• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn nieuwe aanwinst een bekende van hier

roller kun je eventueel bij mij krijgen :D

je heb indeed een platte achter op de foto

Greetz,

Bear

roller kun je eventueel bij mij krijgen :D

je heb indeed een platte achter op de foto

Greetz,

Bear

moet ff kijken of ik verder uitrol dan moet ik de deuren ook aanpassen.

maar gisteren de eerste klote zooi:mad:

deed gisteren de raam geheel omlaag om met een kennis te babbelen,wat denk je wil de raam omhoog doen pats zekering eruit:o

ik me rot zoeken waar de juiste zekering zit want het is een beetje van huize zelfbouw;)

helaas rabitopc moet ik je nu wel zeggen dat je een mooie auto hebt gemaakt maar de klep van de zekeringkast vast zetten met schroeven niet zo slim maat.

dus hier iets kapot getrokken want je gaat daar niet van uit natuurlijk:omaarja.

eindelijk de juiste zekering gevonden nieuwe erin poging twee,pats weer eruit:mad:

wat zou dat kunnen zijn:(

na schroevendraaier tevoorschijn gehaald en deurpaneel eraf:angel

en ja hoor raam klemt als een gek in de geleiders:cry

en daar door moet de motor zeer zwaar draaien en klapt de zekering:(

heb hem ff met de hand geholpen om omhoog te komen zodat hij tenminste wel dicht is stel je voor dat het gisteren hard had geregend dan was ik wel een beetje:fy1geweest denk ik zo.

iemand hier een idee hou ik dit het betse kan oplossen,b.v rubbers met siliconenspray inspuiten of zoiets:vertag

moet ff kijken of ik verder uitrol dan moet ik de deuren ook aanpassen.

maar gisteren de eerste klote zooi:mad:

deed gisteren de raam geheel omlaag om met een kennis te babbelen,wat denk je wil de raam omhoog doen pats zekering eruit:o

ik me rot zoeken waar de juiste zekering zit want het is een beetje van huize zelfbouw;)

helaas rabitopc moet ik je nu wel zeggen dat je een mooie auto hebt gemaakt maar de klep van de zekeringkast vast zetten met schroeven niet zo slim maat.

dus hier iets kapot getrokken want je gaat daar niet van uit natuurlijk:omaarja.

eindelijk de juiste zekering gevonden nieuwe erin poging twee,pats weer eruit:mad:

wat zou dat kunnen zijn:(

na schroevendraaier tevoorschijn gehaald en deurpaneel eraf:angel

en ja hoor raam klemt als een gek in de geleiders:cry

en daar door moet de motor zeer zwaar draaien en klapt de zekering:(

heb hem ff met de hand geholpen om omhoog te komen zodat hij tenminste wel dicht is stel je voor dat het gisteren hard had geregend dan was ik wel een beetje:fy1geweest denk ik zo.

iemand hier een idee hou ik dit het betse kan oplossen,b.v rubbers met siliconenspray inspuiten of zoiets:vertag

Gevalletje ramen niet gebruikt sinds inbouwen, kom je ook niet erachter of ze goed werken... ;) Gewoon de rubbers insmeren met vet en raam aantal keren gebruiken... (tip is wel motor laten draaien terwijl je dat doet, accu trek je snel leeg met die elektrische ramen motoren)

Hoeveel Ampere zijn die ramen afgezekerd eigenlijk? Meestal zijn ze rond 30A afgezekerd... Dat moet ruim voldoende kracht zijn om die raampjes heen/weer te krijgen... (Zijn de draden dik genoeg trouwens?)

Gevalletje ramen niet gebruikt sinds inbouwen, kom je ook niet erachter of ze goed werken... ;) Gewoon de rubbers insmeren met vet en raam aantal keren gebruiken... (tip is wel motor laten draaien terwijl je dat doet, accu trek je snel leeg met die elektrische ramen motoren)

Hoeveel Ampere zijn die ramen afgezekerd eigenlijk? Meestal zijn ze rond 30A afgezekerd... Dat moet ruim voldoende kracht zijn om die raampjes heen/weer te krijgen... (Zijn de draden dik genoeg trouwens?)

de zekeringen daarvan zitten niet in de zekering kast maar hangen linksonder bij de handel van de motorkap opener

idd ff de rubbers smeren of het raam evt. opnieuw afstellen.

de ramen zijn ook niet vaak open en dicht geweest aangezien ik bijna niet reed met de auto. alleen in de zomer eigenlijk.

in het dashboard kastje ligt een schema van de elektrische raam schakelaars miss. dat je zou kunnen proberen er een relais tussen te zetten miss. helpt dat. maar ze hebben altijd goed gedaan zo :thumbup

de draden zijn iig dik genoeg :thumbup

zekeringkast klepje moet je wel vast schroeven want die sluit niet goed anders ,omdat dat dashboard een beetje gaar is :thumbdown

gr.arno

de zekeringen daarvan zitten niet in de zekering kast maar hangen linksonder bij de handel van de motorkap opener

idd ff de rubbers smeren of het raam evt. opnieuw afstellen.

de ramen zijn ook niet vaak open en dicht geweest aangezien ik bijna niet reed met de auto. alleen in de zomer eigenlijk.

in het dashboard kastje ligt een schema van de elektrische raam schakelaars miss. dat je zou kunnen proberen er een relais tussen te zetten miss. helpt dat. maar ze hebben altijd goed gedaan zo :thumbup

de draden zijn iig dik genoeg :thumbup

zekeringkast klepje moet je wel vast schroeven want die sluit niet goed anders ,omdat dat dashboard een beetje gaar is :thumbdown

gr.arno

Terug
Naar boven