• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rik's Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen

Even een tussenstand:

De onderkant van de E is inmiddels dicht en de coating is aangebracht.

Nu gaat de schadehersteller bezig met de binnenkant van de auto.

"achter de pedalen"zeg maar.

Sommigen zullen wel zeggen dat het lang duurt maar de mensen zijn in de avonduren en op zaterdag bezig met mn E.

Door de week pakken zij de klussen die voor de verzekering gaan, dat leverd de meeste winst op.

Het plaatwerk wat verroest is wordt vervangen, wat goed is niet. Het is een beetje lappen maar anders kan ik deze klus niet laten doen.

maar het gaat de goede kant op king: king:

Rik :)

Gelukkig was hij niet zo rete krokant als je wel eens ziet, dus als het straks klaar is zou ik gaan voor de betere holle ruimte behandeling en de bodem goed bijhouden en dan zou hij weer heel wat jaren vooruit moeten kunnen.

@Vinci wrote:Gelukkig was hij niet zo rete krokant als je wel eens ziet, dus als het straks klaar is zou ik gaan voor de betere holle ruimte behandeling en de bodem goed bijhouden en dan zou hij weer heel wat jaren vooruit moeten kunnen.

Daarom ben ik blij dat ik zo nu en dan de kadett even op de krik zet en de bodem krtitisch inspecteer :vertag

Had ik dat nu niet gedaan en lekker doorgereden in de winter, dan hoef jij (jullie)niet te raden wat er na 2 jaar gebeurt zou zijn.

@crash 750 wrote:zoiets als bij mij dan ;)

Nou, ik heb wel foto's gezien van Engelse Astra MK2's die er nog heel wat beroerder aan toe waren!!

stripdown31.jpg

wheel_arch11.jpg

ver3_sill04.jpg

Ik heb mn E weer voor huis staan !

Gisteravond opgehaald :)

Zal zometeen/straks even een paar foto's neerzetten zodat jullie ook kunnen zien wat het resultaat is.

Mooi man! Ben benieuwd! En was het qua kosten nog meegevallen? Moet je er nog zelf dingen aan afwerken of is alles compleet gedaan?

Hier de foto's Medeforummers,

Binnenkant links:

Binnenkant rechts:

Onderkant links:

Onderkant rechts:

Zo moet het eerst maar lijkt me :)

Okee, dat ziet er best fraai uit, netjes met de kwast afgewerkt, wat mooi op de ondergrond inwrijft, wax erover. Kan er zo wel weer de nodige jaartjes tegen hoor.

Ja, tis een vette en kleverige bedoeling daar :thumb

Maar nu moet ik toch een keer weer die isolatiedeken er weer in leggen en dat gaat plakken tot en met natuurlijk.

Hoe los ik dit op want ik moet het wel weer makkelijk kunnen uithalen als het nodig is !

@astraTD wrote:Ik laat het tapijt lekker zitten :jerry

Ja,dat moet je vooral doen ,kom je er vanzelf (te laat) achter.

@rik,dat ziet er weer knap uit kerel,je was er op tijd bij. De holle ruimte ook

Goed volgebaggerd met wax?

Asconahobbyist:

Jazeker, dat hebben ze mij belooft, dus dat zit wel goed.

Gelukkig ben ik er op tijd bij ja, gelukkig maar !!!!!!

Maar ik ben ook geholpen door het topic van medeforummer "Crash750".

Toen ik zijn vloer zag toen dacht ik, ik moet nu ook gaan kijken.

Nou ja, het resultaat staat in dit topic haha.

AstraTD heeft andere bedoelingen met zn E dan ik, denk ik :)

Vandaag de spullen weer inbouwen, tis beter weer dan verwacht en rond oud en nieuw moet ik werken.

Dus AANPAKKEN DIE HANDEL :)

Oef, de isolatiemat ligt er weer in maar dat was even vloeken hoor (en dat op zondag in dit grifverkeerde dorp :puke )

Ik heb dat stuk mat wat achter het kachelhuis hoort afgesneden, dat kreeg ik er echt niet meer netjes erachter langs :(

We gaan weer verder :)

De accu hangt ook aan de lader want die was leeg :angel

EDIT: De E is weer compleet op de accu na.

Ik hoop dat ik morgen mn eerste kilometers mag maken sinds 4 weken :wors als de accu vol is natuurlijk.

Zo, mn E is weer helemaal operationeel :wub :wub :wub

De accu zit er weer in, een blok omgereden en bij thuiskomst even de laderij testen en die zat op 14,11 V met alles uit behalve de motor.

Tot zover mn topic over deze reparatie, wat bij elke E Kadett even zn aandacht moet hebben om te voorkomen dat het daar helemaal uit de hand loopt.

daarom ook dit topic, om anderen te waarschuwen voor dit alles !!!

Hartelijke groen en een roestvrij 2014 :thumb

Rik :D

Terug
Naar boven