• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten

hoi deze week nog maar es wat gedaan nog 1 vacantie met dit gezellige weer dus dan maar beetje schuren en plamuren aan de deuren motorkap en de klep eerst alles goed ontvet wat een zooi zat er tussen maar gelukt en alle rubbers verwijdert maar schuren ging goed

schone werken , ben ook bezig met mijn achteras , is het niet beter dat die steekassen blijven zitten

indien de lagers nog goed zijn , voor geen zand tussen de lagers te hebben tijdens het stralen

of kan het zand er toch nog in als ze blijven zitten

grtz

hey chris assen moesten er af vanwege de slotplaten zat veel roest en rotzooi op hep alleen de slotplaten er afgehaaldt om te stralen en weer er ondergezet nwe olie er in klaar hoe ist met jou projectje ?

vlot wel maak nie veel foto s of het is van dingen die ik zandstraal en een nie kleurtje geef

motorruimte is ook al geschuurd

nog juist de wielrand en laswerken zijn klaar

daarmee dat de achteras tussendoor aan de beurt is

zodat deze tegen eind dit jaar terug op zijn wielen kan staan

grtz

hoi vandaag de de deuren in de grondverf zet van de week de spatborden en de katvanger en de motorkap dan komt er weer aardig wat schot was weer lang geleden dat ik wat gedaan hept maar efe doorzetten deze weken

hoi zat weer tegen van de week met de versnellingspook kreeg em niet in de achteruit bleek dat kabeltje afgebroken en dat plastic wat om de kogel zit ook afgebroken nou ben ik opzoek naar een andere pook voor de bak is een r25 r28 wie weet er wat of heeft wat voor me gaat om deze of iemand die mischien op een sloperij moet zijn of iets iets bij je in de buurt

toevallig geen pook meer over of weet je een bak op de sloop of iemand die het zou kennen hebben gr baboe

helaas nee heb geen pook over.

Denk dat omega's nog wel aardig op de sloop staan.

Misschien moet je daar even langs gaan ?

denk dat ik als ik klaar bent om naar de rdw te gaan gewoon de orginele wielen er onderzet om gezeur te voorkomen van de week nog de spatborden en alle deuren in de grond gezet en motorkap allemaal klaar alleen nog de kofferdeksel doen dan alles voorspuiten aan de binnenkant van de auto deuren spatborden dan is hij ver klaar van de week tog maar andere motor ingebouwdt ook 2.6 met 83.000 km op de teller met de papieren er bij dus daar ook geen gedonder bij de rdw dit loopt gewoon als een naaimachientje perfect hoop verschil met die andere motor veel rustiger en stil zo mooi die andere was ook wel goed hoor maar had veel gedraaidt hou ik voor onderdelen nou meer zekerheid over het verleden van deze motor bij romijn gekocht voor heel mooi prijsje ook nog andere schokbrekers van voren er opgezet van rekord e2 en de veren van bmw e36 opgezet en de achterveren van een vito gebruikt zodat hij lekker laag ligt schokbrekers van een corsa c gebruikt dus dat is nou ook goed nou alleen nog een schakelpook proberen te vinden gr baboe

ik ging eerst mijn deuren en motorkap enz volledig lakvrij maken en dan beginnen met epoxy

maar als de lak nog goed is , is dit waarschijnlijk niet nodig

en kan ik het zoals jou doen baboe

grtz

verf hoeft er niet allemaal af hoor alleen goed kijken waar de roest zit zijn meestal van die kleine spinnewebjes dat blank maken behandelen en klaar dan strak zetten spuiten klaar mijn deuren waren best wel goed had er nog 2 deuren vervangen omdat daar gewoon te veel werk aanzat

pookje gevonden inmiddels 10 euro gemonteert bleek weer een ander probleem asje uit de bak gebroken hoe weet ik ook niet hoe dit vervangen of gewoon andere bak ?

hey gisteren de deuren kap spatborden in kleurgespoten de binnen kanten ook gelijk in de blanke lak weer gelukt

Wordt een dik opeltje!!

Misschien dat mooi setje bbs er ook leuk op staat beetje retro look met getrokken banden 215/40 16 ofzo :D

Terug
Naar boven