• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

ja t zal wel kapot gaat maar moet eerst ff sparen.

dus moet gewoon ff een andere tussenas erbij zoeken en aanpassen.

bedankt.

hallo

ik heb 2 vraagjes over de ombouw

hoe zit het met de ontsteking als je een motor hebt zonder dis ontsteking

ik heb wel iets gelezen over de kachelradiateur weghalen maar kun je hem dan ook weer terug plaatsen? want een kachel is toch ook wel fijn in de auto,

en kun je ook een B-kadett ombouwen naar een 2.0 16v?

ik vind namelijk een B-kadett ook erg mooi

groetjes tom

hoi,

past een c-ascona achteras ook onder een c-kadett zonder meerdere aanpassingen als een manta a/b of ascona a/b achteras?

alvast bedankt

origineel gepost door Ted-Jan

hoi,

past een c-ascona achteras ook onder een c-kadett zonder meerdere aanpassingen als een manta a/b of ascona a/b achteras?

alvast bedankt

c ascona heeft voorwielaandrijving, dus dat wordt zowiezo niets

origineel gepost door tombo

hallo

ik heb 2 vraagjes over de ombouw

hoe zit het met de ontsteking als je een motor hebt zonder dis ontsteking

ik heb wel iets gelezen over de kachelradiateur weghalen maar kun je hem dan ook weer terug plaatsen? want een kachel is toch ook wel fijn in de auto,

en kun je ook een B-kadett ombouwen naar een 2.0 16v?

ik vind namelijk een B-kadett ook erg mooi

groetjes tom

die zijn er ook al zat zoek maar es op het forum:cool:

dacht cornel die heeft een 16v en kobalko of zoiets is in aanbouw

reken er wel op dat deze flink breder is als een kadett c achteras, dus opletten met de ET waarden van je velgen

Hey ik mis trouwens een gedeelte in de topic ..

De Koeling ?

Aangezien er bij de 1200 een fan op het blok zelf zit,

en bij 2.0 etc dit er niet meer op zit ?

> wat gebruiken jullie meestal voor systeem ?

Ik heb zelf ook een fan los op de radiateur zitten, maar deze wil niet meer werken :S..

En de aansturing van de fan, ( heb ik iets tussen de slangen zitten van de koeling ) heeft het ook al begeven..

:swear

Dus wat kan daarvoor het beste gebruikt worden ? > en voor of achter de radiateur ?

origineel gepost door Piet03

Hey ik mis trouwens een gedeelte in de topic ..

De Koeling ?

Aangezien er bij de 1200 een fan op het blok zelf zit,

en bij 2.0 etc dit er niet meer op zit ?

> wat gebruiken jullie meestal voor systeem ?

Ik heb zelf ook een fan los op de radiateur zitten, maar deze wil niet meer werken :S..

En de aansturing van de fan, ( heb ik iets tussen de slangen zitten van de koeling ) heeft het ook al begeven..

:swear

Dus wat kan daarvoor het beste gebruikt worden ? > en voor of achter de radiateur ?

effe bij het begin je moet de 1,2 steunen inkorten zodat ze net zo lang ijn als de 2,0 steunen .gaat best goed.dan radiateur van een manta a b ascona a b wel van een 1900 of 2,0 ant de 1600 is smaller.met wat hobbyen kun je natuurlijk ook een universele er tussen maken van een andere auto.

een 1600 en 1900 hebben een vaste fan dus die kun je gebruiken of een 2,2 of 2,4 viscoslip fan alleen moet je daar de fan een beetje inkorten anders zijn de bladen te lang.

sensor in de radiateur bouwen of in de slang vergeet alleen in de slang de massa niet.dus een buisje nemen moer er op lassen met draad dezelfde als de sensor en die tussen 2 slangen zetten massa er aan en de andere nar de fan en van de fan naar contact of accu met of zonder relais:hmmz

voor of achter de radiateur maakt niet uit als je er dan maar op let of het een zuigende of blazende fan is

Hey maar wat bedoel je pcies met die massa ?

Ik heb nu een stiftje wat alleen als weerstand werkt ?

> aantal megaOhms tot 93 graden ongeveer en dan veranderd de weerstand tot aantal Ohms..

En dan gaat er een draad van de plus van accu naar fan,

Dan van fan naar dat stiftje en van stiftje naar - van accu..

Dan hoeft dat buisje wat tussen de buizen zit toch niet meer geaard te worden ? :hmmz

Een thermoschakelaar zoals Pipo hem bedoeld word schakelt een stroom.

Deze zal geschakeld worden door deze aan massa te leggen mits de temp hoog genoeg is.

Nog een vraag over de in en uitlaat,

Past de in en uitlaat van een 1.6s op een 2.0s en zit er verschil tussen deze 2?

Wel weet ik dat je 2 type`s carburateurs hebt bij de 2.0s (Varajet en Solex).

Ik heb namelijk een 1.6s op LPG en wil het inlaat-gebeuren overzetten op de 2.0s.

origineel gepost door stanleybv

Nog een vraag over de in en uitlaat,

Past de in en uitlaat van een 1.6s op een 2.0s en zit er verschil tussen deze 2?

Wel weet ik dat je 2 type`s carburateurs hebt bij de 2.0s (Varajet en Solex).

Ik heb namelijk een 1.6s op LPG en wil het inlaat-gebeuren overzetten op de 2.0s.

past wel al zullen de kanalen misschien dunner zijn

:hmmz

origineel gepost door stanleybv

En hoe zit dat dan met de startmotor ,dynamo en onsteking.

Zijn die van een 1.6s hetzelfde als van een 2.0s?

jep zijn het zelfde kwa bevestiging misschien ene lichtere dynamo en eventueel elktronische ontsteking

ok bedankt! want ik kan namelijk een redelijk kaal blok ophalen, wel ben ik nog steeds zeer benieuwd of het in- en uitlaatspruitstuk net zo dik zijn.

Om maar even voor te borduren op dit prachtige topic:

Is het mogelijk een 2.0S om te bouwen naar 2.0E? zit em het verschil tussen deze blokken alleen in het injectiesysteem of zijn er nog andere dingen verschilllend zoals krukas, zuigers, enz.

En wat veranderd er op het gebied van brandstoftank en retourleiding? Zijn er nog andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden?

Alvast bedankt,

Groeten, Paul

origineel gepost door Paullus

Om maar even voor te borduren op dit prachtige topic:

Is het mogelijk een 2.0S om te bouwen naar 2.0E? zit em het verschil tussen deze blokken alleen in het injectiesysteem of zijn er nog andere dingen verschilllend zoals krukas, zuigers, enz.

En wat veranderd er op het gebied van brandstoftank en retourleiding? Zijn er nog andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden?

Alvast bedankt,

Groeten, Paul

je kunt er injectie op bouwen je moet dan je thermostaat huis vervangen door een van injectie.en je standaart benzpomp vervalt. extra leiding leggen

en eventueel een kleine catstank onder je gewonen tank of een nippel er in maken

Terug
Naar boven