• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je ascona

Deze ascoan is niet van mij maar rijd wel in de familie.

DSC_0787.jpg

DSC_0788.jpg

Sorry van de eerste foto :hmmz is om 1 of andere vage rede erg vaag.

Deze ascona heeft de oom van mijn vrouw een paar jaar geleden volledig gerestaureerd en in de originele kleur laten spuiten.

vandaag had hij hem toevallig bij hem toen ik bij mijn schoonouders kwam om wat planten over te nemen uit de tuin en heb gelijk maar even 2 foto's gemaakt wan t die had ik nog niet.

de stekker van de aanhanger heeft hij snel even zo vanuit de kofferbak gemaakt maar wordt nog op de normale plek gemaakt.

blijft mooi bakkie alleen mag ik er hellaas niet in rijden van hem :cry

Als hij hem oooit weg wil doen gaat die naar mij :wors

ff een kleine verbouwing.

Hella 1000 en stickers motorkap, leuk en goedkoop voordat ie in winterslaap gaat.

@Manta-aero wrote:2.2? Ziet er netjes uit!

Tnx!

Het is een 2.4 met inlaat van een 2.2 en de injectie 2.0.

Volle groep A.

Hij loopt sinds donderdag,gaat als een speer! Echt geweldig.

Hier enkele foto´s van mijn ascona. Ik heb hem een maand geleden gekocht.

DSC01852.jpg

DSC01853.jpg

De foto´s zijn nog afkomstig van de vorige eigenaar. De ascona heeft daarna nog wat geleden maar het blijft een ruige bak.

Het is van origine een Nederlanse 2.0E Sport van 1981 die naar Belgie is uitgevoerd.

Enkele modificaties zijn :

Interieur geheel gestript en voorzien van kuipstoelen, 4-punts gordels en rolkooi.

Polyester motorkap en kofferdeksel.

Tot 2400 opgeboorde 2.0E motor met scherpe nokkenas, DIS-ontsteking, DTA motormanagement systeem en grote oliekoeler.

Complete groep A uitlaat inclusief spaghetti spruitstuk.

Getrag 3 delige 265 versnellingsbak.

Achteras met 75% sper, 3.67 verhouding en dikke steekassen.

Voor voorzien van 2,2E schijven en achter ook schijven en een hydrolische handrem.

De ascona had wat achterschade maar die is inmiddels gerepareerd.

Verder hebben we nog een probleempje met de motor. Hij wil niet mooi lopen maar hier wordt aan gewerkt.

P.S: mijn forumnaam is rekordcccoupe omdat ik ook nog in het bezit ben van een Rekord C coupe.

Robert

@Opel Rally Lover wrote:Blij te zien dat de ascona van Filip in goede handen is :thumbup :thumbup :thumbup

Volgens mij is het wel een ascona met een historie ;) ;)

Ik ben nog wel op zoek naar de naam van de bouwer/tuner van de motor.

Misschien bij iemand bekent ??

Robert

Kwam net nog een oude foto tegen van onze oude Ascona. Is al heel wat jaartjes geleden naar de sloop gegaan maar ik wou deze foto toch even met jullie delen.

IMG_0006_zps38655a0d.jpg

zomaar een mooie zomerse foto van mijn ascona

asconadijk3.jpg

heb er pas nog een rembekrachtiger en hoofdremcillinder van een rekord E 2.2 op gezet

goede upgrade, laat de zomer maar weer beginnen :thumb

Wat een mooie Ascona die bruine. Deze heb ik ook een tijdje in mijn bezit gehad.

Ik snap niet dat Pim na al het werk wat hij er aan gedaan heeft deze auto heeft verkocht.

Echt een plaatje van een auto geworden. Veel plezier er mee.
AsconaBRichard027.jpg

Zo was de Ascona bij mij.

Terug
Naar boven