• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

kijk dat bedoel ik ;) met een manta GSI schakelmechanisme hoeft idd niet

en nog zoiets: De een klopt de tunnel uit, de ander zegt dat dat niet hoeft.

Ok, weer wat wijzer geworden. Ik heb het weer toegevoegd. Verder nog kennis aanwezig over de mogelijkheden van de toe te passen uitlaten?

als je een dikkere uitlaat monteert in een 1.2 carrosserie dan kan het wel eens zijn dat deze tegen de bodem aan klappert.

dan word ie nog wel eens uitgeklopt. 5 bak past normaal in de 1.2 tunnel. Tenminste wel bij die dingen die ik omgebouwd heb.

mss ook handig

c20xekadettc.jpg

Sorry ,Heb het slecht uitgelegd .

Kadett 1.2 met een lange versnellingspook MOET het gat omgedraaid worden.

kadett 1.2 met een korte versnellingspook MOET dat NIET.

Mvg Stef.

dit is handig jongen's :thumbup

ik wil ook graag een 2 liter inbouwen, maar wil niet beginnen

zonder dat ik weet dat het met de onderdelen die ik dan heb goed

en veilig gebeurd nu kan ik onderdelen sparen en weet ik dat als ik klaar ben alles ook goed werkt. Ik blijf het volgen :wors

manta en ascona b achteras is 3 cm per kant breder en een a ascona manta as 1,5 cm per kant.

is allebei makkelijk aan te passen onder een c alleen rekening houden met uitzoeken velgen:P

ivm et waardes

gooi je een 2,0 met 4 bak in de 1200 tunnel dan moet je hem uitkloppen want schakelstangen zitten aan de zijkant.een gewone manta getrag past in de 1200 tunnel op het orginele pookgat pak je een record getrag komt de pook verder naar achter.die je het mechaniek aan te passen

Mooi, weer bedankt voor de toevoegingen. Maar nu heb ik wel weer enkele nieuwe vragen over de ET waarde :hmmz . Wat is de standaar ET waarde bij een kadett en (hoeveel) mag je daar van afwijken?

En hoe zit het bij een bredere as, hoe dien je hierin rekening te houden met de ET waarde.

Alvast en alweer bedankt :thumbup

standaart is dacht ik 30 of 35.

heb onder mijn aero achter 8j13 et -12 en voor 8j13 et-1

deze staat op c kadett assen

mijn station heeft voor en achter 7j15 inc et 40 met 195 45 15 banden met voor 5mm spacers en aan de achterzijde een manta b as aangepast

zomers rijd ik met de station met voor 7j13 et 3 en achter 7j13 et 20 allemaal op 175 50 13.het lijkt dan wel aan de achterzijde of je met 8j rijd

omdat ik overal nogal verschillende waardes las over de afmetingen van achterassen die onder een C kadett passen ben ik vorige week zelf maar eens gaan meten bij verschillende achterassen die ik staan had en dit kwam er uit :vertag

ik heb dus gemeten bij mijn achterassen van buitenkant remtrommel tot buitenkant remtrommel omdat alleen deze waardes de juiste zijn, (had eerst zelf ook verkeerd gemeten).

als je namelijk alleen bent en de as wilt meten dan meet je snel even van af ankerplaat tot ankerplaat en kom je op de verkeerde waardes uit omdat er verschil zit tussen de afstand waar de ankerplaaten bevestigd zitten. :thumbdown

dit zijn de waardes die ik gemeten heb;)

C kadett = 138 cm

A manta/ascona = 140 cm =>verschil = 1 cm aan elke kant

B manta/ascona = 145,5 cm =>verschil = 3,75 cm aan elke kant

zet nog wel even bij jou verhaal van de achterassen op blz 1 dat je een manta/ascona A/B niet zomaar past want je zit met het probleem dat de bevestiging van het staartstuk anders is.

ook zit bij de manta/ascona B achteras de panhardstang bevestiging aan de verkeerde kant en zal dus omgelast moeten worden naar de andere kant, bij de A versie zit deze wel goed. ;)

groeten.

origineel gepost door toppertheo

omdat ik overal nogal verschillende waardes las over de afmetingen van achterassen die onder een C kadett passen ben ik vorige week zelf maar eens gaan meten bij verschillende achterassen die ik staan had en dit kwam er uit :vertag

ik heb dus gemeten bij mijn achterassen van buitenkant remtrommel tot buitenkant remtrommel omdat alleen deze waardes de juiste zijn, (had eerst zelf ook verkeerd gemeten).

als je namelijk alleen bent en de as wilt meten dan meet je snel even van af ankerplaat tot ankerplaat en kom je op de verkeerde waardes uit omdat er verschil zit tussen de afstand waar de ankerplaaten bevestigd zitten. :thumbdown

dit zijn de waardes die ik gemeten heb;)

C kadett = 138 cm

A manta/ascona = 140 cm =>verschil = 1 cm aan elke kant

B manta/ascona = 145,5 cm =>verschil = 3,75 cm aan elke kant

zet nog wel even bij jou verhaal van de achterassen op blz 1 dat je een manta/ascona A/B niet zomaar past want je zit met het probleem dat de bevestiging van het staartstuk anders is.

ook zit bij de manta/ascona B achteras de panhardstang bevestiging aan de verkeerde kant en zal dus omgelast moeten worden naar de andere kant, bij de A versie zit deze wel goed. ;)

groeten.

is geen probleem pannardstang kan je omdraaien moet je alleen een plaatje achter de schotel leggen met een moer om te borgen,

en de balk van het staartstukvoor draai je 2 bouten uit en 4 puntlassen los boren dan valt de balk er af en blijft het lager met rubber zitten dan van je 1,2 as ook die 2 bouten er uit en puntlassen los,en de beugel op het manta staartstuk lassen.klaar is klara.

dan de 2 beugeltjes van de stabilisator van de 1,2 as slijpen en op je manta as lassen:thumbup

kijk dat wist ik ook niet allemaal en is weer goeie info voor het lijstje:thumbup

had al eens gekeken bij m'n manta/ascona as en dacht al dat het balkje van het staartstuk er af te krijgen was en dat die van een C kadett 1200 er dan op zou kunnen maar heb het zelf nog nooit gedaan.

en zo leer je elke dag weer bij ;)

groeten.

Harstikke bedankt, weer een hoop bruikbare informatie. Ik heb het verwerkt in het verhaaltje.

Informatie is nog steeds van harte welkom, vooral over de inlaat, uitlaat en het hele ET-waarde gebeuren.

Terug
Naar boven