• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opjagen als je coupe hebt?

ik zou zeggen kijk dan wat minder in je achteruitkijk spiegel. Op de rem gaan staan op de snelweg is minimaal poging tot zware mishandeling.

Als ze erop klappen en meestal zijn er dan wel getuigen heb je een groot probleem...

@Rovers wrote:Pff wat un gezeik met die opjagers. Ik ben zelfs opgejaagd door een andere coupe met knalpijpen eronder, een zwarte met ene kant xenon en andere gewone. Vage kerel, vast voor zen meisje die ernaast zat, reed acht als een maniak! Wilde rechts voorbij terwijl niet kon.

Ik ga voor niemand aan de kant tenzij zij zwaailichten aan hebben, als ik niet aan de kant kan dan doe ik dat mooi niet, extra gas geven doe ik ook niet! Heb al kutbonnen geahd, waarvan ik misschien nog 1tje krijg hmpfff.

Mijn verlichting is rondom goed, heb ruim 2,5 week elke dag gecontroleerd met mijn vader en moeder, maar niks mis mee, ook geen mistlamp aan. Heb dan anders altijd snel door. Denk dat gewoon opgejaagde oetlullen zijn met weinig geduld.

Dobbelstenen heb ik niet meer in auto hangen, werkt ook niet. Ik mag zelf dan wel ook altijd hard rijden enzo maar jaag mensen nooit op met bumperkleven ofzo, soms gevbeurd dat weleens maar dat doe ik nie exores, doe ik onbewust omdat ik dan ook tussendoor klep met vrienden in auto(a)

Dan ga ik mijn remmen maar eens meer gebruiken en mijn hart vasthouden dat ze niet bovenop mijn coupe gaan knallen.

Als ik te snel rijd met mijn meisje naast me krijg ik op mun kop dat ik rustiger moet gaan rijden :???:

Denk dat je te rustig rijdt, te lang over inhalen doet, te weinig snelheidsverschil, te laat naar rechts terug etc etc..

Dan ga ik ook jagen, als dat even te lang duurt.

Geef mensen de gelegenheid, ruim zelfs, maar als het allemaal te lang duurt verlies ik ook mijn geduld, zeker als ze met 110km/u (GPS!!) gaan inhalen waar je 120 mag.

Van mij mogen ze iedereen die te langzaam rijdt waar je niet in kan of mag halen zo op de bon slingeren, Frusty als je 100 mag, en ze rijden 80 of zelfs 75 in hun personen auto, moet ik er dan onder lijden dat een ander het nodig acht ivm verbruik of bang is om een bekeuring te krijgen VEEL onder de toegestane snelheid gaat rijden!!! ze hebben die bepaalde weg niet voor niet 70, 80 of 100km/u gemaakt, niet om er 60, 70, of 90 te gaan rijden...

Ik rijdt ook nog wel eens in Coupe's in de ronde, meestal zelfs 2.0T's maar niemand loopt mij op te douwen hoor, rijdt wel lekker door, niet veel boven de toegestane snelheid, trek wel vlot op (nee niet volgas weg, gewoon lekker vlot naar de snelheid die je mag op de betreffende weg...

Ik merk wel verschil met de Vectra en de Combo..

Bij de Combo gaat meestal iedereen Links staan aan het stoplicht, de helft ervan kan me dan niet eens bij houden als het groen word, das wel leuk!!!

Bij de Vectra zijn het toch meer de Lease Verkeershufters die links komen staan, die komen er dan ook niet voorbij in het Eco-Motive / Ecoflex / Bleumotion / drive-E / Efficient Dynamics / ECO2 / Econetic / Bleu efficienty ECO voertuigen, waarin de Bestuurders zicht MEER voelen als mij, omdat ik maar in een ''Oud Opeltje'' rijdt..

Willem

ik haal de meeste wel in :)

voor mn skytje gaan ze wel aan de kant hoor :)

helemaal sinds kort met de booskijkers ahahhaa

Ik zie op de weg naar me werk ook wel eens auto's rijden die zit te kleven op de voorganger die langzaam rijd terwijl er meer dan genoeg tijd en plaats is om veilig in te halen, maar wel een doorgetrokken streep.

Dus niet over doorgetrokken streep durven inhalen terwijl (vrijwel) niemand het ziet, maar wel bumperkleven :hmmz

Ik haal ze meestal maar gewoon alle 2 in, maar nog snapt de bumperklever de hint niet en blijft stug bumperkleven. :angel

Heb zelf eigelijk nooit last van agresieve mensen in het verkeer, maar ik rij wel stevig door en doe geen dingen bij andere weg gebruikers die ik zelf ook irritant zou vinden.

Ik gaat net zo niet aan de kant voor een Skyline als dat ik dat voor een Aygo zou doen, voor mij is iedereen gelijk, en iemand met een Skyline (En dan dacht je dat Kadett's Konden roesten, die Japanse rommel doet dat VEEL harder!!), zal er zuiniger op zijn, en minder gauw zijn auto in puinpoeiers rijden op mijn achterkant dan iemand met een Afgerachte Golf...

Of je nu in een Kadett GSi zit te douwen of in een AMG 6.0 liter Compressor, moet je allemaal zelf weten, voor mij is iedereen gelijk op de weg...

De Rauwdauwers in Dikke bakken beschouw ik zelfs als de MINDERE!!! die zal ik als ik mijn Bui hebt zoalng mogenlijk Dwars liggen...

Willem

Je zou toch denken dat die Brabo's wel nette mensen zijn, maar Velen rijden er als Verrekte Mongolen...

Dat merk ik wel, hier in de buurten is meer aggressie, maar daar rijdt iedereen gewoon als een idoot zonder kop, in de rustige open gebieden... 120 op een 60 of 80 weg lijkt daar wel normaal....

als je in de open gebieden netjes 80 rijdt word er ook al gauw IN je achterbumper gereden, dat is mij ook wel opgevallen....

Willem

Ik niet, Alleen zijn er van die mensen die het BLOED onder je NAGELS vandaan halen, Helemaal als je de heledag met Zware Voertuigen op de weg zit, wat die mongolen allemaal flikken om je maar voorbij te komen, ongelooflijk, echt waar, een mensenleven lijkt hun wel niks waard!!!

Willem

heren, als bijv de maximum snelheid 100 is wil niet zeggen dat je niet 90 mag rijden.

wat maken jullie je eigen druk!?? is niet goed voor je hart. voor dat je het weet doet ie pfrrttt. al dat gejaag op de weg. bah

Aan langzaam rijden zal het zeker niet liggen.

Ik ken de TS al ruim 12 jaar , en kan geen enkele reden bedenken waarom dit hem overkomt.

Ik vind het een Vreemd verhaal, niemand heeft de ervaringen met het rijden in een Coupe als hij.

Te traag weer naar rechts gaan na inhalen???

Lexus achterlichten in de Coupe wil ook wel helpen dat je bepaald volk aantrekt die dan wil sporten met je...

Willem

Rijdt ook wel eens met auto's waar veranderingen aan gedaan zijn, een sportuitlaat lexus lampen, spoilertjes, dat nodigd anderen nog wel eens uit om te willen sprinten, of douwen als je niet doorrijd.

Vind persoonlijk een Standaard Coupe niet zo heel indrukwekkend, eerder wat saai, en onopvallend, daar zal het niet aan liggen..

Origineel spoilertje maakt het al veel meer auto!! maar blijft nog een Neutrale auto om te zien, niet HEEL opvallend.

Willem

Ach joh nergens druk overmaken. Als ik me aan de snelheid hou en iemand loopt te kleven ga ik soms ook express langzamer rijden :jerry

Ik kan me er niet druk om maken of iemand loopt te plakken, hij/zij doet maar...

zolang ik niet naar rechts kan kan ik niet naar rechts..

Willem

@robert_corsa wrote:

die dobbelstenen moet je het raam uit gooien, dan denken mensen idd dat je gaat racen.

Das lulkoek .. dobbelstenen an de spiegel hangen om da je gaat racen :sleeping :sleeping Nou dan had ik vaak moeten racen..

Maar ik zou me er nix van aan trekken ieder moetzelf weten wat die doet zolang ze het verkeer niet in de gevaar brengen en ik gaa voor niemand aan de kant ook al knipperen ze met lichten het deerd me nix!

Heb er laatst al een achterna gezeten en doe het zo weer.. ze maken mijne zeik niet lauw. :swear

En anders ligt er nog iets naast me wat best hard aankomt!.

Grt

Terug
Naar boven