• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel c kadett coupe opknappen poging 2

naa lang zoeken heb ik toch een mooi 2.2 blokje gevonden.

nu ben ik nog opzoek naar de volgende delen:

-manta/ascona B automaat tussenas.

-1600 kadett achteras

waarschijnlijk dat ik nog meer nodig heb ,maar dat laat ik nog wel weten.

mocht er toevallig iemand zijn die nog iets heeft liggen die het weg doet,hoor ik het graag.

mvg tom

weer een update je.

ons vader was kwaad dat ik afgelopen week wel 3 avonden niks aan de kadett had gedaan, ik moest er meer de vaart in houden, hij staat nu maar buiten te tobben aan zn auto, dus ik heel wijs de hele dag aan het werk geweest,

eerst de binnenkant bitume vrij gemaakt , toen de kit uit de naden verwijderd in de motorruimte, interieur en de wielkasten.

vervolgens de auto op zijn kantje geduwd om de bodem zuiver te maken en waarscheinlijk nog wat plekjes te ondekken.

p180111223001.jpg
radiateur steuntjes afgelast ,dienen nog wat nabewerkt te worden.

p2201112012.jpg

p220111201201.jpg

p2201112122.jpg

p220111212201.jpg

p2201112038.jpg

weer een update je.

ons vader was kwaad dat ik afgelopen week wel 3 avonden niks aan de kadett had gedaan, ik moest er meer de vaart in houden, hij staat nu maar buiten te tobben aan zn auto, dus ik heel wijs de hele dag aan het werk geweest,

eerst de binnenkant bitume vrij gemaakt , toen de kit uit de naden verwijderd in de motorruimte, interieur en de wielkasten.

vervolgens de auto op zijn kantje geduwd om de bodem zuiver te maken en waarscheinlijk nog wat plekjes te ondekken.

p180111223001.jpg
radiateur steuntjes afgelast ,dienen nog wat nabewerkt te worden.

p2201112012.jpg

p220111201201.jpg

p2201112122.jpg

p220111212201.jpg

p2201112038.jpg

zo ,vanavond op pad geweest voor spullen, heb het volgende gehaald:

-2 harde deuren ,alleen eentje heeft een flinke deuk, maar ik heb liever een deuk als losgerotte scharnierpunten of hoeken van de deur die rot zijn.

-een radiateur

-1600 as

-en een tank met retour.

p2401112116.jpg

p2401112121.jpg

zo ,vanavond op pad geweest voor spullen, heb het volgende gehaald:

-2 harde deuren ,alleen eentje heeft een flinke deuk, maar ik heb liever een deuk als losgerotte scharnierpunten of hoeken van de deur die rot zijn.

-een radiateur

-1600 as

-en een tank met retour.

p2401112116.jpg

p2401112121.jpg

das inderdaad een flinke deuk!

maar zo denk ik er ook over, beter een deuk dan moeten lassen... Helaas liggen ze niet meer voor het rapen

das inderdaad een flinke deuk!

maar zo denk ik er ook over, beter een deuk dan moeten lassen... Helaas liggen ze niet meer voor het rapen

zo vanavond aan de linker chasisbalk begonnen , rotte stuk eruit en niew stuk erin ,maar toen was de lasdraad op dus ben ik de bodem verder kaal gaan steken.

p2501111836.jpg

p2501111943.jpg

p2501112158.jpg
nou voor 3/4 klaar, wat een werk 😉

zo vanavond aan de linker chasisbalk begonnen , rotte stuk eruit en niew stuk erin ,maar toen was de lasdraad op dus ben ik de bodem verder kaal gaan steken.

p2501111836.jpg

p2501111943.jpg

p2501112158.jpg
nou voor 3/4 klaar, wat een werk 😉

dit gaat snel zo :thumbup

die is wel klaar tegen de tijd dat het zomer is

laat je hem trouwens weer blauw spuiten zoals hij was? vondt dat namelijk wel een mooi kleurtje!

dit gaat snel zo :thumbup

die is wel klaar tegen de tijd dat het zomer is

laat je hem trouwens weer blauw spuiten zoals hij was? vondt dat namelijk wel een mooi kleurtje!

p210810190901.jpg

deze kleur metallic blauw wordt hij, zoals het er nu voor staat.

ik probeer sevenum ,het eerste weekend van juni te halen.

nog ff gas geven, en nog even uitzoeken waar ik de body laat stralen en in de epoxy laat spuiten straks.

p210810190901.jpg

nog ff gas geven, en nog even uitzoeken waar ik de body laat stralen en in de epoxy laat spuiten straks.

[rquote=1852332&tid=139004&author=tom Kadettielac]
p210810190901.jpg

nog ff gas geven, en nog even uitzoeken waar ik de body laat stralen en in de epoxy laat spuiten straks.[/rquote]

mm dan moet je nie gaan werken en dag en nacht door gaan en zeker nie gaan stappen dan haal je da wel:P

bende gek door de weeks 3 of 4 avonden een uurtje of 3 en op zaterdag de hele dag, savonds nog op stap ,naa 5 pilsjes al zo zat als kan ivm het vele werken.

en dan is het wel te doen denk ik,althans..... zolang ik vrijgezel ben wel :D

[rquote=1852332&tid=139004&author=tom Kadettielac]
p210810190901.jpg

nog ff gas geven, en nog even uitzoeken waar ik de body laat stralen en in de epoxy laat spuiten straks.[/rquote]

mm dan moet je nie gaan werken en dag en nacht door gaan en zeker nie gaan stappen dan haal je da wel:P

weer een goede reden om vrijgezel te zijn toch?

En anders mag je die van mij wel even lenen (dan krijg ik hem misschien nog af dit jaar)

bende gek door de weeks 3 of 4 avonden een uurtje of 3 en op zaterdag de hele dag, savonds nog op stap ,naa 5 pilsjes al zo zat als kan ivm het vele werken.

en dan is het wel te doen denk ik,althans..... zolang ik vrijgezel ben wel :D

Terug
Naar boven