:thumb

Nou, het was fantastisch!
De auto liep als een zonnetje (maar dat klinkt eigenlijk lang niet bruut genoeg). Oliedruk helemaal prima. Ik heb wel het idee dat die 10W60 ook nog een belangrijke bijdrage heeft geleverd. Bij inrijden pitlane na 25 minuten stampen nog ca, 1,5-1,7 bar stationair. Maar wat ongelofelijk hard lopen wil dat ding. Vermogen blijft gewoon stijgen tot boven 7.000rpm (en dat met een turbo, haha!).
Je ging per sessie met ongeveer 50 auto's tegelijk de baan op en ik ben twee keer ingehaald de hele dag. Eén keer door een 556pk sterke Corvette C6 en één keer door een Skyline GTR met ???PK. Maar ook die waren er nog wel een paar rondjes zoet mee. Echt niet normaal meer, met zo'n oud hok tussen al die mega-kanonnen. Zit je op de bumper van een splinternieuwe 911GT3 die dan 'blauw' gevlagd krijgt omdat er een 36 jaar oude Ascona langs wil. Aan eind van de sessies staande ovatie van de Marshalls; blijkbaar vinden de meesten dit toch leuk (vooral als ie dwars gaat; wel niet de snelste manier, maar gewoon te leuk om niet af en toe te doen).
Ik heb ook gefilmd met een nieuw cameraatje van Sony HDR-AS15. Ding zat in een waterdichte behuizing en kwam blijkbaar af en toe in resonantie (rammelt in het huis waar hij in is geschoven). In ben nog wat aan het klooien hoe ik een deel van zulke grote bestanden ge-upload krijg; duurt nog even, maar je kunt wel zien dat het hard gaat (en niet alleen voor een Ascona). Even snel gerekend; bij kleine 7.000rpm in z'n 5 (0,861), 3,91 einreductie en 205/40-17 banden gaat ie toch 230km/h op de baan. De chauffeur van de gele Corvette kwam vragen hoe hard die Ascona wel niet ging (? moest mijn schouders ophalen zonder teller), want hij had aan het eind van het rechte stuk na Au Rouge 270km/h en had zich helemaal zitten verbazen :shock:
Ik heb ook nog nooit eerder het gevoel mogen ervaren dat je krijgt wanneer je uit een veld van 50 dikke auto's, meteen na het eerste rondje op snelheid als eerste auto, al met de nodige voorsprong, door Eau Rouge omhoog ketst.........
Hoe dan ook, het was helemaal super en filmmateriaal volgt.