• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla

Origineel gepost door carlover

ahahahahahahah,stoelsledes passen.super.

klokkenset zal ik binnenkort even van zolder vissen voor je.

kom ik ook weer even neuzen;)

alex, bel wel effe van te voren op, ben veel weg in de avond uren. moet het van de zondag voornamelijk hebben ;)

Chris

netjes hoor,!!

En het gaat ook nog vlug!!

:thumbup:thumbup:thumbup

Ik heb hier nog een corsa staan,als je jezelf soms ooit een keer zit te vervelen!:thumbup:thumbup

Hallo zeg,hoe kun je daar nog iets moois van maken?maar ja,ik heb jou kadett b coupe gezien en foto´s van die restauratie,dus die kadett waar je nu mee bent begonnen zal ook wel weer een mooie worden en succes ermee en ben ook benieuwd als die klaar is...groetjes ruud:thumbup

Origineel gepost door 14XE

corsa b stoelsledes??

nee.:P

ze lijken er helemaal niet op, tevens zijn ze van een ander model;)

Origineel gepost door vectrabuddy1

Hallo zeg,hoe kun je daar nog iets moois van maken?maar ja,ik heb jou kadett b coupe gezien en foto´s van die restauratie,dus die kadett waar je nu mee bent begonnen zal ook wel weer een mooie worden en succes ermee en ben ook benieuwd als die klaar is...groetjes ruud:thumbup

Ruud, wacht maar af dan schitterd ie en de zonnebril :cool: is dan geen overbodige luxe, vooral wat Barend al geleverd heeft :thumbup heb nog effe geduld.

Chris

Origineel gepost door Oly

Vectra B?

nee Henk, deze sledes zijn toch van een ander type maar wel uiteraard Opel en de stoelen die erop komen zitten koninklijk :hmmz

Origineel gepost door kadett-b

ahahahahahahah,stoelsledes passen.super.

klokkenset zal ik binnenkort even van zolder vissen voor je.

kom ik ook weer even neuzen;)

alex, bel wel effe van te voren op, ben veel weg in de avond uren. moet het van de zondag voornamelijk hebben ;)

Chris

hey Alex, het klokkenset is qwa nummering gelijk, super en bedankt.:wors:D

nu alle aanpassingen bijna klaar zijn, is het tijd om de motor eens pas klaar te maken. de vooras, motor, carterpan en de Getrag.

kiemen20104wf1.jpg

nu is alles samen gesteld tot een geheel

kiemen20105du4.jpg

de tunnelbak aan de bovenzijde in zijn geheel eraf geslepen, dit heb ik gedaan om zo de motor met versnellingsbak zo vlak mogelijk te plaatsen om zo nog minder weerstand te krijgen in diverse lagers.

kiemen20106bj1.jpg

kiemen20107fd6.jpg

Chris.

Hoi Chris,

bekende plaatjes, vooral dat extra karretje;)

Ik moet m,n motor met bak wat naar achter kantelen omdat ik anders met de tussenas boven de tunnel uitkom. De motor kan ook niet veel lager.

Mijn redenatie is dat de motor rustig wat naar achter mag hangen, en dat de uitgaande versnellingsbakas zoveel mogelijk in lijn moet zijn met de pignon in de achteras. Je hebt een duidelijk andere insteek. Zie ik het fout?

Henk.

Origineel gepost door Oly

Hoi Chris,

bekende plaatjes, vooral dat extra karretje;)

Ik moet m,n motor met bak wat naar achter kantelen omdat ik anders met de tussenas boven de tunnel uitkom. De motor kan ook niet veel lager.

Mijn redenatie is dat de motor rustig wat naar achter mag hangen, en dat de uitgaande versnellingsbakas zoveel mogelijk in lijn moet zijn met de pignon in de achteras. Je hebt een duidelijk andere insteek. Zie ik het fout?

Henk.

hallo Henk, ik heb ooit een motor geheel gedemoteerd omdat deze speling had op de krukas. het vliegwiel kon ik zo'n 3 a 4 mm naar voor en achter bewegen. de oorzaak; alle lagerschalen waren als messen afgeslepen naar achteren omdat de motor scheef erin lag. daarom zorg ik bij de oude motoren dat deze zo recht mogelijk erin geplaats worden. boven loopt de olie niet meteen naar achteren eruit en heeft dus beter over alle 4 cilinders (8 kleppen) verdeling, wat ook vaak een slijtage veroorzaakt

Chris

Terug
Naar boven