• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn GSE doet het !!!

@GSE wrote:

Als ik dit verhaal zo lees,dan zou ik:

Bobine inclusief aluplaat en dat zwart blokje verdenken,wissel die maar eens uit...

Verder zou je brandstofpomp relais niet in orde kunnen zijn...(verwacht het niet echt maar kan)

Of je massa verbinding met het blok...

Op 1 van die dingen gok ik,als ie niet loopt of stopt,wat doet ie dan:

geen benzine of geen vonk?

Met startpiloot in je inlaat wil ie dan wel of niet aanslaan?

Okee, maar uitwisselen gaat niet lukken, heb nu ff nix om mee uit te wisselen.

Ik ga even op nader onderzoek uit... eerst even checken of het geen benzine is (verwacht ik niet, want wanneer ie het niet doet ruik ik benzine uit de uitlaat tijdens het starten) of een gebrek aan vonk... wordt vervolgd !!

Trouwens: vanavond weer een flink stuk gereden... zonder problemen....

Zondag zal wel weer tricky worden (steeds wanneer hij moet aantreden, laat ie het afweten :cry )

Of 1 van jullie moet me beloven me naar huis te slepen als ik stilval....

Wel heel opzienbarend natuurlijk... een Monza die door een Monza gesleept wordt... hoe vaak zie je dat :D :D

Al heb je die sensor bij je koelvloeistof resevoir der niet op zitten loopt ie net zo goed:

Als de buitenlucht onder de 20 graden is zegt ie nee als het warmer is zeg ie ja met andere woorden,met 7 graden buiten is het hezelfde als je um loshebt liggen met 22 graden buiten is het alsof je de kabels doorverbind..

Ruk bv onder bij de krukaspoulie die stekker maar van de sensor voor de olie temp of de stekker los of die van de onderdruk sensor die tegen je schutbord hangt met dat paarse hoedje...lopen doe precies hetzelfde,teminste je zult geen verschil merken..

Die sensor veroorzaakt 100% niet jou probleem..

Al heb je die sensor bij je koelvloeistof resevoir der niet op zitten loopt ie net zo goed:

Als de buitenlucht onder de 20 graden is zegt ie nee als het warmer is zeg ie ja met andere woorden,met 7 graden buiten is het hezelfde als je um loshebt liggen met 22 graden buiten is het alsof je de kabels doorverbind..

Ruk bv onder bij de krukaspoulie die stekker maar van de sensor voor de olie temp of de stekker los of die van de onderdruk sensor die tegen je schutbord hangt met dat paarse hoedje...lopen doe precies hetzelfde,teminste je zult geen verschil merken..

Nou, daar heb je het antwoord van Ben over die temp. sensor.

Wat zou er gebeuren als je, zoals Ben stelt, een extra massa aanlegt tussen blok en chassis? Ondanks, dat je alles hebt schoongemaakt? Kan geen kwaad volgens mij.

Nou, daar heb je het antwoord van Ben over die temp. sensor.

Wat zou er gebeuren als je, zoals Ben stelt, een extra massa aanlegt tussen blok en chassis? Ondanks, dat je alles hebt schoongemaakt? Kan geen kwaad volgens mij.

@GSE wrote:

Nee GSE, of mag ik je al Ben noemen :D , dat zou je inderdaad niet zeggen... maar... vanmiddag had ik de storing weer, hij startte eerst goed en na 3 minuten begon ie te kloten. Ik begon ermee de stekker van de temp. sensor eraf te trekken, startte hem en probleem opgelost, veranderde ook niet toen ik de stekker er al lopende weer op drukte... ik heb er weer een stuk mee gereden... geen enkel probleem, niet eens een hikje..... heb dus niet verder kunnen zoeken vandaag... vreemd toch :hmmz

Of een samenloop van omstandigheden.....

Rinus, kan idd. geen kwaad... ga ik voor de zekerheid ook doen

@GSE wrote:

Nee GSE, of mag ik je al Ben noemen :D , dat zou je inderdaad niet zeggen... maar... vanmiddag had ik de storing weer, hij startte eerst goed en na 3 minuten begon ie te kloten. Ik begon ermee de stekker van de temp. sensor eraf te trekken, startte hem en probleem opgelost, veranderde ook niet toen ik de stekker er al lopende weer op drukte... ik heb er weer een stuk mee gereden... geen enkel probleem, niet eens een hikje..... heb dus niet verder kunnen zoeken vandaag... vreemd toch :hmmz

Of een samenloop van omstandigheden.....

Rinus, kan idd. geen kwaad... ga ik voor de zekerheid ook doen

Hahaha leuk voor je dat je denkt dat het probleem over is...

Maar die sensor is echt niet je probleem,99% zeker dat je probleem vandaag of morgen terug komt,ik heb zelf genoeg auto,s gehad en aan gesleutelt ik weet wel hoe die ontsteking werkt.

En ik weet ook heel goed dat die sensor nauwelijks invloed heeft op alles...

Probeer maar eens met lopende motor los te trekken en door te verbinden,je hoort dan nauwelijks een verandering zo minimale invloed heeft die sensor...Enkel doorgeven of de buitenlucht +20 graden is of niet...thats all..

Hahaha leuk voor je dat je denkt dat het probleem over is...

Maar die sensor is echt niet je probleem,99% zeker dat je probleem vandaag of morgen terug komt,ik heb zelf genoeg auto,s gehad en aan gesleutelt ik weet wel hoe die ontsteking werkt.

En ik weet ook heel goed dat die sensor nauwelijks invloed heeft op alles...

Probeer maar eens met lopende motor los te trekken en door te verbinden,je hoort dan nauwelijks een verandering zo minimale invloed heeft die sensor...Enkel doorgeven of de buitenlucht +20 graden is of niet...thats all..

Nee, nee... Ben, ik denk zeker niet dat mijn probleem opgelost is, ook ik heb aardig wat gesleuteld in het verleden om dat niet te denken... ik gaf alleen aan dat het wel frappant is.

Ik heb wat sensoren losgetrokken en zoals je zegt merk je weinig verschil in het stationair toerental.

Ik verdenk nu zelf eigenlijk de benzinepomp, ik vind hem een beetje raar geluid maken... een soort geluid of ie wat "aanloopt" en als ik m'n oor vlakbij de tank houd.. hoor ik af en toe wat borrelen..'t is natuurlijk toch een electrisch/mechanisch ding... met z'n slijtage.

Ook na een gesprek met een maatje van me, die had een soortgelijk probleem met een BMW 3-serie.

Na allerlei ontstekingscomponenten vervangen te hebben bleef z'n auto met regelmaat uitvallen onderweg. Bleek dat de benzinepomp soms uitviel en het ff later weer deed.

-offtopic

Trouwens, weer ff wat anders: die GSE stickers zijn prachtig geworden... niet van de originele te onderscheiden :thumbup .

Andere kap ligt er dus op... voorzien van een nieuwe sticker :D

Jullie zullen het morgen zien... als ik er aankom tenminste... mijn maat (ook een -oude- Opel liefhebber, trouwens) rijdt voor de zekerheid achter me aan :thumb

Nee, nee... Ben, ik denk zeker niet dat mijn probleem opgelost is, ook ik heb aardig wat gesleuteld in het verleden om dat niet te denken... ik gaf alleen aan dat het wel frappant is.

Ik heb wat sensoren losgetrokken en zoals je zegt merk je weinig verschil in het stationair toerental.

Ik verdenk nu zelf eigenlijk de benzinepomp, ik vind hem een beetje raar geluid maken... een soort geluid of ie wat "aanloopt" en als ik m'n oor vlakbij de tank houd.. hoor ik af en toe wat borrelen..'t is natuurlijk toch een electrisch/mechanisch ding... met z'n slijtage.

Ook na een gesprek met een maatje van me, die had een soortgelijk probleem met een BMW 3-serie.

Na allerlei ontstekingscomponenten vervangen te hebben bleef z'n auto met regelmaat uitvallen onderweg. Bleek dat de benzinepomp soms uitviel en het ff later weer deed.

-offtopic

Trouwens, weer ff wat anders: die GSE stickers zijn prachtig geworden... niet van de originele te onderscheiden :thumbup .

Andere kap ligt er dus op... voorzien van een nieuwe sticker :D

Jullie zullen het morgen zien... als ik er aankom tenminste... mijn maat (ook een -oude- Opel liefhebber, trouwens) rijdt voor de zekerheid achter me aan :thumb

@ Ron & Rinus, heel leuk jullie vandaag ontmoet te hebben... hier nog een kleine (Monza :thumb ) sfeerimpressie:

219drg9.jpg

15f11mu.jpg

w7h012.jpg

Ik ben gelukkig ook weer zonder problemen thuisgekomen... :thumb

MAAR vanmiddag laat begon het gedonder weer, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen..weer afgesleept :cry

Vonk heb ik inmiddels kunnen checken en die heb ik... dus ga me toch wat verder focussen op de benzine-/ luchttoevoer.

Welke is eigenlijk de aanvoerende benzineleiding, die met dat ronde platte schijfje ertussen, of de andere.. en.. 1 van jullie weet vast wel waar dat schijfje voor dient :???:

@ Ron & Rinus, heel leuk jullie vandaag ontmoet te hebben... hier nog een kleine (Monza :thumb ) sfeerimpressie:

219drg9.jpg

15f11mu.jpg

w7h012.jpg

Ik ben gelukkig ook weer zonder problemen thuisgekomen... :thumb

MAAR vanmiddag laat begon het gedonder weer, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen..weer afgesleept :cry

Vonk heb ik inmiddels kunnen checken en die heb ik... dus ga me toch wat verder focussen op de benzine-/ luchttoevoer.

Welke is eigenlijk de aanvoerende benzineleiding, die met dat ronde platte schijfje ertussen, of de andere.. en.. 1 van jullie weet vast wel waar dat schijfje voor dient :???:

Hee Steef, inderdaad leuk om je in levende lijve te ontmoeten !! En in je Monza te zitten...

De aanvoer is inderdaad met het platte tonnetje ertussen. Dat is een pulsatiedempertje. Die zorgt ervoor, dat de aangevoerde benzinedruk richting de injectoren gelijk blijft, en niet met schokjes. Volgens sommigen alhier op het forum zou je hem er tussen uit kunnen halen, zonder dat het al te veel gevolgen zou hebben. Gewoon laten zitten als het werkt. De leiding zonder het tonnetje is de retour.

Maar maak gewoon een lijstje, wat je allemaal al gehad hebt. En elke keer vink je hetgeen af, wat hje onderzocht hebt en wat goed is. Zo doe ik het ook altijd. Voorkomt dubbel werk en hou je overzicht.

Hee Steef, inderdaad leuk om je in levende lijve te ontmoeten !! En in je Monza te zitten...

De aanvoer is inderdaad met het platte tonnetje ertussen. Dat is een pulsatiedempertje. Die zorgt ervoor, dat de aangevoerde benzinedruk richting de injectoren gelijk blijft, en niet met schokjes. Volgens sommigen alhier op het forum zou je hem er tussen uit kunnen halen, zonder dat het al te veel gevolgen zou hebben. Gewoon laten zitten als het werkt. De leiding zonder het tonnetje is de retour.

Maar maak gewoon een lijstje, wat je allemaal al gehad hebt. En elke keer vink je hetgeen af, wat hje onderzocht hebt en wat goed is. Zo doe ik het ook altijd. Voorkomt dubbel werk en hou je overzicht.

Ruk die aanvoer eens los en overbrug het relais:2 dikke draden ff overbruggen dan looptje pomp,hang de aanvoer eens in een 1,5L cola fles die moet binnen 1,5 minute vol zijn,als dat te lang duurt kan je pomp wel eens versleten zijn of de filter dicht..

Vervolgens blaas je met de mond door de retour deze moet goed open zijn,en je moet het in de tank horen borrelen..Anders neem een compressor met 2/3 bar.

Maar ik verdenk je brandstof handel niet,de bobine met alu plaat hou ik als verdachte in het hoofd,ik zou die eens uitwisselen....

Heb je al gekeken wat de rede van de uitval is?

Ik bedoel als ie niet aanslaat wat het dan is:

vonk of benzine????Als je dat weet ben je bijna klaar..

Ruk die aanvoer eens los en overbrug het relais:2 dikke draden ff overbruggen dan looptje pomp,hang de aanvoer eens in een 1,5L cola fles die moet binnen 1,5 minute vol zijn,als dat te lang duurt kan je pomp wel eens versleten zijn of de filter dicht..

Vervolgens blaas je met de mond door de retour deze moet goed open zijn,en je moet het in de tank horen borrelen..Anders neem een compressor met 2/3 bar.

Maar ik verdenk je brandstof handel niet,de bobine met alu plaat hou ik als verdachte in het hoofd,ik zou die eens uitwisselen....

Heb je al gekeken wat de rede van de uitval is?

Ik bedoel als ie niet aanslaat wat het dan is:

vonk of benzine????Als je dat weet ben je bijna klaar..

Okee, pulsatiedemper, thanx... iemand trouwens al eens problemen daarmee gehad???

Ga ik doen Rinus, inmiddels kan ik al flink wat afvinken :D

@ Ben: ga ik van de week proberen, het is volgens mij niet het relais, want die voel ik klikken tijdens het starten en mijn benzinepomp hoor/voel ik dan ook draaien... maar of ie opbrengst heeft????

Ik zag buiten de benzinepomp nog een aluminium tonnetje achter bij de tank, boven de benzinepomp zitten... is dat een filter of zo???

Ik heb vonk, dat heb ik inmiddels wel kunnen checken

Okee, pulsatiedemper, thanx... iemand trouwens al eens problemen daarmee gehad???

Ga ik doen Rinus, inmiddels kan ik al flink wat afvinken :D

@ Ben: ga ik van de week proberen, het is volgens mij niet het relais, want die voel ik klikken tijdens het starten en mijn benzinepomp hoor/voel ik dan ook draaien... maar of ie opbrengst heeft????

Ik zag buiten de benzinepomp nog een aluminium tonnetje achter bij de tank, boven de benzinepomp zitten... is dat een filter of zo???

Ik heb vonk, dat heb ik inmiddels wel kunnen checken

Nee Ben, dat snap ik, dat m'n filter en stappenmotor niets met mijn storing te maken hebben.

Het schoonmaken ervan doe ik alleen voor het onderhoud en om hem beter te laten lopen.

Inmiddels bobine, alu plaat en zwarte blokje vervangen (wat doet dat zwarte blokje eigenlijk??

Maar ja.. hij loopt prima nu... deed ie al voordat ik de bobine uitwisselde... :???:

Brandstofgedeelte is morgen aan de beurt..

Trouwens: wanneer de storing optreedt, werkt tijdens het starten het brandstofpomp relais goed, evenals de pomp zelf :thumbup

Blijft over: opbrengst van de pomp en het contactblokje achter het contactslot, want daar heb ik natuurlijk voorheen al flinke problemen mee gehad... :(

Trouwens: ik heb hier ook een TT Quattro 20 V 1.8 Turbo staan met 265 PK.. je kan komen kijken hoe alles aangesloten behoort te zijn..

Kan je gelijk ff naar m'n Monza kijken :D :D :D

Terug
Naar boven