• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Signum - Afscheid

Inmiddels ingeleverd bij de Schadehersteller Roggeveld in Roden.

Leuk vervangend vervoer mee. :)

Mooi zo! Al iets meer duidelijk over eventuele verhaalsmogelijkheden? Of ben je casco verzekerd?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Ja, all risk verzekerd. Kost me hooguit mijn eigen risico. Er wordt nog geprobeerd de schade te verhalen op de WA-verzekering van de fietser.

Opgebouwde no-claim wordt sowieso niet aangetast, ongeacht hoe dit uitpakt. Een regeling van unive bij aanrijdingen met zwakke verkeersdeelnemers, mits duidelijk is dat ik er niks aan kon doen. En dat was wel duidelijk. :thumb

Veel maatschappijen hanteren inderdaad een zogenaamde "no blaim, no claim" regeling. Netjes dat Univé dat ook doet. Hoeveel eigen risico heb je? € 150,00? Hopelijk zie je er nog wat van terug.

@CAlberts wrote:Veel maatschappijen hanteren inderdaad een zogenaamde "no blaim, no claim" regeling. Netjes dat Univé dat ook doet. Hoeveel eigen risico heb je? € 150,00? Hopelijk zie je er nog wat van terug.

Yep dat is 'em idd. "No blaim, no claim".

Eigen risico 250,- en dat is wel zuur geld. :thumbdown

Das idd wel zuur... Maar, als zij een WA verzekering heeft (is immers niet verplicht), heb je nog wel kans dat je een groot deel terug krijgt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Nog geen reactie van de verzekering, maar ondertussen wel wat onderhoud gedaan.

- remschijven voorzijde +blokken vervangen

- stuurstangen en kogels Links/rechts en binnen/buiten vervangen;

- regulier onderhoud, filters, olie etc.

- wiellagers linkerzijde voor en achter vervangen.

Er zit nog een knakkend geluid rechtsvoor. Hoorbaar met en zonder aandrijving, vooral bij wegrijden en drempels. Ook een beetje hoorbaar door het stuur wat wild te draaien terwijl je stilstaat. Ik vermoed het lager/rubber bovenop de schokdemper, maar zeker weten doe ik het niet.

Het knakkend geluid kan ook van de draagarm rubbers afkomen... de bouten ff los nemen en weer opnieuw goed vastzetten.. Kost niks en baat het niet dan schaadt het niet..

@Kano wrote:Nog geen reactie van de verzekering, maar ondertussen wel wat onderhoud gedaan.

Er zit nog een knakkend geluid rechtsvoor. Hoorbaar met en zonder aandrijving, vooral bij wegrijden en drempels. Ook een beetje hoorbaar door het stuur wat wild te draaien terwijl je stilstaat. Ik vermoed het lager/rubber bovenop de schokdemper, maar zeker weten doe ik het niet.

Wat onderzoek verder en nog steeds geen oplossing. Veerpootlager is vervangen, maar bracht geen verbetering. :???:

Met flink druk zetten met een bandenlichter op het blok verdwijnt het geluid. Misschien toch een motorsteun dan... Iemand ervaring daarmee? Ik neig naar die onder het luchtfilter. Bekend zwak punt?

heb je beide vervangen, zie foto?

$_57.JPG

@Kano wrote:Alleen het lager. Niet de schelp.

misschien op het verkeerde bezuinigd dan?

heb ze bij mij beide vervangen en gelukkig van het geknak/gekraak af.

Het heeft even geduurd, maar de auto is naar de Opel garage gegaan (Liewes in Roden).

Die hadden al snel gevonden waar het geluid vandaag kwam: radiateur-ophanging.

Wat een aantal andere monteurs niet konden vinden hadden zij direct gevonden. Applaus! :thumb

Terug
Naar boven