• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra G Coupe blogje.. Lowlife update!

Ziet er goed uit man. Kom je ook op de Brabantmeeting in Breda? Denk wel dat je daar heel wat bekijks zult trekken.

Nou ddie stoelen zien er cool uit in de coupe hoor...heb jij nou ook het idee dat je zit iets anders is?? Ik had het idee toen ik ze erin had dat de stand van de stoel iets anders is dan het standaard interieur.....Niet hinderlijk of zo maar het voelde anders....Kwam dat interieur toevallig uit een grijze opc???

komen inderdaad uit een grijze OPC, zitpositie is idd een stukje anders.. iets hoger maar wel dikke topper. zit echt goed

nou mooi man...ziet er vet uit....mooi werk ps.kreeg jij die stoelbouten ook zo moeilijk los..heb ze echt los moeten branden..

jah nogal ja.. maar ik ben ook wel een bizar sterke jongen dus ik kreeg ze er met een beetje moeite wel uit..

Nee hoor king: T sleutel en ringsleutel eraan.. en tien minuten op mn buik en kop naar beneden zwoegen.. Kutkrengen.. heb overigens ook wel direcht nieuwe ( orginele ) bouten erin gezet.. had ik tijd geleden al gehaald omdat ik 1 bout had vernaggeld en je kan ze maar per 10 bestellen.. ( whut ). Zo ook de clips waar de achterbank mee vast zit, was gebroken, gaat rammellen,, = irritaaaaant :jerry

Ja dat had ik ook...volgens mij zaten ze gelocktide die op de achterbank van de gordelhouder heb ik moeten uitboren en opnieuw draad moeten tappen...Hels karwei

die heb ik niet losgehad, alleen van de stoelsledes,, die klemmen van de achterbank bedoel ik waar de beugels ingeklikt zitten aan de voorzijde van de bank. zitten ijzeren klemmetjes in

Foto gemaakt op het parkeerterrein van de Jumbo op de Hoogstraat ;)

Vanmorgen zag ik je rijden op Marconilaan bij het spoorviaduct... 7:45-8:00 uur

Hoi rick

ten eerste bedankt, dankzij dit topic weet ik precies me plan van aanpak,

ik heb enorm genoten van dit blogje en het heeft me een hoop wijs gemaakt.

zelf rij ik sinds 2009 in een metalic blauwe G coupe/bertone x18xe1

alleen was deze wel perfect onderhouden door de opel dealer en later door een kennis van me pa die een vrij bekend autobedrijf heeft in regio rotterdam :thumbup

Mijne heeft alleen wel een spoiler de orginele, en dat bracht mij tot deze reply want de handling probleem waar jij het over hebt, heb ik totaal niet! En ik heb echt geraced met die bak, maar het kan toch niet alleen van een spoiler komen? Voor de rest is alles standaard aan mijn coupe.

en dat komt omdat ik van auto's echt geen kaas heb gegeten.

waar ik me steeds meer aan irriteer omdat ik altijd super zuinig ben op me wagen en in 1 jaar tijd is hij gewoon totaal afgeracht door derden :fy1

Ben nu bijna een jaar vader dus echt tijd en geld was er niet voor de auto. Ik had immers afgelopen 2 jaar 2500 euro uitgegeven aan nieuwe banden schijfen blokjes uitlaat en nog wat kleine dingen zoals de linker stuurkogel ofzoiets. Jaja a technisch.

Maar zoals gezegd dus ook nieuwe banden, er zaten bridgestone banden onder die 4 jaar trouwe dienst hadden geleden, ik was hier zo tevreden over dat ik dezelfde wou, toen werd mij verteld dat deze banden niet meer te krijgen waren maar hij had vergelijkbare banden voor me.

Dus ik totaal geen verstand ervan ga op zijn aanwijzingen in, blijken het typhoon succescor 2 te zijn.

Dacht nou klinkt niet bekend, stukje rijde en happa ging goed, dus ik blij 5 maanden later op de snelweg scheurt me linker achterband totaal af!!!! Schrik je ff met 120 kmph. Zijskirt bevestigingspunt gebroken, en boven de wielkas is een stuk body verschoven :argue

ik boos naar die garage, er zat niks in de band en hij was gewoon op de staalkabel gescheurd, nooit een ei vorm erop gezien dus niks gaf het aan, het enige wat de monteur zei was. Ja ken gebeuren.

ik was zo boos dat ik bijna me velg door de zaak smeet.

en eerder bij me schoonmoeder voor een meisje met der fiets valt en sloopt me passagierdeurs sierstrip en richting aanwijzer....

zoals je ziet heb ik nu dus ook een aardige lijst af te werken, maar de auto is het zeker waard!

dit is mijn eerste post dus ik hoop niet dat ik je topic verpest maar na al die verhalen te hebben gelezen wilde ik ook ff mijn ei kwijt :D

het is leuk om te zien dat iedereen deze auto met passie rijd.

groeten.

rocky

oja zaterdag komen er nu vredestein banden onder op de achterwielen en volgende maand wil ik ze voor ook vervangen, vrij prijzige banden maar ik verwacht er veel van. Binnenkort zal ik ff wat fotos maken

zo.. lang geleden alweer! intussen heeel wat gebeurd weer met de astra!

- nieuwe xenon koplampen, werkend en gemonteerd.. met multistekker dus kabelboom aangepast ( nadeel : meer werk, voordeel: geen 800 verloopstekkers onder de motorkap

- 50 kmpu rijden,, even wat ut de middeconsole zoeken.. stoeprandje gepakt.. nu gepolijste wielranden op afstand :farao maken we in de winter wel weer in orde

- schroefsetje! AP om precies te zijn, Supersetje! kost wat, heb je wat.. in eerste instantie veel knokkele.. bleek ik een lagertje te zijn vergeten.. volgende keer toch maar handleiding lezen :hyp nu lagertje ertussen alleen nu mag die weer iets lager..

en nog allerlei kleine dingskes

To do:

-eerst ouwe zooi opknappen.. men parrot valt vaak uit ( kabeltje ergens los oid ) armsteun zit los, lampje in tellerbak kapot, accubeugelboutje afgebroken :kerst

- uitlijnen auto

en dan zien we wel wir!

2jdf534.jpg

Instagramstyle :joker

3518kzq.jpg

Verlagen maakt een auto echt af. Mijne ligt ook zolaag. Staat super strak die van jou. Is dat ap schroefset wat? Nog comfortabel. Ik rij met ta technics, maar ben dat stugheid zat.

ik heb geen ervaring met andere schroefsets dus ik kan er weinig van zeggen.. hij is stugger als orgineel maar zeker niet te stug

Terug
Naar boven