• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten

hoi vandaag een poging gewaagdt om de rekord te verlagen met veren opel omega a sedan 10 cm korter moet alleen nog de juiste schokbrekers vinden de lange zitten er nog onder hoogte is oke maar of et goed is weet ik nog niet velgen die er opzitten zijn ook 16 inch moet nog banden kopen voor de borbet velgen

de rand van de borbet s komen bij een rekord e1 sedan , welgeteld 0.5mm buiten de kas zelf

dus al bij al valt dit nog goed mee

moet eerst efe voor de schokbrekers kijken van achter maar weet nog niet welke want als ik hem omhoog krik komen de achterveren nog los te hangen

Met deze hoogte zal je het moeten redden met corsa a schokdempers. Dat hebben we op 1 van onze andere rekords zitten. Werkt goed wordt en niet heel erg stug van maar wel stuger dan die origineel is. Wij hebben er schokdempers van ta technics onder zitten.

Zelf vindt ik sedan veren een groot nadeel hebben. gooi is voor de lol 100 kg achter in. Kijk is hoe achtelijk ver die door zakt. Dat is de rede dat ik vito veren heb gepakt omdat ik er vaak met aan hanger rij of spullen achter in mee neem. Hou er echt niet van dat die dan gelijk op zijn reet hangt dat rijdt voor geen meter. Als je met vito veren 100 kg er in gooi zakt die hoog uit 2 cm dat is voordeel van die zware veren.

Maar als je niet vaak spullen mee hoeft te nemen zijn sedan veren goed. Ik spreek naar me eigen ervaringen.

Groeten bas.

hoi zou ik hier problemen mee krijgen bij de apk zijn 9 j velgen banden zijn 225 50 16 zit nog na tedenken over 45 hoog in plaats van 50 steken nog net geen 2 cm uit ben nog niet overtuigt in iedergeval of weer andere velgen zoeken ken ook deze banden zijn gewoon efe om te proberen moet eerst zeker weten dan haal ik nieuwe gr baboe

nee hoor mag gewoon ze mogen max 3cm uitsteken voor de apk en de politie

bij mij steken ze 2,5 cm uit en ben meerdere keren aangehouden en gewoon door mogen rijden omdat t binnen de 3 cm was

hoi laatste weken nogal druk gehad met de nieuwe loods inmidelles een brug aangeschaft en gelijk maar grotere compressor binnen kort weer verder aan de rekord gaan werken

hoi tijdje geleden weer vandaag eindelijk weer es wat tijdt voor de rekord beetje las werk gedaan deze week en de achteras er maar uitgehaald om te opnieuw een kleurtje te geven en alles tectyleren maar nou wou ik de ankerplaten er afhalen om netjes te stralen maar hoe krijg ik die assen eruit zou wel makkelijk zijn iemand hier die het vast wel weet olie uit de kadan gehaald hoeveel olie zou er in moeten gr baboe

de assen komen er met een slagtrekker uit. En vullen is eenvoudig, deksel achter erop, as recht leggen, het vul schroefje los in de deksel, en dan vullen tot het eruit komt lopen.

En als je geen slagtrekker hebt , haal je een M12 draadeind en sla even de steel uit je moker schuif het vuistje over de draadeind dikke revet/carrosseriering er achter met een moer en gaan met die banaan succes :thumbup

Terug
Naar boven