• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee)

Okeej.. whatsgebeurt ? doet ie 't niet goed ?

@sjoerdie wrote:Enige blok wat erin thuishoort..een lekkere 6 cylinder.

Zo is dat, met handbak ook. dan zijn het fijne bakkies anders vind ik er niet veel aan..

Nee, blok is nog in de opbouw fase, dus uberhaupt nog niet in gekomen :)

Donderdag ga ik mijn auto brengen, en einde weekend hoop ik dat alles draaiende is :), dan pas kan ik er van genieten haha

De mannen zijn uiteraard lkkr aan het knallen :jerry

Hierbij weer een fototje van hoe hij er nu bij staat. Dus blokje is bijna helemaal opgebouwd..

IMG-20131203-WA0000_zpsdd93b812.jpg

@wim-v6 wrote:Uiteraard heb ik ook geholpen bij het demonteren van de X25XE, voor ons inmiddels gesneden koek.

=================================================================================================================================

Gemiddeld F25 bakkie doet in gemiddelde staat (krakende 3e versnelling dus!!) al zo'n 200 euro, een goeie gaat al gauw naar de 300 euro toe.

heb ook nog een liggen RC, maar dat is geen gewone, dat is een aangepaste F25, namelijk een RC met WT internals (langere eindverhouding = minder toeren bij 120km/u)

zo ziet ie er vanbinnen uit haha:

Willem

Waar op de bak zit dat mooie plaatje Wim? heb al gezocht, maar kan het slecht vinden :???:

Ik was bij de Omega ook al aan het kijken maar toch niet goed genoeg gekeken kan het plaatje ook niet vinden. wie weet wat ik kan doen tegen kraken meestal 1 naar 2 als je boven de 4500 toeren door wilt schakelen.

Dat word een duur geintje. Hem een keer verse bakolie geven gaat hem niet helpen.

Of idd. rustiger schakelen, het is ook alleen als je snel weg wilt komen v/h stoplicht.

@ Remutr, Rsutiger schakelen, of Bak vervangen, waar deze bij de R25/R28 staat zou ik niet durven zeggen.

Willem

Originele Opel Bakolie wil wel helpen, zeker als je er niet originele Opel olie in hebt

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Succes morgen dan maar mannen...

Zal vast allemaal goed komen :thumb dan hebben we straks een mooie v6je erbij :jerry

@ maurice, van de nokkenassen had ik gelezen, maar dat ga ik nu nie meer vervangen, wellicht later, zal het dan idd combineren met een chip :D

@sjoerdie, helaas komt er geen cc in, was niet voorbereid, en de donor had het helaas ook niet. Maar mis het ook niet echt :D

Terug
Naar boven