Ik ben er ook erg blij mee, tenminste dat was ik.......... :cry
Ik heb vandaag alles aangesloten, lekker op mijn gemakkie. Mijn neef kwam ff langs, dus ik zeg: je bent net op tijd, wil 'm voor het eerst starten!!
Paar keer rond laten draaien zonder ontsteking, ik heb oliedruk, dus da's ok. Maar daarna heb ik het contact aan laten staan, moet kunnen? Dus ontsteking aan, proberen: en hij slaat vast? Vreemd.... Dus bougies eruit, ontsteking los (op de verdeler) en proberen...... En wat gebeurd er: motor gaat rond, één grote benzine wolk, en daarna één grote steekvlam, en de halve garage in de fik :shock: :wtf (waarschijnlijk zijn de cilinders gevuld met benzine door een injectie die blijft "hangen" )
Niks in de buurt om te blussen, dus doeken, overall, etc. er op gepleurd, rennen voor water, dit alles samen met mijn neef. Gelukkig was hij er bij, want anders had ik het nooit gered. Op een gegeven moment kwam mijn buurman met een (gelukkig co2) blusser, en daar hebben we de brand onder de auto mee uit gemaakt. Er lag een hele plas benzine onder de auto, en die had ik met water nooit uit gekregen. Ben al tijden niet zo geschrokken. (en dan zit ik bij de brandweer :swear )
Ik had meerdere keren gevraagt om een blusser te "regelen" , is tot nu toe niet gelukt, maar je ziet wat er van komt. Die ga ik morgen dus meteen halen.
De schade lijkt beperkt tot de bedrading van de ontsteking, wat roet op de lak,de bougiekabelhouder gesmolten, wat verf van het blok,de rol worteldoek is verbrand, en wat nieuwe delen die ik opgeknapt heb (had ik een apart hoekje voor, en die kreeg de volle laag).
Uiteindelijk ben ik eigenlijk heel goed weg gekomen, het had makkelijk heel vervelend af kunnen lopen.