• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee)

@Haasje17 wrote:Ligt hij niet wat scheef, lager aan de bak kant?

Motor ligt net zo recht als alle andere v6en, inlaat is niet vlak, maar loopt af naar de bakkant

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Kofferbak is niet leger of voller dan normaal hoor, tank ligt in het reservewielgat.

Daarnaast denk ik dat het voordeliger is om LPG te rijden als je zo'n 30 tot 35000 km per jaar rijdt (prive en woon-werk).

En ik denk dat ik deze auto van de TS morgen nog wel zie, ff buurten bij Wim en Carlo.

Heren,

Heb de auto gister mogen halen. En wat rijd en schakelt zo een v6 heerlijk. Dat geluid en geroffel, i love it :D

Carlo was nog zo aardig om ff mijn stoelverwarming ook aan te sluiten, erg handig nu met het koude weer.. heb nu lkkr warme kont :jerry

Er komen uiteraard nog wat fotos...

Via deze weg wil ik Carlo en Wim erg bedanken voor alle hulp en de uitbouw/inbouw. Geweldige mensen met erg veel kennis.

@Corsa_GSi wrote:Kofferbak is niet leger of voller dan normaal hoor, tank ligt in het reservewielgat.

Daarnaast denk ik dat het voordeliger is om LPG te rijden als je zo'n 30 tot 35000 km per jaar rijdt (prive en woon-werk).

En je reservewiel dan, waar laat je die... of rij je rond zonder..

Uiteraard, maar aan die kilometrage kom ik niet, en ik heb een mooi dieseltje wat me 100 euro in het kwartaal kost met veeeeel binnen ruimte

en de btw van brandstof krijg ik netjes terug ;)

@haasje, auto is nog niet omgekeurd, heb hem pas terug :)

Rdw komt nog, zal wel vermelden als het zo ver is, en wat ik allemaal heb moeten doorstaan. :d

@Jerremy wrote:

En je reservewiel dan, waar laat je die... of rij je rond zonder..

Uiteraard, maar aan die kilometrage kom ik niet, en ik heb een mooi dieseltje wat me 100 euro in het kwartaal kost met veeeeel binnen ruimte

en de btw van brandstof krijg ik netjes terug ;)

Erwin (Vectra-B2- z18xe lpg) heeft m los in de kofferbak, en haalt m eruit als ie de ruimte nodig heeft in ieder geval.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Zoals beloofd heren, ff 2 snelle pics genomen op de parkeerplek voor het werk :jerry

IMAG0633_zps691c3425.jpg

IMAG0632_zps300709d3.jpg

Het is een Opel dus zijn ze duurzaam en kan jij er nog lang van genieten. die v6 verslijt je niet meer die gaat de auto overleven.

Terug
Naar boven