he boys, ik heb van 'thereaper'' het electischre schema mogen ontvangen van d'n kiekert!!!
onderstaande plaatjes heb ik elders op het forum weg geplukt...
Wat is de kiekert? De kiekert is het device wat aan de passagierszijde rechtsonder in de hoek achter de kunstof kap zit.
Deze kiekert verzorgt:
Centrale deurvergrendeling + safelock en afstandsbediening
Elektrische Ramen
Alarm fabrieksaf (weinig mensen hebben dat volgens mij:
ik was vandaag namelijk bezig geweest om een compinghome module te installeren + mislicht mee op grootlicht. Maar voor die cominghome moest ik dus draadkleuren weten.
nou er zit dus verschil tussen de draadkleren afhankelijk van de bouwjaren van de auto's. Connector X61 !
Model van 1999 en lager heeft voor de stuurstroom kabel voor ramensluiten kleur: Bruin/Zwart (Brouw Black) BNBK 0.5mm2
Model van 2000 en hogerheeft voor de stuurstroom kabel voor ramensluiten kleur: Rood/Geel (Red Yellow) RDYE 0.5mm2
Bij fabrieksaf komt er dus op die draden stroom te staan zodra je de sleutel in het slot naar rechts draait en vervolgens vasthoudt. Als je kiekert het ondersteunt sluiten je ramen vanzelf. Als je ramen niet vanzelf sluiten, dan verwacht ik dat je kiekert het automatisch sluiten van de ramen uberhaupt niet ondersteunt.
De draad waar spanning op komt te staan bij 1x op sluiten drukken is:
Zwart Geel (Black Yellow BKYE 0,75mm2)
De draad waar spanning op komt te staan bij 2x op sluiten drukken (safelock) is:
Zwart Blauw (Black Blue BKBU 0,75mm2)
Deze draden bevinden zich bij de kiekert, rechtsonder aan de passagierskant, maar ook in connector X3 (links naar de koppeling). Volgens mij is dat die blauwe connector en niet de 80 polige groene, klopt dat?
Haasje17 heeft een model uit 2002 waarbij het idd werkt met connecten van zwart/blauw en rood/geel draden. Mocht het bij jou dus niet werken dan zal het komen doordat je kiekert het niet ondersteund (dan werkt het handmatig sluiten van de ramen met de sleutel in het slot ook niet) offff je hebt je misschien vergist in de verschillende draden...