel een opluchting! :angel
Ik ga toch nu maar heel snel bij Roose motorsport zo'n complete set laten maken van silicone slangen!! :agent
Maar wat is het toch fijn om in een 16 klepper met volle lading en dakkoffer die 7% hellingen op de knallen zeg! Geen centje pijn, ik heb slechts één keer naar de 4e versnelling moeten schakelen, maar dan trok hij weer moeiteloos naar de 150km/u! Denk als er een CR bak met korte eindoverbrenging op zou zitten dat dit minder snel zou gebeuren, maar de F20 WR rijdt natuurlijk wel lekker zuinig... Heb toch een gemiddelde van 1:12,7 gehaald en dan heen ook nog met dikke tegenwind! En met een snelheid van altijd op de linker baan!
Heb er enorm van genoten, wat een heerlijke auto zo'n GSItje!!
Zal kijken of ik nog een fotootje heb binnenkort... :angel