@Botho wrote:@Shane_Astra_g wrote:Ja, het is maar net wat je ervan verwacht. Botho had wel wat flinke veranderingen(geen kat en geen middendemper volgensmij. Dan nemen de pk's wel heel snel toe :jerry ik heb 1 zelfde type motor als botho en had maar 12pk meer op een stock motor
Piek pk's zeggen niet zoveel. Liever een mooi vermogenskromme! Ook ik merk geen echte verschil meer, maar dat heeft meer te maken met gewenning van het vermogen :jerry en een vervelende dip in lage toeren waar ik nog niet uit ben wat dat is.
Ja precies..het kwam er een beetje vaag uit maar wat ik dus bedoelde is dat hij misschien die kat eens weg moet halen.. Onder die coupe van Rick zit de kat in het spruitstuk toch? Ik hoor wel vaker dat dat ellende of inhouden veroorzaakt. Als hij hem nou zou keuren en dan een spaghetti spruitstuk van hottuning eronder zou zetten denk ik dat hij veel hoger uit komt...Bij mij namen de nm's enorm toe na verwijdering van de kat...en anders misschien een zwaardere motor? Ik ga binnenkort mijn astra coupe verkopen omdat ik een nieuwe bmw ga krijgen van de zaak. Het si een zwarte coupe 2.2 110dkm alleen wel automaat...Misschien leuk om daar een compressor op te zetten...
Ik ga zoieso NIET naar een andere coupe tenzij deze dubbelgevouwen wordt.. en zelfs dan niet want dan pak ik een week vakantie en trek ik m weer recht
de kat weghalen is mogelijk.. alleen doe ik dat dan na de apk.. die hoef eigelijk pas in juni maar die kan ik dan wel in maart even doen dan heb ik pas na ruim een jaar een andere kat nodig mocht ik niet door de CO keuring komen.
Grappig dat er overigens veel wordt gefocusd op het vermogen.. ik rijd hard ( zover mogelijk met deze motor natuurlijk ) maar dat boeit me eigelijk niet.. waar ik me meer aan stoor dat de wegligging te kort komt.
Nogmaals een broekie als mij heeft niks te zoeken in een daily met 300 pk.. eerst maar eens goed leren rijden. ik heb zeer veel rijervaring in auto's zo divers als het keuzemenu van de ikea.. ik heb AMG's gereden en fiat punto's.. wat ik daar van geleerd heb is dat je geen flikker heb aan vermogen als je geen ervaring hebt met reageren in een situatie dat het fout gaat.. het enige verschil is als je veel vermogen hebt dat je een nog veel groter probleem hebt als het fout gaat.
Dus.. Eerst onderstel.. dan vermogen. enige wat nog zou kunnen als ik tussentijds een weekend vrij en me verveel dat ik de kat eruit sloop en hem laat chippen.. dan wel bij EDS dan wel bij Klaassen dan wel bij KC,, dat zie ik dan allemaal wel
ik rijd nog steeds met een big smile rond. Ik heb mijn auto al bijna helemaal gestript gehad op de motor na en heb mijn eigen ding erin gebracht.. ik ben een liefhebber van het model dus ik ben een gelukkige jongeman! Dikke prima :jerry