• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten

oke dat wist ik wel ja zie die maar te vinden voor de 4 deuren zouden ze ook van een bmw 3 serrie passen of is dat te veel rompslomp bv ?

hoi vandaag weer gespoten ben er nog steeds niet uit met de wielen keuze 5x120 et ???????????? en nog steeds opzoek naar een senator dashboard of Monza a2

cardanas vraag iemand ervaringen met deze aansluitingen ik hep een andere caranas gekocht gaat dus van 4 gaats naar 5 gaats ik hep zeg maar de eerste aansluiting met de vorkaansluiting bij de andere as zit een flens mischien dat de vork er in pas zou kennen ja maar de klok is ook wat groter dan zou ik de cardan weer wat moeten inkorten of zou ik het achterste stuk van een andere cardan moeten hebben wat is wijsheid

bovenste foto is de originele aansluiting van een rekord

de onderste ziet er bijna hetzelfde uit of van een Monza

006_zps6e294a53.jpg

mss moeilijk te zien

heb je dan ook een cardan met schuifstuk in de cardan zelf nodig

grtz

hoi de cardan as die ik hep is aangepast ja waarvan het voorste stuk passend is gemaakt en het achterste stuk is gewoon van de rekord met de u beugels 2x dus zou mischien zeg maar het achterste stuk nodig hebben van cardanas mischien pas dat vork van de rekord er wel in maar dan moet ik de cardanas inkorten zeg maar

weet niet of het past , maar is het niet mogelijk als die grote bout los is dat de ene aansluiting van de achteras op de andere past

grtz

van de grote as krijg ik wel makkelijk los die flens ging er makkelijk af moet nog kijken of hij van de rekord er in past ging niet vandaag ivm spuiten wat ik vandaag moest doen maar stel dat het past moet ik de as wel wat gaan inkorten om dat de klok van de nwe achteras groter en breder is

als de achteras dezelfde breedte is of van de rekord zou dit passen denk ik

want op de rekord past een velg 9"x16 et15

1" = 2.54cm dus een velg van 8" komt 2.54cm van naar binnen te liggen

1et = 1mm , dus komt de velg nog 5mm verder naar binnen

dus in totaal 3.04cm verder naar binnen of de 9"

hoe groter de et waarde hoe verder de velg naar binnen ligt

wel opletten dat de velg niet tegen de schokbreker aankomt

grtz

velg past gelukkig of hij de schokbreker raakt weet ik nog moet de veerpoten nog ophalen zit alleen nog over de hoogte van de band te twijfelen is best wel grote velg had nog banden staan 225 45 17 maar denk dat ik nog lager moet mischien wel 35 hoog of 40 wat zijn de verschillen van 35 naar 45 hoog hoe mm of cm zou dat zijn

Je kunt ook nog naar 215-45-17,staan de bandjes iets meer getrokken en heb je minder kans op aanlopen.

De hoogte is dan 96mm.

hoi ben opzoek naar een cardanas met deze aansluiting van een opel commodore c iemand wat in de aanbieding hoor et graag gr baboe

vandaag maar eerste voorpoot geprobeert en wiel gepast komen wat naar buiten maar net 5mm buiten het spatbord zijkanten wat meer dat mag volgens mij wel ? klopt dit ?maat 225 45 17 dit was efe omte proberen of et ging mischien wel 215 45 17 maar zien we nog wel eerst maar es schuren schuren poot er weer afgehaaldt tereug naar 4x100

Terug
Naar boven