• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?

In de versnelling zetten, rem vastzetten (beide wielen op de grond) en dan proberen los te krijgen...Zo kreeg ik hem los op mijn c16xe.

Als ik m met de compressor al niet los krijg,dan zal t zo ook niet gaan denk ik.. Maar ik zal t straks probere

je moet wel met zn 2en zijn.

anders ook de dynamo poelie er af en een langestang en daar 2 gaatjes in maken.

wij hebben er 1 los gemaakt in een motorbok deze was ook al onthoofd

Dat gaat toch niet denk ik?? Want me distributieriem EN me multi-riem ligge eraf,of begrijp ik het verkeerd??

ik zou de centrale bout NIET loshalen dan eerder de multieriem poelie los halen

de centrale bout haal je in mijn ogen alleen los als je de olie kering die er achter zit wilt vervangen

Theun bij de smallblock motoren is maar 1 moer voor de multiriempulley en krukastandwiel.

Heb gemakkelijkst is een blok hout pakken. Carterpan demonteren. Blok hout tussen de wang van krukas en onderblok en dan een ratel waarom je een lange stang zet.

Extreem hefboom effect.

Een goedkope luchttol gaat hem echt niet los krijgen. Ik pak vaak een electrische slagmoer welke over de 300nm kan drukken. Die slaat hem binnen 2 seconden los.

Wel ff een nieuwe bout halen.

Succes

Marcel,

dank wist ik ziet zit normaal alleen aan ohc en dohc en ook wij zijn wel eens aan het vechten.

goed gereedschap is het halve werk

Licht ook beetje aan de luchtsleutel, ik krijg ze dr makkelijk mee los. Ken je niet iemand die een beter luchtsleutel of electronische heeft?

Ja klop. Tussen slagmoer en slagmoer zit heel veel verschil. Wij hebben er tegenwoordig 1 die ze ook op het gemakkie los krijgt.

Maar zo'n electro ding (proffesionele) is ook ideaal.

@theun zo zie je maar ook jij leert hier nog af en toe wat. Doe ik ook hoor :)

Hij is al los,had m gesleept naar t garage bedrijf die had m losgegooit,nou zou vandaag de riem er terug op gaan maar de spanner is niet goed,nu wil ik dus vd week zelf probere de riem erop wille legge en de v-snaar

Zou iemand misschien wille vertelle hoe dit moet/beschrijving??

Gr

Poelies goedzetten, riem er strak overheen leggen, gaat het niet, dan polie net niet op tijd en door verdraaien weer netjes optijd trekken. Dan krukaspoele vastzetten.

Btw gister kop erop gezet,we hadde de verkeerde kopboute meegekregen ( 1 cm te kort) dus aangedraaid en knak (schroefdraad beschadigd) nu konde we dus de nieuwe bout (de goede) erin vastdraaie (aardig vast maar niet zo vast als de rest) zou dit probleme kunne opleveren??

Ja bouten moeten allemaal even vast.

Je had beter kunnen stoppen toen de eerste bout mis ging en met een helicoil de zaak repareren.

Nu loop je onnodig risico en heb je ook nog eens alle kopbouten gebruikt.

Inderdaad, en weet niet welke bout het is, maar let wel op, want anders is straks ook je kop nog krom.

En met een helicoil, een pakken welke niet van alluminium of roestvrijstaal is.

Het is de kopbout helemaal rechtsonderin,hij zit wel echt goed vast maar niet net zo vast als de rest is r geen mogelijkheid om t te reparere zonder helicoil en zonder de kop eraf te hale??

Gister debkop er weer afgetrokke en een helicoil erin gezet,dus tis nu weer fatsoenlijk maar ik mocht die bout maar tot 8 kilo aandraaie?? Of kan ik hem net zo vast draaie dan de rest mvg

Terug
Naar boven