• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ruimte op de schotels die in verbinding staan met de schokbr

Peter Reedijk

Post weleens wat
Hallo allemaal,

Vanmiddag tijdens het bij vullen van de olie viel mij op dat de schotel die volgens mij in verbinding staat met de schokbreker vrij hoog stond wat me nog niet eerder was op gevallen.Ik kon de schotel ook met de hand rond draaien.Nu heb ik al een tijdje las van gebonk links voor zou dat hier van kunnen zijn?

Ik heb nog met de ring sleutel de boel proberen vast te draaien maar alles draaide door toen heb ik met een kleinere ringsleutel boven op de tegen over gestelde richting op gedraait maar dat werkte ook niet.Kan iemand mij vertellen of dit klopt recht voor zit de schotel namelijk gewoon vast.!!!!!

Plaatje bij het praatje:

@wim-v6 wrote:Stabi verbindings stokjes of stabi rubbers gaar,

Deze Schotels liggen altijd hoger als de auto op de wielen staat..

dat is de ruimte die nodig is om te kunnen sturen...

Willem

Is hier een how to van of heeft iemand een afbeelding waar de stabi's zitten of de rubbers?

@wim-v6 wrote:Stabi verbindings stokjes of stabi rubbers gaar,

Willem

Is hier een how to van of heeft iemand een afbeelding waar de stabi's zitten of de rubbers?

Stabi verbindings stokjes of stabi rubbers gaar,

Willem

Stabi verbindings stokjes of stabi rubbers gaar,

Willem

Zoals Robert ook al vertelde zou het de stabilisator stang zijn die kapot is, dat heeft bij mij afgelopen jaar ook een gebonk gegeven alleen bij drempels. Na de stabilisator stand vervangen te hebben nergens meer last van en stuur ook weer veel direkter.

Zoals Robert ook al vertelde zou het de stabilisator stang zijn die kapot is, dat heeft bij mij afgelopen jaar ook een gebonk gegeven alleen bij drempels. Na de stabilisator stand vervangen te hebben nergens meer last van en stuur ook weer veel direkter.

gebonk zijn bijna zeker je stabiliteits stangen. dat zijn die korte stangen, vlak naast je veerpoot.

die rubberen schotel kan je iets bewegen.

gebonk zijn bijna zeker je stabiliteits stangen. dat zijn die korte stangen, vlak naast je veerpoot.

die rubberen schotel kan je iets bewegen.

er hoor volgensmij wel beetje speling op te zitten, als je stuurt gaat dit namelijk ook mee,

bij mij kun je de schotels iniedergeval niet verdraaien...

er hoor volgensmij wel beetje speling op te zitten, als je stuurt gaat dit namelijk ook mee,

bij mij kun je de schotels iniedergeval niet verdraaien...

Het gaat inderdaad om een astra G x16xel.

Maar kan dat gebonk hier vandaan komen?

En hoe zit het dat ik de schotel gewoon rond kan draaien met de hand?

Het gaat inderdaad om een astra G x16xel.

Maar kan dat gebonk hier vandaan komen?

En hoe zit het dat ik de schotel gewoon rond kan draaien met de hand?

Terug
Naar boven