• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza 24v ombouw

is mijn eigen bak inderdaad, normaal nooit problemen gehad. Geluid hoor je ook echt alleen maar bij ingetrapte koppeling

ik neem morgen het hele zaakje eens mee naar ronald bolz, kijken of hij iets kan ontdekken, maar vooralsnog kan ik niks ontdekken

Even een vraagje. De drukgroep, koppelings plaat, druklager en vliegwiel. Horen die allemaal bij elkaar. Of komen die van meerdere type auto? Ik vraag dit omdat het op de foto's lijkt of de vingers van de drukgroep wel erg vlak staan. Mogelijk dat je niet genoeg slag hebt op de koppeling te lossen en dat de vingers tegen de koppeling komen.

Waarom word je 24V heet?

Heb je de originele 30E vin gebruikt op een 24V waterpomp met een verloop busje?

Dan kun je je eigen koeltunnel behouden en heb je geen koelproblemen..

24V koelvin is groter maar past weer niet in de Monza tunnel,en zonder de tunnel heeft een koelvin maar ...% werking.

Die temp sensors in je radiateur zijn:

1 voor de airco pomp koppeling te bekrachtigen of niet bij koelwater boven huppeldepup graden verbreekt ie automatisch contact zodat je ac pomp niet meer bekrachtigt is.

2 bij temp hoger als huppelde pump worden je 2 electrische koelvinnen aangestuurt voor je radiateur..

Die sensors zitten alleen bij auto,s met ac derop.

Mijn C30NE met AC heeft 0.0 koelproblemen alleen met de AC aan in de zon stationair willen de electrische vinnen wel een aanspringen.

Mijn broer zijn 24V heeft 0,0 koelproblemen.

Als je een AC radiateur hebt is deze ook nog dikker als van een standaard Monza.

heb de bak eraf liggen, lager en vork er eens uitgehaald, maar kan geen grote beschadigingen kunnen ontdekken...ook op de drukgroep niet.

Ik zou bijna gaan denken dat ik TOCH de plaat verkeerd om heb gemonteerd

2011-11-09111655.jpg

2011-11-09111643.jpg

2011-11-09110815.jpg

2011-11-09110511.jpg

2011-11-09110532.jpg

Heb er zelf ook geen probleem mee, airco werkt niet maar de 2 vennen zitten er ook niet meer in !

Heb wel een dikkere airco radiateur erin !

Was vergeten te vermelden: ik heb de koelvin op de waterpomp er niet opzitten. Ik wilde van de viscovin af en van de 24v was de vin kapot

ik neem morgen het hele zaakje eens mee naar ronald bolz, kijken of hij iets kan ontdekken, maar vooralsnog kan ik niks ontdekken

Ja dan word het anders dan kom je toch uit bij een electrische vin die je voor of achter de radiateur moet plaatsen...

Nu snap ik het,zonder visco vin loopt ie warm ja..

Even een vraagje. De drukgroep, koppelings plaat, druklager en vliegwiel. Horen die allemaal bij elkaar. Of komen die van meerdere type auto? Ik vraag dit omdat het op de foto's lijkt of de vingers van de drukgroep wel erg vlak staan. Mogelijk dat je niet genoeg slag hebt op de koppeling te lossen en dat de vingers tegen de koppeling komen.

Waarom word je 24V heet?

Heb je de originele 30E vin gebruikt op een 24V waterpomp met een verloop busje?

Dan kun je je eigen koeltunnel behouden en heb je geen koelproblemen..

24V koelvin is groter maar past weer niet in de Monza tunnel,en zonder de tunnel heeft een koelvin maar ...% werking.

Die temp sensors in je radiateur zijn:

1 voor de airco pomp koppeling te bekrachtigen of niet bij koelwater boven huppeldepup graden verbreekt ie automatisch contact zodat je ac pomp niet meer bekrachtigt is.

2 bij temp hoger als huppelde pump worden je 2 electrische koelvinnen aangestuurt voor je radiateur..

Die sensors zitten alleen bij auto,s met ac derop.

Mijn C30NE met AC heeft 0.0 koelproblemen alleen met de AC aan in de zon stationair willen de electrische vinnen wel een aanspringen.

Mijn broer zijn 24V heeft 0,0 koelproblemen.

Als je een AC radiateur hebt is deze ook nog dikker als van een standaard Monza.

Via het thermo-contact zijn de andere ventilatoren al aangesloten, dan heb ik er 2 of 3 tegelijkdraaien als dat contact schakelt, das ook weer een beetje overbodig denk ik. Of ik zou het zo moeten bouwen dat ik de nog-in-te-bouwen electro-ventilator op een lagere temperatuur laat inschakelen, maar dan zal er waarschijnlijk een thermo-contact in een leiding moeten?

Heb er zelf ook geen probleem mee, airco werkt niet maar de 2 vennen zitten er ook niet meer in !

Heb wel een dikkere airco radiateur erin !

kijk,

ik heb geen fan meer op de waterpomppoelie, ik heb op dit moment ALLEEN de 2 extra 'airco' ventilatoren aangesloten, deze kunnen het blok met stilstand en langzaam rijden niet koel houden, deze springen ook pas heel erg laat aan, als de temp. meter in het rood zit. Tevens maken deze ventilatoren een enorme herrie. Ik heb echter ook nog een electrische airco ventilator van een omega 24v liggen die ik op de radiateur wil bouwen.

De 2 bestaande airco ventilatoren springen aan via het thermocontact, dus vind ik het onzin om die omega fan, die ik nog moet inbouwen, óók op dit contact aansluit want dan lopen ze allemaal tegelijk, dat zal nog meer herrie maken. Wat ik nodig heb, is dat de ventilator eerder aanspringt, of constant meeloopt zodat die 2 bestaande airco ventilatoren eigenlijk niet meer aan hoeven

Was vergeten te vermelden: ik heb de koelvin op de waterpomp er niet opzitten. Ik wilde van de viscovin af en van de 24v was de vin kapot

De airco ven die je hebt liggen van je senator B/omega A kan je niet achter de radiateur plaatsen Willem !

De ven draait dan de verkeerde kant op.

Wel ervoor plaatsen maar dan moet je die andere 2 laten verallen, en ik dat je dan in de file koelvermogen te kort komt, omdat de 24V zelf ook een viscoven en een electrische ven heeft !

Optie van Ben is is beter en goedkoper met dat busje.

Terug
Naar boven