• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

okee, maar deze uitlees tool is voor opel en geeft error.

deze heeft ook een 16 pins stekker, ik zet dus het contact aan en plug de stekker er in, dan is hij ff bezig en zegt dan error, deze dan maar in de kliko en een op-com

aan schaffen :hmmz

jep dappie, echt alle vectra b's zijn OBD2

dan zal dat oranje apparaatje wel z'n communicatie settings verkeerd hebben staan voor opel.

en opcom werkt overigens ook op een '93 corsa met TECH1.

toch wel raar als ik kijk waar je de stekker in steekt dat daar niet veel

pinnetjs zitten, heb elke b vectra dat ?

je hebt er ook geen 16 nodig, dus dan hoef je ze ook niet te bezetten.

ik meen dat er een stuk of 4 à 5 gebruikt worden met obdII en eobd.

canbus gebruikt volgens mij ook weer andere pinnen en die kun je wel met dezelfde stekker (zoals opcom) uitlezen.

1.33 kan en 1.39 kan ook, maar 1.35 :hmmz denk dat dat een interne door ontwikkel versie is.

maar upgraden kan via de upgrade tool, die hier ergens in het opcom topic staat.

origineel gepost door stefanDTI

Maar hoe kan je op-com updaten ?

ik heb volgens mij de 1.35 kan dat ? Op-Com China 08-2010 NL laadt automatisch firmware 1.39

Hey, vraagje. Hebben mensen die de opcom via ebay hebben besteld toevallig afgelopen week ook reclame gekregen uit Azie?

Kheb het idee dat die verkoper zijn adresbestand ook verkoopt voor dat soort spul.

Niet dat ik er erg mee zit, maar vroeg me af of dat nou ook daar van komt.

Hallo mijn naam is Theo en woon in Beek en Donk (n.b.) ben al lang lid van het opelforum maar zoals jullie het noemen een stille (genietter).want er zijn best leuke en wel zeer interesante onderwerpen, heb zelf een vectra b2 wagon 2.0 benzine (x20xev) diamond van 05-1999 en ben er zeer tevreden mee. zo nu weten jullie wie ik ben, en kan ik ook eens ergens op reageren.

p.s. ik heb mijn op-com uit china en ontvang (nog) geen reclame.

Hallo Heeft er iemand een usb driver voor de op-com voor windows 7? ik krijg hem niet aan de gang op mijn laptop en de links op de site"s werken niet meer.

hallo all

ik heb jullie hulp nodig

2 weken geleden had ook en op-com gekocht via www.obd4all.nl de 1st dag ging de rood en de groen lampjes aan hij dee gewoon goed maar 2de dag ik was met updaten bezig via die www.opcom.nl om NL Versie Te UPdaten sinds die brandt allen rood lamp aan.

ik heb zelf zo vaak geprobeerd om hem aan de gang te krijg maar helaas lukt het niet

weet iemand hoe ik hem aan de gang kan krijg?

Number of interfaces: 1

Description: OP-COM USB V2

FTDI USB Serial: FTPSNO56

FTDI-ChipID ChipID: 0x14DF74F1

FTDI-ChipID Location ID: 0x12

O***M Serial-Number (calculated): JGE0F7Z5

O***M FW UPdate Code (calculated): APDU5V8U

Interface opened. Handle: 15613104

Baudrate 500kBit/s

Dataformat 8N1

Flowcontrol NONE

SetChars

Timeout 5 seconds

Set DTR and RTS Low = PIC Reset

DTR low

RTS low

Wait 1 second for reset

Set RTS High = PIC running

RTS high

Wait 1.5 second, so bootloader can start FW...

RX Buffer clear... OK

FW Versions- and Interface ID- request send.

Timeout - is your PIC empty? No Firmware?

Set RTS to LOW = PIC Reset

RTS low

Communication closed. Handle: 15613104

m.v.g. Moris;)

origineel gepost door Theo0

Hallo Heeft er iemand een usb driver voor de op-com voor windows 7? ik krijg hem niet aan de gang op mijn laptop en de links op de site"s werken niet meer.

bij mij werken gewoon alle drivers op windows 7

je kan eventueel uitvoeren als winxp in compatabiliteits modus

origineel gepost door moris

hallo all

ik heb jullie hulp nodig

2 weken geleden had ook en op-com gekocht via www.obd4all.nl de 1st dag ging de rood en de groen lampjes aan hij dee gewoon goed maar 2de dag ik was met updaten bezig via die www.opcom.nl om NL Versie Te UPdaten sinds die brandt allen rood lamp aan.

ik heb zelf zo vaak geprobeerd om hem aan de gang te krijg maar helaas lukt het niet

weet iemand hoe ik hem aan de gang kan krijg?

Number of interfaces: 1

Description: OP-COM USB V2

FTDI USB Serial: FTPSNO56

FTDI-ChipID ChipID: 0x14DF74F1

FTDI-ChipID Location ID: 0x12

O***M Serial-Number (calculated): JGE0F7Z5

O***M FW UPdate Code (calculated): APDU5V8U

Interface opened. Handle: 15613104

Baudrate 500kBit/s

Dataformat 8N1

Flowcontrol NONE

SetChars

Timeout 5 seconds

Set DTR and RTS Low = PIC Reset

DTR low

RTS low

Wait 1 second for reset

Set RTS High = PIC running

RTS high

Wait 1.5 second, so bootloader can start FW...

RX Buffer clear... OK

FW Versions- and Interface ID- request send.

Set RTS to LOW = PIC Reset

RTS low

Communication closed. Handle: 15613104

m.v.g. Moris;)

zolang je een chinese clone gebruikt en geen 1000 euro hebt betaald voor een officiele Opcom (want dat kosten ze) . . . gaat de Opcom.nl website jou natuurlijk geen werkende software geven ;)

als je dat wel hebt betaald, moet je contact opnemen met opcom.nl.

dus gewoon weer je oude software gebruiken . . . zolang je geen firmware upgrade hebt gedaan werkt die gewoon weer.

Hallo Heeft er iemand een usb driver voor de op-com voor windows 7? ik krijg hem niet aan de gang op mijn laptop en de links op de site"s werken niet meer. Welke versie heb je nu?

Geen idee op het frut cdtje staat 1.33?? Dat frut cdtje moet je ook niet gebruiken! Je hebt e-mail!:D

Bedankt heb je mail en software ontv. maar moet er nog iets geinstal. worden of hoe werkt het? ben inmiddels een beetje moedeloos geworden. maar komt wel weer goed.

Ergens opslaan > uitpakken > Op-com aansluiten en de .exe starten. Das alles, installeren hoeft/kan niet.

Hallo Jan ik heb alles uitgepakt maar kan geen exebestand vinden en als ik de opcom aansluit krijg ik de melding geen besturing gevonden en via aparaatbeheer ziet hij hem wel maar zonder driver

Terug
Naar boven