• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

origineel gepost door Theo0

Hallo Jan ik heb alles uitgepakt maar kan geen exebestand vinden en als ik de opcom aansluit krijg ik de melding geen besturing gevonden en via aparaatbeheer ziet hij hem wel maar zonder driver Na het uitpakken heb je:

Debugfiles

FaultCodes

Langdata

Logs

ftd2xx

OP-COM.CONFIG

OP-COM (exe)

opcomrd

opcomusb

heb uitgepakt en heb

Debugfiles

FaultCodes

Langdata

Logs

ftd2xx

OP-COM.CONFIG

op-com

opcomrd.dll

opcomusb.dll

Als ik de op-com aansluit brand alleen het rode tx lampje maar er is geen verbinding met de interface (geen driver aanwezig)

Dat is nu het probleem het werkt niet. start het progr. op met op-com.exe doe de usb in de poort en druk op diagnose dan dubbelklik op autom.voertuig herkenning dan kwp2000 of can en krijg dan interface test error interface niet gevonden koppel de interface aan de usb poort van de pc instaleer dan de usb driver. Maar ik heb geen usb driver voor win.7.

P.S. als ik instellingen dan interfacetest doe krijg ik: A.U.B. interface op de usb poort aansluiten of installeer de usb driver. nou de interface is aangesloten en een usb driver heb ik niet.

andere usb kabel heb ik ook al geprobeerd maar werkt ook niet, hij vraagt steeds om een usb driver , (windows 7)

kijk dan even in het apparaat beheer

open deze computer

rechter muisknop - eigenschappen (wit vlak)

links boven in - apparaat beheer

vervolgens gele vraagteken openen en stuurprogramma bijwerken

locatie de driver map van Opcom aangeven

driver updaten.

Klopt inderdaad maar als je het lijstje bekijkt van de bestanden die hij uit gepakt heeft, mist hij de driver directory.

Deze heb ik hem even gemaild, als hij deze geïnstalleerd heeft zou het moeten werken

Hallo Jan heb de driver geinstaleerd maar werkt nog niet heb ook gedaan wat SW schreef onder app.beheer maar niets werkt driver is niet geinstaleerd ziet de interface niet.

Hallo heren

Ik heb net alles op mijn desktop geinstaleerd samen met de drivers van jan, en onder windows vista werkt het perfect maar op mijn nieuwe laptop van 1 maand oud met windows 7 krijg ik hem niet aan de gang, rara

maar met een desktop met monitor onder de arm en geen 230volt in mijn zak kom ik niet ver dus als er nog iemand een idee heeft waarom het niet werkt op win.7 of compaq laptop hoor ik het graag.

alvast bedankt Theo.

tja, bij mij werkt het prima onder windows 7 . . . en dan ook echt alle in dit topic besproken versies van 08.... tot de 2010 versies.

en ik heb de driver gewoon handmatig geïnstalleerd zoals ik hierboven heb geschreven

Ja snap er niets van , ik krijg de melding : Het geselecteerde inf-bestand ondersteunt deze instalatiemethode niet. ga er alles weer afhalen en helemaal opnieuw beginnen kijken wat het dan doet.

Hallo forumleden mijn dank aan allen die mij geholpen hebben het is mede dankzij JanW75 gelukt het hele spul aan de praat te krijgen (het was de usb driver) nogmaals bedankt voor het meedenken.

Terug
Naar boven