• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

NL-TUNING TOPIC:

Ding wordt wel vet hoor lex maar wel erg laag nu moet ik me best nog gaan doen om lager met me kadett te worden :jerry

Groeten bas.

@Sebbe GSI wrote:Ding wordt wel vet hoor lex maar wel erg laag nu moet ik me best nog gaan doen om lager met me kadett te worden :jerry

Groeten bas.

Ik neem de 19e die Allycats wel ff mee om onder je Kadett te schroeven....,ben wel benieuwd hoe dat staat! :kewlpics

....wil je nog lager dan moet je op zoek naar 10,11 of 12" velgen,vrees ik....! :ass

Ik zal ook die Cherrybomb-dempers wel ff meenemen,kan je ff kijken of dat een beetje makkelijk past!

...moet geen probleem zijn,denk dat ze zelfs wel mee klemmen/beugels vast te zetten zijn ipv laswerk.

.....maar mocht je je geroepen voelen om the old torch ter hand te nemen....,don't let me stop you! :thumb

Mzzl L!

Geen klemen en rommel gebruiken gewoon lassen anders gaat het alleen maar lekken. :jerry

Ben benieuwt hoe het staat met die velgen.

Kan niet kleiner als 14 inch met 16v remmen en om nog lager te gaan moet ik toch echt schoef set hebben maar met de automaat bak leg ik nu al 5/6 cm van de grond dus dat wordt een bescherm plaat maken straks als de 16v er in legt.

Groeten bas.

Is ook weer zo,maar die pijp met kat moet ik wel nog ff bruikbaar houden voor de apk.

Is dus wel handig als die makkelijk verwisselbaar is.

Moet de rest nog ff opmeten welke diameter aan sluitingen ik nodig heb.

Misschien een idee om een paar flensen te scoren en die er eventueel aan te braaien? :thumb

Rij je nu al met de 16v-remmen dan,anders heeft 't niet zo veel zin om ze mee te nemen als ze alleen op je achteras passen...?! :(

....wel die automaat er achter laten zitten hé,zodra die 16v erin ligt! :wors

Ik heb hier als beschermplaat nog een +/-10mm dikke plaat staal liggen van je vorige werkgever....,weegt genoeg om 'm weer een cm lager te laten liggen! king:

Mzzl L!

Haha nu zit er nog geen 16v remmen onder dus kunnen wel even passen hoop niet dat me automaat bak op de grond legt.

16v wordt zeker niet met automaat loopt veelste duur en schakelen is toch leuker.

Kan idd beter 3 flenzen scoren zodat we hem er nog onder uit kunnen halen en wisselen.

Groeten bas.

Maakt niet uit joh,gewoon ff leuk voor de foto! ...ben benieuwd hoe dat staat aan de achterkant met een ET van 04! :shock:

Uiteraard,maar denk wel dat je de enige zou zijn met zo'n combinatie! king:

Ik ga inderdaad ff een paar flenzen en verbindingsmateriaal regelen,komt goed! :thumb

Mzzl L!

Nog een klein update van de vorige knutselsessie....

Het vervangen van de scheve Daajhatsjoe-kruk van m'n pa zn Sjaahraaduh door de nog frisse passagiersstoel van m'n GSI...

Gelijk de Schroth-gordels pas gemaakt en het MOMO-stuur van de Viking was al overgezet.

Nu zit paps weer als gegoten voor de volgende keer VrijRijden! king:

Van Volvo naar Daihatsu in een Opel-stoel...zo kom je nog eens ergens! :D

...waarin je zit word je mee besmet(...ofzo),dus ik vrees dat ik binnenkort m'n GSI tijdelijk moet afstaan aan de Capo di tutti Capi! :wors

......en zodra die Charade is overleden zal er wel een Opel moeten komen! ...het Opel-virus is besmettelijk! :(

GSIstoel4puntsgordel2.jpg

GSIstoel4puntsgordel1.jpg

Volgende zaterdag gaan we weer verder aan mijn Garbagerunner... de Applause zal geofferd worden! :angel

Het begin maken om de remmen over te zetten en daarna het 1.6-blok/bak-combi...

Hopen dat het de komende tijd een beetje meezit,zodat die optijd klaar is voor de Run! :thumb

Mzzl L!

Hallo, hierbij even een snel berichtje tussendoor king: :thumb , ben nog steeds erg druk met ons nieuwe huis, maar het eind is aardig in zicht :jerry , dan weer heerlijk aan me wagens werken en HEEERLIJK VRIJ RIJDEN!!!!!

-Al heel wat plannetjes opgedaan wat ik ga doen en met welke auto ik dit jaar ga rijden, sevenum enz, mis met me ouwe omega :ass of met me zwarte kadett 16v :wub .

Heb nog heel wat foto's voor een leuke update, maar die volgen nog, mits er interesse voor is uiteraard.

Groeten nick

[ Heb nog heel wat foto's voor een leuke update, maar die volgen nog, mits er interesse voor is uiteraard.

Groeten nick[/quote]

Nee,laat maar....,daar zitten we nou écht niet op te wachten....! :jerry :jerry :jerry

Mzzl L!

Hallo allemaal, ik heb effe tijd over dus flans gelijk even een verse update in elkaar king: :thumb

We zijn met een hoop dingen bezig geweest, laatste tijd ben ik met huis bezig geweest maar dat is zo goed als klaar, dus kan alles weer op de rit gezet worden.

-Allereerst is de Cadillac el dorado zo goed als afgerond, bij de RDW geweest, nieuw kenteken + APK erop :jerry :jerry , en hij rijd nu vrolijk rond met zn slee :thumbup

030420127498.jpg

020420127494.jpg

-Ook nog wat dingen aan me circuit kadett gedaan, zoals regenachterlicht in gebouwt (voor de zekerheid).

210320127457.jpg

210320127460.jpg

-Ook weer druk geweest met mijn CHEVY diesel truck :jerry :jerry , en nogmaals zo fijn dat er altijd onderhoud is gepleegd door de vorige eigenaar pffffff, maar goed alles wat ik nu doe/ ga doen, weet ik zeker dat het goed is.

170520127614.jpg
nieuw stickertje :wub

260520127627.jpg
effe de bmw los getrokken remmen zaten vast, auto is naar duitsland gegaan.

260520127632.jpg
nieuwe bumper gemonteerd, + takkenvanger :jerry orgineel army uiteraard :thumbup

Rest van de foto's+info volgen straks.

En toch blijft het makkelijk zn 4 kolommer :jerry :jerry :jerry 2 auto's op 1 plek en buiten staat de chevy voor de deur :agent

120520127610.jpg

Ook heb ik mijn omega B52 station verkocht en deze heb er voor terug (inruil+bijbetalen uiteraard :thumb ), gaat om een standaart astra G uit 99, elec ramen/spiegels , airco, sport interieur, 1.6 16v heeerlijk zuinig!!!! 1op13,5 :jerry :jerry , kreeg m zonder apk, even een middag sleutelen en gelijk naar het apk station, en hoppaa gelijk goedgekeurd, moest alleen de xenon eruit halen, maar gelukkig had ik daar al rekening mee gehouden en andere lampjes gehaald :angel , dus heerlijk orgineel nu, maar deze auto is voor even, dus gaat straks de verkoop in.

260520127640.jpg

260520127641.jpg

260520127643.jpg

Ook is er een nieuwe astra gsi bij gekomen, 1vd jongens heeft deze gekocht, de astra 1.6 8v die die nu heeft gaat de verkoop in en de bilstein set+17inch wielen van die auto gaan op deze gsi 1.8 16v, elec ramen enz enz

260520127629.jpg
hij is wel flink vies hier op de foto, dat is nu wel anders :jerry :jerry

Dit was vast een deel :jerry :jerry , de rest volgt waarsch straks.

Laat de reakties maar losbarsten na zn lange tijd!!!!! :thumb :thumb

Groeten Nick

HIERBIJ HET 2E DEEL VAN DE VERSE UPDATE :jerry :jerry :thumb :thumb

Zo en we gaan weer verder met de rest vd foto's, eerder deel vd update staat een pagina terug :vertag :thumb

Hierbij wat foto's van de operatie aan mn Chevy :wub :thumb , zijn div vervangen, krukaskeerring, 2xtussenbakkeering,1x automaat keering, en 12 liter verse olie :shock: :shock: ook gelijk div pakkingen vervangen.

Vd week nog wat ontluchtingsslangen doen, en 1 klein keerringetje dan is hij helemaal droog!!!!, daarna aan de assen beginnen, wil nu alles goed hebben, dat ik volgend seizoen heerlijk heen en weer kan cruizen naar div circuits met me autoambulance erachter :wors :wors

020620127648.jpg

020620127657.jpg

020620127652.jpg

020620127653.jpg

020620127655.jpg

020620127656.jpg

020620127657.jpg

020620127658.jpg

020620127664.jpg

020620127666.jpg

Er is nog een nieuwe opel bij t groepie :kewlpics haha, gaat hierbij om een astra f station diesel, voor de garbage-run, zijn al div dingen aan geupgraded :thumb daar heb ik alleen geen foto's van, waarsch zet de eigenaar ze er effe op.

020620127662.jpg

020620127663.jpg

De blitz is naar buiten gegaan, lekker de ruimte nu :jerry

020620127661.jpg
ideaal :wub

Dit kwam ik vorige week ook nog tegen, daar zal ik me chevy wel voor weg doen ;) ;) ;)

220520127620.jpg

Ook is deze brede C-kadett coupe van me maat bij ons komme staan voor div klussen. blijft een gaaf wagentje ;)

090620127695.jpg

Dat was het weer voor even :jerry

Groeten nick

Gelijk maar ff een hele beste downdate...

Onderweg naar de Opelmeeting in Zundert is het gebeurd.

GTC is totallos dankzij een of ander debiel tyfus wijf die me van de weg drukte met 80 km per uur waardoor ik op een boom ben geklapt...

Niks meer aan te redden, dus hoop dat ik wat van de verzekering krijg :argue :fy1

IMG_0410.jpg

IMG_0411.jpg

IMG_0412.jpg

IMG_0413.jpg

Ook mn net opgeknapte BBS RX velgen helemaal aan poeier :fy1

Terug
Naar boven