• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza 24v ombouw

nou, we zijn weer een stapje dichterbij, volgens mij is het toch echt geen electronica probleem meer. Heb de temp sensor aangesloten en het motorstorings lampje gaat nu UIT bij lopende motor, de motor loopt ook nog langer door heb ik het idee, maar het probleem van wegvallen is niet verholpen. Zo gauw je aan de gasklep komt om gas bij te geven stopt hij gelijk

[youtube:mvya2r6x]

Gaat de klep wel goed op en neer in je LMM ? geen zwaar of klemmend punt ?

Anders doen wat Ron zegt !

de kabelboom heeft bij het schutbord in de buurt een aftakking, waar de kabels van de LMM, gasklep, krukassensor enzo opzitten, bij die splitsing heb ik hem verknipt

Kabelboom gewisseld, heeft niet geholpen :(

heb wel foutcodes uit kunnen lezen, hij geeft de volgende foutcodes;

31: No crank signal

73: Air flow voltage low

ik moet erbij zeggen dat ik geen luchtfilter erop heb, maar volgens mij zou dat niet uit mogen maken. Moet dat luchtweger huis trouwens een externe massa krijgen? Volgens mij niet namelijk. Ik heb het idee dat die kapot is namelijk, dat verklaart misschien ook waarom hij gelijk uitvalt als je gas probeert te geven?

Hmm, in een engelse beschrijving die ik heb gevonden van de motronic zou die krukasfout na 1x weg moeten gaan, maar je zou gelijk kunnen hebben. Morgen maar weer een ritje naar Heinsberg maken dan :thumb

Gaat de klep wel goed op en neer in je LMM ? geen zwaar of klemmend punt ?

Anders doen wat Ron zegt !

klep reageert goed op het vacüum heb ik getest. moet wel zeggen dat de LMM ongeveer een jaartje in een schuur heeft gelegen, die dingen schijnen vrij gevoelig te zijn. En als ik me niet vergis is me dat ding ook al eens uit handen gevallen, zou allemaal zo maar eens kunnen dat die kapot is

ja, van de ene kant kan ik me niet voorstellen dat de luchtmassameter van dergelijke invloed is dat hij stilvalt. van de andere kant: als ik de gasklep beweeg om hem op toeren te houden zeg maar, valt hij gelijk weg.

Ron weet jij het topic nr. nog van de hele kabelboom ? ( foto )

Sla dit allemaal even op voor straks, zit ik ( hoop ik ) straks niet zo te kloten !

Vandaag remmenreiniger tijdens het starten in de inlaat gespoten, hij bleef lopen! Het heeft dus niet met de ontsteking te maken, waarschijnlijk zit het probleem dus in de brandstof/luchtmengsel.

Ik krijg ook nog altijd foutcode 73, morgen ga ik de luchtmassameter wisselen, kijken of dat helpt.

Als mijn theorie klopt: dan zou een kapotte lmm dus een verkeerd signaal naar de computer sturen, die weet dan niet hoeveel benzine hij moet inspuiten? klopt dat ongeveer?

als het de LMM niet is, dan zal het de drukregelaar of de injectoren zijn. Injectoren betwijfel ik eigenlijk want hij loopt in het begin wel netjes op 6 cilinders

Hij loopt!!! Heb de LMM gewisseld en hij sprong gelijk beter aan en bleef lopen! :D

dank aan iedereen die me geholpen heeft :wors

klep reageert goed op het vacüum heb ik getest. moet wel zeggen dat de LMM ongeveer een jaartje in een schuur heeft gelegen, die dingen schijnen vrij gevoelig te zijn. En als ik me niet vergis is me dat ding ook al eens uit handen gevallen, zou allemaal zo maar eens kunnen dat die kapot is

op mijn radiator zitten 2 temperatuur voelers, zijn deze voor verschillende temperaturen? Ik wil namelijk een electrische ventilator aansluiten aangezien de visco koeler kapot is. Weet iemand ook precies welke kleuren kabels precies op welke aansluiting moeten? Ik heb 2 bruine kabeltjes en nog een blauwe geloof ik

ja, van de ene kant kan ik me niet voorstellen dat de luchtmassameter van dergelijke invloed is dat hij stilvalt. van de andere kant: als ik de gasklep beweeg om hem op toeren te houden zeg maar, valt hij gelijk weg.

ja deze zijn van de extra koelvinnen voor de condensor, heb ze bij het demonteren losgetrokken maar weet niet meer welke waar hoort.

Terug
Naar boven