• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Signum - Afscheid

@CAlberts wrote:Je hebt het er over "niet als je rijdt"

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

Oh, dat is een keuze. Whatsapp tijdens het rijden lijkt me niet zo verstandig. :angel

Kan wel, maar ik probeer het niet te doen.

Ah, zo! Dus geen hinderlijke blokkeringen zoals bij de CD70 dat je geen navi kunt bedienen tijdens het rijden. Ideaal!

Duur?

@CAlberts wrote:Ah, zo! Dus geen hinderlijke blokkeringen zoals bij de CD70 dat je geen navi kunt bedienen tijdens het rijden. Ideaal!

Duur?

Er zit een beveiliging op die met de handrem werkt.

Als je de stekker/kabel niet aan de handrem legt, maar aan een willekeurige massa (chassis), dan werkt de radio altijd. :)

Duur? De radio viel me mee. Was een actie en kwam toen op ruim 200,-.

Door alle inbouw-delen wordt het best duur. Frame met afwerkrand, stuurwielbediening, kabelset voor Android...

@helmer opelfan wrote:Goed bezig Chiel :D

Hoe zit het nu dan met de cid display. Kan jij de bc nog wel gebruiken ?

Bedoel je Chiel of mij?

Ik heb geen CID, maar een GID... en die werkt nog steeds. BC-bediening werkt ook nog steeds. :thumb

Een update. :)

Grote beurt uitgevoerd met bougies en een nieuwe thermostaat.

Er was een veer gebroken, dus rondom de veren vervangen door Weitec. 30/30 omlaag.

In verband met uitlijning geprobeerd om de centreerbouten los te krijgen aan de draagarmen aan de achterzijde.

Dat resulteerde in een gebroken bout, veel geweld en ... waarschijnlijk 2 nieuwe draagarmen. (de kleine metalen, niet de grote).

Draagarmen worden besteld en de centreerbout is tijdelijk vervangen door een gewone bout.

Jammer... :swear

Nu hoor ik ook een licht bonkje bij het wegrijden. Ook maar eens kijken wat dat is. :swear

Even snel een foto geschoten.

IMAG1368.jpg

Hij staat ietsjes achterover. Ik heb het idee dat dat langzaam wat bijtrekt, maar als het over een paar weken nog niet genoeg is dan moet er maar een verhoging komen achter. (15mm)

Hij hangt echt een beetje. Het was eerst erger, dus hij zakt wel iets. Zal ook wel komen omdat het grootste gewicht voorin ligt (denk ik).

We zullen zien. :D

Balen balen balen :(, kan het niet heel goed zijn maar op het eerste oog lijkt het mee te vallen?

Succes met de afhandeling in ieder geval!

Klote altijd dat je gelijk zit opgezadeld met een boel gedoe (papieren invullen/expert laten kijken/laten maken etc. etc.) terwijl er één even niet helemaal bij de les is :(

Ai, balen en schrikken zeg! Mocht je vragen hebben over afhandeling oid, PM me dan ff.

Pff, net alsof ik mn eigen Vec zo zie staan!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Tnx allemaal. Flink balen idd.

Schade op een afstand valt mee, maar....

- voorruit gescheurd;

- motorkap gedeukt en bekrast;

- bumper bekrast en een mistlicht uitgescheurd.

De fietser gaf direct toe dat ze fout zat, maar is natuurlijk geen garantie dat de verzekeringsmaatschappijen dat klakkeloos volgen. Fietser, zwakke verkeersdeelnemer, blabla.

Haar remmen waren slecht, ze lette niet op... boem. Je schrikt je de tyfus.

Ze heeft er niks (ernstigs) aan over gehouden. Gelukkig maar.

Bedankt Chiel voor het aanbod. Mocht ik vragen hebben weet ik je te bereiken.

Terug
Naar boven