• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nog een rekord er bij

Hier eindelijk een foto van de binnenkant van hoe het er nu bij staat.

En ik had na 3x de kachelradiateur vervangen wegens lekkage maar een nieuwe gekocht.

Wilde hem eerst laten repareren maar dan kostte het ongeveer 160 euro :shock:

Na enig zoekwerk kwam ik uit bij een kachelradiateur van een ford transit uit '95.

Hij is 5 mm smaller maar de rest van de maten kloppen.

Ik hoef alleen de leidingen in te korten.

Nu was ik maar 50 euro kwijt incl.verzenden :D

Zonde van je Manta, dat ding was super!

Ben benieuwd wat je in de verkoop gooit, misschien zit er nog wat voor mij tussen.

Heb je ondertussen ook al de voorremmen aangepakt?

Lang niets van me eigen laten horen maar de bedrading zit weer op zijn plek en ook de kachelradiateur.

Ook heb ik de middelste spoorstang nog aangepast omdat die ging buigen met het sturen.

Interieur is ook weer teruggeplaatst dus het gaat weer wat worden.

Ik heb het gas ook aangesloten maar dat moet nog beter afgesteld worden.

De keuringsafspraak met het rdw is ook gemaakt en eens kijken of ze hem als 6-cilinder op kenteken willen zetten.

Helaas het ik ook mijn A Manta verkocht omdat die meer stil (in de weg) stond dan dat ik ermee reed.

Het is zonde maar met zo'n auto moet je plezier hebben en rijden.

Ook gaat de Kadett B ls in de verkoop binnenkort omdat de Rekord bijna klaar is.

Daarna nog een schuuropruiming houden omdat ik eigenlijk te veel spullen heb gespaard.

Als ik meer nieuws heb zal ik het weer posten.

Zonde van je Manta, dat ding was super!

Ben benieuwd wat je in de verkoop gooit, misschien zit er nog wat voor mij tussen.

Heb je ondertussen ook al de voorremmen aangepakt?

Ik ben met de remmen nog niet bezig geweesd want ik denk dat ik de bovenste draagarmen aan ga passen.

Omdat ik naar het rdw moet laat ik die liever nog origineel.

Het is zonde van de manta maar het is ook zonde dat die stil blijft staan.

Ik heb hem aan een goede bekende verkocht die een goed baasje ervoor gaat zoeken.

www.oldtimerland.nl/occasions/item/173- ... -1900-1971

Van de rekord heb ik nog 2 voorschermen liggen en het inlaat/uitlaatspruitstuk en luchtfilter(1700).

Verder is het spul voor de manta en een set revolution wielen(13inch).

De kadett blijft totdat ik de rekord omgekeurd heb en daarna gaat die in de verkoop.

Het is een 1200 op gas en een berg onderdelen erbij.

Foto's staan ook in dit topic.

Weet niet of ik dit al gepost had?

Ik denk dat ik het doe zoals ze bij amerikaanse auto's de boel ook ombouwen als ze luchtvering plaatsen.

In principe gaat het nu alleen om de bovenste draagarm, dus dat moet te doen zijn.

Je krijgt dan meer dit idee
TMA-U.jpg

Dat kun je zo gek en duur maken als je het zelf wil.

Ik ben met de remmen nog niet bezig geweesd want ik denk dat ik de bovenste draagarmen aan ga passen.

Omdat ik naar het rdw moet laat ik die liever nog origineel.

Het is zonde van de manta maar het is ook zonde dat die stil blijft staan.

Ik heb hem aan een goede bekende verkocht die een goed baasje ervoor gaat zoeken.

www.oldtimerland.nl/occasions/item/173- ... -1900-1971

Van de rekord heb ik nog 2 voorschermen liggen en het inlaat/uitlaatspruitstuk en luchtfilter(1700).

Verder is het spul voor de manta en een set revolution wielen(13inch).

Ik had vanmiddag de keuringsafspraak bij het RDW en hij is nu officieel omgedoopt tot 2.5-24V king:

Binnen een paar dagen krijg ik het nieuwe kentekenbewijs.

De kadett blijft totdat ik de rekord omgekeurd heb en daarna gaat die in de verkoop.

Het is een 1200 op gas en een berg onderdelen erbij.

Foto's staan ook in dit topic.

Weet niet of ik dit al gepost had?

Ik denk dat ik het doe zoals ze bij amerikaanse auto's de boel ook ombouwen als ze luchtvering plaatsen.

In principe gaat het nu alleen om de bovenste draagarm, dus dat moet te doen zijn.

Je krijgt dan meer dit idee
TMA-U.jpg

Dat kun je zo gek en duur maken als je het zelf wil.

De remmen wordt geeneens naar gekeken. Althans bij mijn omkeuring naar C30SE iig niet.

Werd enkel gekeken of de ombouw netjes en veilig gedaan was, en verder of de uitstoot correct was en de lampen goed stonden. Verder werd er niet naar gekeken.

Ik had vanmiddag de keuringsafspraak bij het RDW en hij is nu officieel omgedoopt tot 2.5-24V king:

Binnen een paar dagen krijg ik het nieuwe kentekenbewijs.

Ik heb idd nog de originele remmen erop zitten.Ze hebben het wel getest.

De rest was zoals freestyler zegt alleen bij mij hebben ze ook nog gekeken naar het lpg

omdat er een ander venturi geplaatst was.

De kleur heb ik gelijk aan laten passen naar grijs.

De Rekord is origineel afgeleverd met een 1700

Ik heb nog een vraag waar een van jullie het antwoord wel op weet.

Mijn achteras is nog van een 1700 en op de snelweg maakt die veel toeren.

Ik heb gezien dat die van een Commodore er ook onder past maar hoe zit het

met een as van een commodore b,c,d of e?

Op het oog lijken ze hetzelfde maar zijn dat ze ook?

Kan ik dan mijn eigen steekassen overmonteren of moet ik andere velgen en voor ook veranderen? :hmmz

De remmen wordt geeneens naar gekeken. Althans bij mijn omkeuring naar C30SE iig niet.

Werd enkel gekeken of de ombouw netjes en veilig gedaan was, en verder of de uitstoot correct was en de lampen goed stonden. Verder werd er niet naar gekeken.

Commodore b en c passen niet de draagarmen staan dan onder een verkeerde hoek.

Een overbrenging van 3,45 zou mooi zijn maar die heeft een Commodore a ook niet.

In jou geval zou ik een record E as nemen met een 3,45 overbrenging en dan de draagarmbevestiging omlassen.

Terug
Naar boven