• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opgelicht door een louche autoverkoper

hey ook meegemaakt 10 jaar geleden denk ik had een audi 80 gekocht op lpg koste geloof 8000 gulden naar half jaar wou ik hem inruilen bij de garage die checke het stond 150.000 km op bleek er 300.000 km op te staan garage gebeld waar ik hem kocht gelijk bedreigingen aan m,n kop toen maar rechtzaak begonnen duurde wel 8 mnd toen het voorkwam rechter besliste dat hij fout was moest auto tereug nemen en moest m,n geld tereug geven bedrijf belde weer op weer bedreigen blabla zou langs komen maar hij betaalde gewoon niet toen maar beslag laten zetten op z,n bank rekening weer boos de man maar zei kom et maar brengen en de auto op halen deed hij haha was nog woedend maar had m,n geld dus nie somaar opgeven was bij de spaanse polders gr baboe

Eigenlijk bedoel ik een volle aanhanger (enkelasser), de meeste rijden toch niet met een dubbelasser. En eigenlijk was mijn vraag meer van hoe de verhouding vermogen/koppel is.

Is 109PK/128nm bij 4000 beter of slechter dan 71PK (of in mijn geval: 75pk)/128 nm bij 2800 als 'trekker' voor bijv. een caravan?

Vandaag bij die autoverkoper geweest. De 'zachte' methode van veel praten geprobeerd, maar 0 op mijn rekest gekregen.. Verkoper zei nu ineens, dat hij mij had gewaarschuwd voor de onbetrouwbare km-stand, omdat hij zelf ook de NAP had gecheckt (!) n.a.l. van mijn bedenkingen.... En ineens sprak hij over 60.000 km afwijking op de teller, niet mijn woorden..

@touro_louco wrote:Eigenlijk bedoel ik een volle aanhanger (enkelasser), de meeste rijden toch niet met een dubbelasser. En eigenlijk was mijn vraag meer van hoe de verhouding vermogen/koppel is.

Is 109PK/128nm bij 4000 beter of slechter dan 71PK (of in mijn geval: 75pk)/128 nm bij 2800 als 'trekker' voor bijv. een caravan?

Laat ik het zo zeggen, mijn astra G 1,6 8 klepper met 75PK en 128nM trok beter dan mijn astra H 1,4 16 klepper met 90PK en 125nM, vandaar dat ik snel de huidige astra H gechiptuned heb naar pak hem beet 105PK en 140nM, luchtfilterhuis ontgrensd en toch, de G trok lekkerder omdat hij bij een lager toerental al goed trok en dat is wel belangrijk bij een caravan/aanhanger.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

haha.. Ben je toch terug gegaan. ;) nahja proberen kan natuurlijk altijd. Ze komen alleen toch altijd met een lulverhaal. En een discussie met een onredelijk mens wint men alleen door hem niet te voeren. :P

Gewoon vergeten die eikel en rijden met de auto! ;) Dat ding zal best een kar naar voren krijgen. als ie maar warm is en de vloeistoffen in orde zijn dan doet ie het nog wel een tijd!

Ik denk persoonlijk dat je meer aan een laag max koppel hebt met een kar. Zoals je zegt deze ook heeft. vroeger was je blij met een auto met 75 pk en die trokken toen ook al van alles. ;)

Ja, klopt zoals dit

onskadetje.jpg

ons kadetje in de '80s (rip)

dus er zit serieus maar een 1.4 16v in die astra h station? :hmmz

snap uberhaupt niet dat ze dat in een astra station durven plaatsen

of dat iemand dat koopt

vind zelf dat je toch minimaal een 1.8 16v of 1.7td in een station nodig heb

en zeker als je ook een last moet trekken

net als 6 maltesers voor een hondenslee

en dan afvragen wrom ie niet vooruit te branden is :jerry

@astraTD wrote:@touro_louco wrote:@astraTD wrote:Dat mensen dat doen tellers terug draaien :swear

Hehe, jij hebt een paar mooie standen staan! Maar diesel natuurlijk. Heeft een diesel nu eigenlijk dezelfde carrosserie als eentje met benzinemotor? Oftewel: kan een carrosserie met benzinemotor ook die 460.000km aan (los van de motor natuurlijk)?

Zoals Mr.F al zei carrosserie is het zelfde tussen de benzine en diesel.

Hier op het forum rijd ook een astra F 1.6i met 470.000km op de klok.

Tellers worden inderdaad flink terug gedraaid. Zo heb ik zelf al gezien, 3jaar geleden stond er een knappen tds tekoop in Maastricht van 97 met 330.000km op de klok ben zelfs nog gaan kijken en was dag later al verkocht door nieuwe eigenaar:swear Maar toen paar weken erna was ik wat aan het snuffelen op marktplaats terwijl ik al was voorzien van mijn eige tdsje stond die knappe tds weer tekoop wat toen 330.000km had gelopen.

Hij stond nu bij een bedrijf tekoop aan geboden met niet schrikken 240.000km!!! 90.000km terug gedraait :swear :fy1

Ben toen nog langs het bedrijf geweest en vertelt dat ik toen paar weken geleden ook wel interesse had in de astra, maar had toen nog 330.000km gelopen, en nu op ineens 240.000km?

Beste meneer keek me toen beetje raar aan vertelde wat ik eigenlijk kwam doen, en dat hij nergens vanaf wist van de kmstand.

Beetje gevloek dat het een schande was hoe ze mensen oplichten ben ik gegaan.

Die medeforummer ben ik king: bedankt trouwens dat je mij even noemt AstraTD :jerry

maare, ik lees dit topic nu net en heb het even aandachtig doorgelezen.

Als ik het goed begrijp wil jij weten of een blokje met ruim 200.000 nog wel toekomst heeft.

Nou, ik heb er 1 van 450.000 kilometers maar rijdt nog perfect !

geen problemen, zuipt of lekt geen olie en is lekker zuinig 1:14. Wel is ie niet zo snel meer als vroeger maar dat mag dus wel na zoveel kilometers trouwe dienst !!

Ik zeg houden die auto. Het is zeer triest, je zou hem/haar haast een doodschop verkopen (dan heb ik ook weer werk)

maar oke, het is al gebeurd. probeer het beste er van te maken. je hebt technisch gezien een hele goede en betrouwbare Astra gevonden. dat is die investering echt wel waard hoor !!

Trouwens, kan je die km-teller niet weer "vooruit" draaien zodat ie weer klopt met de meest waarschijnlijke stand ?

Groet, Rik :)

is het bij een astra g ook mogelijk om de teller terug te draaien, omdat deze een digitale teller heeft. of maakt dat gewoon niks uit.

wat bij een digitale teller zul je toch iets moeten programmeren denk aan opcom ofzo

@KadAstra-EF wrote:@astraTD wrote:@touro_louco wrote:@astraTD wrote:Dat mensen dat doen tellers terug draaien :swear

Hehe, jij hebt een paar mooie standen staan! Maar diesel natuurlijk. Heeft een diesel nu eigenlijk dezelfde carrosserie als eentje met benzinemotor? Oftewel: kan een carrosserie met benzinemotor ook die 460.000km aan (los van de motor natuurlijk)?

Zoals Mr.F al zei carrosserie is het zelfde tussen de benzine en diesel.

Hier op het forum rijd ook een astra F 1.6i met 470.000km op de klok.

Tellers worden inderdaad flink terug gedraaid. Zo heb ik zelf al gezien, 3jaar geleden stond er een knappen tds tekoop in Maastricht van 97 met 330.000km op de klok ben zelfs nog gaan kijken en was dag later al verkocht door nieuwe eigenaar:swear Maar toen paar weken erna was ik wat aan het snuffelen op marktplaats terwijl ik al was voorzien van mijn eige tdsje stond die knappe tds weer tekoop wat toen 330.000km had gelopen.

Hij stond nu bij een bedrijf tekoop aan geboden met niet schrikken 240.000km!!! 90.000km terug gedraait :swear :fy1

Ben toen nog langs het bedrijf geweest en vertelt dat ik toen paar weken geleden ook wel interesse had in de astra, maar had toen nog 330.000km gelopen, en nu op ineens 240.000km?

Beste meneer keek me toen beetje raar aan vertelde wat ik eigenlijk kwam doen, en dat hij nergens vanaf wist van de kmstand.

Beetje gevloek dat het een schande was hoe ze mensen oplichten ben ik gegaan.

Die medeforummer ben ik king: bedankt trouwens dat je mij even noemt AstraTD :jerry

maare, ik lees dit topic nu net en heb het even aandachtig doorgelezen.

Als ik het goed begrijp wil jij weten of een blokje met ruim 200.000 nog wel toekomst heeft.

Nou, ik heb er 1 van 450.000 kilometers maar rijdt nog perfect !

geen problemen, zuipt of lekt geen olie en is lekker zuinig 1:14. Wel is ie niet zo snel meer als vroeger maar dat mag dus wel na zoveel kilometers trouwe dienst !!

Ik zeg houden die auto. Het is zeer triest, je zou hem/haar haast een doodschop verkopen (dan heb ik ook weer werk)

maar oke, het is al gebeurd. probeer het beste er van te maken. je hebt technisch gezien een hele goede en betrouwbare Astra gevonden. dat is die investering echt wel waard hoor !!

Trouwens, kan je die km-teller niet weer "vooruit" draaien zodat ie weer klopt met de meest waarschijnlijke stand ?

Groet, Rik :)

Grote kans dat de cijfertjes kapot gaan om er tegen te duwen.

Ik weet zelf bij brommers dat het wel gaat om ze vooruit te duwen maar 6x van de 10x blijft de teller normaal werken.

Beste is langs de sloop te gaan en vragen voor een teller met rond de 2ton dan zit je altijd goed in buurt van de orginele kmstand.

@touro_louco wrote:Vandaag bij die autoverkoper geweest. De 'zachte' methode van veel praten geprobeerd, maar 0 op mijn rekest gekregen.. Verkoper zei nu ineens, dat hij mij had gewaarschuwd voor de onbetrouwbare km-stand, omdat hij zelf ook de NAP had gecheckt (!) n.a.l. van mijn bedenkingen.... En ineens sprak hij over 60.000 km afwijking op de teller, niet mijn woorden..

Dus hij voelt wel degelijk nattigheid!!

@trashmetal wrote:Ja, klopt zoals dit

of dat iemand dat koopt

Hij komt wel vooruit maar het mag wel wat meer zijn, er zijn heel veel stationwagons met de 1.4 motor erin, ik durf gerust te zeggen het merendeel van de benzine versies is een 1.4, ik had liever een 1.6 gehad maar die kon ik toen nergens gevonden krijgen, en een 1.8 in een stationwagen is zeldzaam.

Mark

@opel-mark wrote:@trashmetal wrote:Ja, klopt zoals dit

of dat iemand dat koopt

Hij komt wel vooruit maar het mag wel wat meer zijn, er zijn heel veel stationwagons met de 1.4 motor erin, ik durf gerust te zeggen het merendeel van de benzine versies is een 1.4, ik had liever een 1.6 gehad maar die kon ik toen nergens gevonden krijgen, en een 1.8 in een stationwagen is zeldzaam.

Mark

dan hebben de mensen hier meer te besteden denk ik want zie bijna nooit 1.4 stations

andere typen en modellen in station uitvoering zijn zelfs nooit geleverd met 1.4

een corsa motor in een tank komt wel vooruit maar zal nooit je van het zijn

vind zelf dat je in zo'n zware bak wel minimaal 135pk moet hebben zeker als je ook nog iets wil trekken

en sorrie dat ik het zeg, maar je bent een centebijter als je een 1.4 in een station neemt :jerry

Mario

boormachine op de achterkant van je teller heb ik wel eens wat over gehoord.

maar uhh, waar kun je dat nap late chekken?

want mijn km stand geloof ik ook niet helemaal.

er is 5 jaar terug of zo een nieuwe distributieriem opgekomen (inmiddels bij aanschaf ook wel weer een nieuwe hoor ;))

maar daar staat bij op de driem kap gekrast 187xxx (zoiets, weet niet precies meer)

heb hem gekocht met 210xxx(ook ongeveer, weet ook niet precies meeer :angel )dat was dit jaar.

vind k wel zeer weinig km voor 5 jaar eigenlijk :P

@trashmetal wrote:@opel-mark wrote:@trashmetal wrote:Ja, klopt zoals dit

of dat iemand dat koopt

Mark

dan hebben de mensen hier meer te besteden denk ik want zie bijna nooit 1.4 stations

andere typen en modellen in station uitvoering zijn zelfs nooit geleverd met 1.4

een corsa motor in een tank komt wel vooruit maar zal nooit je van het zijn

vind zelf dat je in zo'n zware bak wel minimaal 135pk moet hebben zeker als je ook nog iets wil trekken

en sorrie dat ik het zeg, maar je bent een centebijter als je een 1.4 in een station neemt :jerry

Mario

Dat je nooit 1.4 stations tegenkomt is wel logisch.

de 1.4 60pk motor word niet vermeld op de kofferdeksel, dan staat er enkel ASTRA, meer niet.

meestal als er 1.4i achterop staat is het een Vlotte 1.4 met 82pk, en die rijdt HEEL goed in een station, Beter als de 71/75pk 1.6 varianten!!

Willem

Even over kilometer standen, als dat bij een APK als een afeurpunt zou worden gezien, heb je als je je teller wisselt ook een probleem of je zou het moeten vermelden bij vervanging.

Mijn Combo is ook van 137.000km naar een 76.000km gegaan, alleen maar omdat ik een toerenteller dash heb ingebouwd.

Lijkt mij een beetje vreemd verhaal, dat ie dan afgekeurd zou worden..

Willem

ik vond mijn x16sz op zich wel een fijne motor

zeker met bp ultimate

maar als ik me bedenk maar iets meer vermogen in een zwaardere auto

dan ook nog 16v dus max vermogen ligt hoger in toeren

wil ik daar mee niet met een geladen dubbelasser rijden

zonde van de koppeling

terwijl mn astra net n zeeuwse knol was :jerry

Mario

jaja, een 16V met powerbox is geen trekker, rijd met de combo een Koppeling kaal met een 60.000km, wel veel met slepen van auto's (Veel VW's trouwens de laatste tijd) en GOED vol beladen combo..

Komt nu een X18XE1 motor in, met een flink hoger koppel bij lager toeren.

Willem

Terug
Naar boven