• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Roestvorming Meriva A 2006

@Arjen wrote:Roestvorming is absoluut geen incident bij Opel. Ik heb er goede boterham aan, maar het is schandalig natuurlijk. Subframes Vectra C, chassisbalken Vectra en Calibra compleet weggerot, subframe, spatbordranden, dorpels Astra F, G en H. Tigra, Corsa a en b veerschotels,. Spatbordranden alle Opels, helaas geen uitzondering, enz, enz. Koop nooit een Opel ouder dan 3 jaar want dan heb je een probleem. Uitzondering daar gelaten natuurlijk. Opels zijn leuk voor de hobby, met name de oudere types. Maar aan de andere kant, wat dacht je van een Ford Ka, Mondeo, Focus, bijna alle Mercedessen, BMW de wat oudere modellen E30, E36, E46. Alleen Audi en veel Franse en Italiaanse auto`s springen er uit. Daar verkoop ik bijna nooit spatbordranden en dorpels van. Vroeger ongeveer 15 a 20 jaar geleden was dat wel anders, maar die hebben er van geleerd. Nu ons geliefde merk nog!!

Heb er een van 15 en een half jaar, deze is ook nog zo goed als roest vrij, en nee, niet gerestoureerd...

het is niet alleen een probleem bij OPEL hoor..

Ook Jongen Mercedessen, BMW's, Ford's, VAG rommel, etc etc moeten eraan geloven.

het verbaasd mij hoe de Fransen het doen wat betreft roest, de Fransozen vallen over het algemeen HEEL erg mee qua roest, meestal bijna nihil.

Mijn broer zijn meestal 15jaar en oudere Peugeotjes (205 - 309 - 405) hadden meestel Helemaal niks aan roest!!!

Willem

@Mr.F wrote:Nja, mijn F is ook roestvrij het kan echt wel! :thumbup

Mijne ook, m'n bodem ziet er uit alsof ie nog maar een jaar of 5 is king:

Roestvorming is absoluut geen incident bij Opel. Ik heb er goede boterham aan, maar het is schandalig natuurlijk. Subframes Vectra C, chassisbalken Vectra en Calibra compleet weggerot, subframe, spatbordranden, dorpels Astra F, G en H. Tigra, Corsa a en b veerschotels,. Spatbordranden alle Opels, helaas geen uitzondering, enz, enz. Koop nooit een Opel ouder dan 3 jaar want dan heb je een probleem. Uitzondering daar gelaten natuurlijk. Opels zijn leuk voor de hobby, met name de oudere types. Maar aan de andere kant, wat dacht je van een Ford Ka, Mondeo, Focus, bijna alle Mercedessen, BMW de wat oudere modellen E30, E36, E46. Alleen Audi en veel Franse en Italiaanse auto`s springen er uit. Daar verkoop ik bijna nooit spatbordranden en dorpels van. Vroeger ongeveer 15 a 20 jaar geleden was dat wel anders, maar die hebben er van geleerd. Nu ons geliefde merk nog!!

Bedankt voor je reactie.

Het eerste jaar is de auto wel dealer onderhouden. Ik weet niet wanneer de carrosserie inspecties plaats moeten vinden. De auto heeft nog maar 75000 km gereden. Als de auto in het eerste jaar al een carrosserie inspectie had moeten hebben, dan is de dealer al nalatig geweest. Inderdaad je mag er redelijkerwijs van uit gaan dat een auto na vijf jaar geen sporen van roest mag vertonen.

Hoi

ik ben ook in het bezit van een Manta uit 1985. Veel Manta's gingen vroeger al naar de sloop terwijl ze nog maar 8 of 9 jaar oud waren. Je gaat er van uit dat Opel hier van geleerd zouden hebben. Nu heb ik een verzinkte Meriva uit 2005. Wat blijkt nu er zit meer roest aan de Meriva dan aan de Manta.

Dat kan toch niet. Maar inderdaad. Mijn buurman heeft een Mercedes die zit rondom in de bloemkolen. Van Mercedes mag je dit al helemaal niet verwachten. Nu zou ik nooit mercedes gaan rijden, maar dit is weer wat anders.

Het is echt niet alleen Opel die deze problemen kent.

Ik heb zelf voor dat ik mijn Vivaro aangeschaft heb een Mercedes Sprinter gehad van nog geen 3 jaar oud.

Mercedes vond het bij de modellen voor 2010 niet nodig om de carrosserie te verzinken dus deze roesten en rotten van de weg af.

Mijn Sprinter had ook al op diverse plekken roest van binnen uit en ik ben super zuing op mijn bus. :swear :fy1

Een neef van mij is schadeautohersteller en die krijgen regelmatig Sprinters of Vito's binnen die nog niet ouder als 5 jaar zijn, bij elke

beschermkap of lijst die ze er af trekken zit er een bult roest achter.

Denk je door Mercedes te rijden dat je kwaliteit krijgt maar niks is minder waar.

Hopelijk blijft mijn Vivaro lekker roestvrij :thumb

Groeten Ralf

@Arjen wrote:Roestvorming is absoluut geen incident bij Opel. Ik heb er goede boterham aan, maar het is schandalig natuurlijk. Subframes Vectra C, chassisbalken Vectra en Calibra compleet weggerot, subframe, spatbordranden, dorpels Astra F, G en H. Tigra, Corsa a en b veerschotels,. Spatbordranden alle Opels, helaas geen uitzondering, enz, enz. Koop nooit een Opel ouder dan 3 jaar want dan heb je een probleem. Uitzondering daar gelaten natuurlijk. Opels zijn leuk voor de hobby, met name de oudere types. Maar aan de andere kant, wat dacht je van een Ford Ka, Mondeo, Focus, bijna alle Mercedessen, BMW de wat oudere modellen E30, E36, E46. Alleen Audi en veel Franse en Italiaanse auto`s springen er uit. Daar verkoop ik bijna nooit spatbordranden en dorpels van. Vroeger ongeveer 15 a 20 jaar geleden was dat wel anders, maar die hebben er van geleerd. Nu ons geliefde merk nog!!

Heb er een van 15 en een half jaar, deze is ook nog zo goed als roest vrij, en nee, niet gerestoureerd...

het is niet alleen een probleem bij OPEL hoor..

Ook Jongen Mercedessen, BMW's, Ford's, VAG rommel, etc etc moeten eraan geloven.

het verbaasd mij hoe de Fransen het doen wat betreft roest, de Fransozen vallen over het algemeen HEEL erg mee qua roest, meestal bijna nihil.

Mijn broer zijn meestal 15jaar en oudere Peugeotjes (205 - 309 - 405) hadden meestel Helemaal niks aan roest!!!

Willem

Jah mercedes is idd een ramp jah, 2e generatie vito's met roest op de achterklep en spatborden. Sprinters eveneens. Valt me op dat het tweede model Transit er ook weleens wat van kan, ook na de facelift, het model met de grote grill, geregeld modellen gezien die in de voorste wielkuip aardig aan het rotten waren.

@Mr.F wrote:Nja, mijn F is ook roestvrij het kan echt wel! :thumbup

Mijne ook, m'n bodem ziet er uit alsof ie nog maar een jaar of 5 is king:

Sprinters van 2010 en 2011 gezien met roestwater sporen langszij, bij railsen etc.

Bij ons op de zaak zijn van bijde 2008 sprinters de voorschermen voor kunstoffen (2010) vervangen, en zijn bijde deuren vervangen (bakwagen)

van een Collega bedrijf rijden er MB sprinter bussen van max 3jaar oud, met roest midden op het plaatwerk, en geen schade in dat geval.

het vorige type roestte hard, maar de nieuwe spannen de kroon hoor.

Willem

Bedankt voor je reactie.

Het eerste jaar is de auto wel dealer onderhouden. Ik weet niet wanneer de carrosserie inspecties plaats moeten vinden. De auto heeft nog maar 75000 km gereden. Als de auto in het eerste jaar al een carrosserie inspectie had moeten hebben, dan is de dealer al nalatig geweest. Inderdaad je mag er redelijkerwijs van uit gaan dat een auto na vijf jaar geen sporen van roest mag vertonen.

liever een ster in mn voorruit als een op mn kap ;)

toch schandalig dat er roest te vinden is op een wagen van nog geen jaar oud :puke

Het is echt niet alleen Opel die deze problemen kent.

Ik heb zelf voor dat ik mijn Vivaro aangeschaft heb een Mercedes Sprinter gehad van nog geen 3 jaar oud.

Mercedes vond het bij de modellen voor 2010 niet nodig om de carrosserie te verzinken dus deze roesten en rotten van de weg af.

Mijn Sprinter had ook al op diverse plekken roest van binnen uit en ik ben super zuing op mijn bus. :swear :fy1

Een neef van mij is schadeautohersteller en die krijgen regelmatig Sprinters of Vito's binnen die nog niet ouder als 5 jaar zijn, bij elke

beschermkap of lijst die ze er af trekken zit er een bult roest achter.

Denk je door Mercedes te rijden dat je kwaliteit krijgt maar niks is minder waar.

Hopelijk blijft mijn Vivaro lekker roestvrij :thumb

Groeten Ralf

800px-MB140DBuiltBySsangYongSupp1.JPG

:jerry

Nee Mercedes busjes....motorisch uitstekend maar daar houd het ook op ook. Vroeger had je die oude T1's dat was topspul, vooral het schakelen was feest, knie weg bij de pook als je hem startte want je knieschijf ging eraan door het zwiepen van de pook, en die bak lag er omgekeer in op ofzo. Dus dat zag er zo uit....

R 2 4

| | |

=========

| | |

1 3 5

Telkens als je bij een stoplicht kwam dan bewoog je de pook instintief naar linksonder en remde je af op de motor maar dan zat je dus in de 1, en dan zijn 80 diesel pk ineens heel veel want dan vloog je haast door de voorruit heen. ;) Eigenlijk was je al een held als je dat voor elkaar kreeg want die pook was 80 cm lang ofzo en het was net op je door hutspot roerde. :D

Jah mercedes is idd een ramp jah, 2e generatie vito's met roest op de achterklep en spatborden. Sprinters eveneens. Valt me op dat het tweede model Transit er ook weleens wat van kan, ook na de facelift, het model met de grote grill, geregeld modellen gezien die in de voorste wielkuip aardig aan het rotten waren.

Renault Megane van een collega van mij ook, is meen ik nog van voor 2000 en geen enkel pitje roest. Maar wel al bijna zes bobines in gegaan in die tijd!!

Die Meriva zou eens met de endoscoop onderzocht moeten worden, die roest hoeft niet persé van binnen uit te zijn... En de binnenkant met Mike Sanders behandelen heh!! Of TimeMax, beide testwinnaars van de Autobild holle ruimte anti roest middelen test!

http://www.mike-sander.ch/Test Markt 9_09.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Sprinters van 2010 en 2011 gezien met roestwater sporen langszij, bij railsen etc.

Bij ons op de zaak zijn van bijde 2008 sprinters de voorschermen voor kunstoffen (2010) vervangen, en zijn bijde deuren vervangen (bakwagen)

van een Collega bedrijf rijden er MB sprinter bussen van max 3jaar oud, met roest midden op het plaatwerk, en geen schade in dat geval.

het vorige type roestte hard, maar de nieuwe spannen de kroon hoor.

Willem

@Astraman wrote:
800px-MB140DBuiltBySsangYongSupp1.JPG

:jerry

Nee Mercedes busjes....motorisch uitstekend maar daar houd het ook op ook. Vroeger had je die oude T1's dat was topspul, vooral het schakelen was feest, knie weg bij de pook als je hem startte want je knieschijf ging eraan door het zwiepen van de pook, en die bak lag er omgekeer in op ofzo. Dus dat zag er zo uit....

R 2 4

| | |

=========

| | |

1 3 5

Telkens als je bij een stoplicht kwam dan bewoog je de pook instintief naar linksonder en remde je af op de motor maar dan zat je dus in de 1, en dan zijn 80 diesel pk ineens heel veel want dan vloog je haast door de voorruit heen. ;) Eigenlijk was je al een held als je dat voor elkaar kreeg want die pook was 80 cm lang ofzo en het was net op je door hutspot roerde. :D

hahaha ja dat waren tijden, hoe kouder het was hoe verder ie zwiepte

en dan had je ook het model met trekknop voor de gloeispiralen aan en uit te zetten

liever een ster in mn voorruit als een op mn kap ;)

toch schandalig dat er roest te vinden is op een wagen van nog geen jaar oud :puke

Terug
Naar boven