• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza 24v ombouw

druklager is gemonteerd, kan zijn dat deze inderdaad nu scheef zit, toen ik voor het eerst de koppeling intrapte hoorde ik een klap, maar daarna ging alles naar behoren, totdat ik dus met lopende motor de koppeling in probeerde te trappen, ga morgen eens naar het druklager kijken.

zucht, kan ik die hele bak weer demonteren, met van die fijne bouten waar je niet bijkomt -_-

As maakt niet zo veel uit ik haal hem zelf helemaal eronder uit dan heb ik er ook geen last van ;)

Je moet wel 3 of 4 verlengstukken op je dop/ratelset zettten dan kun je vanaf achter de bak meestal zo bij de bouten :wors

Suc6

heb er even een foto van gemaakt, ik kan hier totaal niets vreemds ontdekken...

2011-11-08112110.jpg

lager+koppeling is gloednieuw

Hmm die dikke koppeling van de tussenas met die rubberschijf ertussen zit ook murvast en de koppeling achter de pak passen geen sleutels op, of doe ik iets verkeerd

Volgens mij ben ik dom geweest. Ik heb de foto van mijn lager vergeleken met een ander lager, volgens mij heb ik het afdekplaatje laten zitten...zie de weerhaakjes die in het messinghuis grijpen. Dat hoort volgens mij niet

?

Haal hem zelf altijd bij de cardan en bak los en dan de bouten van het ophanglager.

Snap niet dat jij er geen sleutel op kan krijgen ?

@Jigsaw wrote:druklager is gemonteerd, kan zijn dat deze inderdaad nu scheef zit, toen ik voor het eerst de koppeling intrapte hoorde ik een klap, maar daarna ging alles naar behoren, totdat ik dus met lopende motor de koppeling in probeerde te trappen, ga morgen eens naar het druklager kijken.

zucht, kan ik die hele bak weer demonteren, met van die fijne bouten waar je niet bijkomt -_-

Die bouten kun je makkelijker bij als je de achterste bak steun ( eerst aandrijfas demonteren) los maakt en de bak achterover laat komen, wel de bak op een steun laten rusten!

Ik neem aan dat je de bouten bedoeld die boven op de bak zitten ?

Sorry ik was te snel, er zaten nog metalen clipjes om de moertjes heen waardoor ik er geen sleutel op kreeg

ja, de bouten bovenaan de bak die zowat tegen het schutbord aanzitten, heb net nog een poging gewaagd, maar ze zijn echt onbereikbaar.

en de aandrijfas demonteren, bij welke koppling kan ik hem het best losmaken?

laatste foto's:

2011-11-08195157.jpg

2011-11-08194404.jpg

Volgens Ronald Bolz zou het lager op deze manier gewoon goed moeten zitten. Hij gokt erop dat de ontkoppelvork tegen de drukgroep aankomt, gaat een vork dan zo diep naar binnen?

is mijn eigen bak inderdaad, normaal nooit problemen gehad. Geluid hoor je ook echt alleen maar bij ingetrapte koppeling

As maakt niet zo veel uit ik haal hem zelf helemaal eronder uit dan heb ik er ook geen last van ;)

Je moet wel 3 of 4 verlengstukken op je dop/ratelset zettten dan kun je vanaf achter de bak meestal zo bij de bouten :wors

Suc6

Hmm die dikke koppeling van de tussenas met die rubberschijf ertussen zit ook murvast en de koppeling achter de pak passen geen sleutels op, of doe ik iets verkeerd

?

Haal hem zelf altijd bij de cardan en bak los en dan de bouten van het ophanglager.

Snap niet dat jij er geen sleutel op kan krijgen ?

Sorry ik was te snel, er zaten nog metalen clipjes om de moertjes heen waardoor ik er geen sleutel op kreeg

heb de bak eraf liggen, lager en vork er eens uitgehaald, maar kan geen grote beschadigingen kunnen ontdekken...ook op de drukgroep niet.

Ik zou bijna gaan denken dat ik TOCH de plaat verkeerd om heb gemonteerd

2011-11-09111655.jpg

2011-11-09111643.jpg

2011-11-09110815.jpg

2011-11-09110511.jpg

2011-11-09110532.jpg

laatste foto's:

2011-11-08195157.jpg

2011-11-08194404.jpg

Volgens Ronald Bolz zou het lager op deze manier gewoon goed moeten zitten. Hij gokt erop dat de ontkoppelvork tegen de drukgroep aankomt, gaat een vork dan zo diep naar binnen?

Terug
Naar boven