• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

wit en zonder folie :D ieder zn mening maar

dit vind ik veel beter staan.

wit met gifgroen en doorkijkende ramen

heerlijk bakkie dit :thumbup

Het is zo ver, de straat voor mijn deur gaat er uit, en daardoor kan ik de kadett een behoorlijke tijd niet gebruiken. Ik was dit al aan het voorbereiden, en maak van de gelegenheid gebruik om de zeer veel olieverbruikende 2.4 te vervangen voor een door biesheuvel gereviseerde 2.2.

Ik ben de 2.2. op dit moment in de kleur aan het spuiten, morgen een begin maken om de 2.4 te verwijderen :thumb

Ok, de 2.2 is bijna klaar, nog een paar kleine dingetjes doen en dan kan ie er in :thumb

imag0432j.jpg

imag0444k.jpg

imag0446.jpg

Dat is inderdaad een nette taxatie.

en webers zijn helemaal mooi

heb je het LPG nog op kenteken staan?

want neem aan dat je niet met webers en LPG gaat rijden omdat je nu ook al niet meer op LPG rijd toch?

Ok, de 2.2 is op de carterpan na, klaar.

imag0458a.jpg

Heb gelijk de bak maar een "beurt"gegeven, nieuwe keerringen, schoongemaakt en gelijk maar een kleurtje gegeven. Nu hopen dat het een knappe bak is, ik heb tot nu toe geen idee :shock:

imag0463s.jpg

imag0461zw.jpg

Nee hoeft niet :thumb , blok is er uit en ben wel een paar "dingetjes" tegen gekomen.

Het olie verbruik van de 2.4 komt waarschijnlijk toch (nog) door de klepseals. Als ik in de inlaat kijk, dan zie je de olie gewoon langs de klepsteel lopen (Baal als een stekker, want het olie verbruik is de reden van de swap)

Tevens lijkt de 2.0 kop die op de 2.4 zit bewerkt te zijn. Baal nu nog meer, want de 2.2 is standaard.

Ik wilde de carterpan van de 2.4 hergebruiken, maar nadat ik de pan schoon had gemaakt, was er een scheur te zien,(vandaar de plekken op de vloer) dus uiteindelijk de bijbehorende 2.2 pan maar in de kleur gezet.

De nieuwe koppeling die ik al 8 jaar bewaar past ook niet :???:

Ik heb de gasklep van de 2.0 inj. pas gemaakt op het 2.2 spruitstuk, en de 5e injector passend gemaakt in het 2.2 spruitstuk.

De lekkende seals in de 2.0 kop:

imag0474h.jpg

De bewerkte poorten: (zijn ze professioneel gedaan, of met dremel?)

imag0476w.jpg

imag0477b.jpg

Ik hoop niet dat de 2.2 uiteindelijk minder vermogen heeft, want dan begin ik opnieuw met de 2.4 :swear

De uiteindelijk in te bouwen 16v gaat dusdanig veel kosten (rond de 6000 euro) dat het voor mij de moeite is om de 2.4 alsnog op te knappen als het vermogen tegen valt.

We zijn benieuwd :jerry

Weet ik niet zeker. Ik zat net te bedenken dat de seals alleen op de inlaat kleppen zitten, en de foto is van de uitlaat. En daar zitten (volgens mij) geen seals, maar een soort van kleine rubbertjes die volgens mij weinig helpen. Dit zou inhouden dat de gehele schacht (klepgeleiders vervangen, kan dat bij een CIH?) moet worden vervangen.

Maar zoals ik al zei, als het vermogen van de 2.2 tegen valt, dan doe ik het alsnog. Dan heeft de vriend waarvan ik het blok in bruikleen heb ook een mooi blok voor in de schuur :D

het is en blijft een mooie auto

en zonder folie tjaa ieder zijn smaak he.

witte atsen staan hem beter dan zwart ondanks dat de auto veel zwarte accenten heeft.

Op hoeveel is de Sedan getaxeerd dan?

en heb vermogen van de 2.2 tegen over de 2.4

2.4 heeft iets meer koppel en iets meer vermogen

maar of dat echt te merken is op de weg.

tevens kun je met een 2.2 meer toeren maken.

correct me i am wrong

@CoupeetjeJr wrote:het is en blijft een mooie auto

witte atsen staan hem beter dan zwart ondanks dat de auto veel zwarte accenten heeft.

correct me i am wrong

Hij is getaxeerd op 7000 euro. dit had naar de 10.000 kunnen gaan, maar hij heeft hier en daar wat blaasjes. Bij de volgende taxatie zal het meer zijn :D Eigenlijk is het zeer de moeite om te doen. De allrisk verzekering kost iets van 240.

Het vermogen verschil zal ik niet merken, want ik heb waarschijnlijk webers gevonden. Ik heb meteen hurricane racing gebeld, en die gaan 'm afstellen :wors

@2000 wrote:@CoupeetjeJr wrote:het is en blijft een mooie auto

correct me i am wrong

Hij is getaxeerd op 7000 euro. dit had naar de 10.000 kunnen gaan, maar hij heeft hier en daar wat blaasjes. Bij de volgende taxatie zal het meer zijn :D Eigenlijk is het zeer de moeite om te doen. De allrisk verzekering kost iets van 240.

Het vermogen verschil zal ik niet merken, want ik heb waarschijnlijk webers gevonden. Ik heb meteen hurricane racing gebeld, en die gaan 'm afstellen :wors

sou 7000euro mooi en die 240 is dat per jaar dan neem ik aan en wat zijn de ijsen op hem zo teverzekeren

@16v kadett c wrote:@2000 wrote:@CoupeetjeJr wrote:het is en blijft een mooie auto

correct me i am wrong

sou 7000euro mooi en die 240 is dat per jaar dan neem ik aan en wat zijn de ijsen op hem zo teverzekeren

Het bedrag is opgebouwd uit de standaard WA premie+2% van het getaxeerde bedrag. Ik heb (geloof ik) wel een max. aantal km's van 10 of 12.000 per jaar

Voor de verzekering is het taxatie rapport 2 jaar geldig, daarna weer 100 euro investeren voor een verse taxatie.

Voor de rest geen eisen (tenminste, dat merk je meestal pas als je wat krijgt met die k@t verzekeringen)

@16v kadett c wrote:100euro taxatie is niet echt duur waar heb je dit laten doen dan

Er zijn diverse die taxeren voor hetzelfde bedrag. Maar als je het wilt weten, dan zoek ik het Vanavond even op.

Terug
Naar boven