sw_reijnders
Woont hier bijna
ja eigenlijk hoort er op een B 205-55-16 te liggen (215 kan ook hoor)
Maar 40 zijn echt Corsa bandjes.
Met verlagen vul je je wielkasten niet op.
Dan nog hou je namelijk aan de voorkant en achterkant van de band een enorme ruimte over tussen band en wielkast.
Mijn mening is, wil je platte bandjes . . . koop 19 inch wielen
Daarbij komt dat je meer dan 10 km/h afwijking hebt naar beneden als je 120 rijdt op je teller.
Niet echt gunstig voor het verbruik van je motor dus als je meer dan 130 moet gaan trappen om een beetje met het verkeer mee te komen.
EDIT
daarbij wil ik je nog even waarschuwen.
de totale band omtrek van je voor en achter wielen is ook anders.
De bandhoogte is aangegeven als Percentage van je breedte. Wat betekent dat 225/40/16 iets hoger is dan 215/40/16.
Het scheelt niet veel, maar je ABS vind dit soort dingen absoluut niet leuk aangezien dit systeem de omwentelingen meet van alle wielen.
De achterwielen draaien dus minder snel dan de voorwielen.
En hier kun je storingen door krijgen.
Ik wil hiermee absoluut je nieuwe wielen niet afkraken, maar het zijn wel punten waar je op moet letten.
Maar 40 zijn echt Corsa bandjes.
Met verlagen vul je je wielkasten niet op.
Dan nog hou je namelijk aan de voorkant en achterkant van de band een enorme ruimte over tussen band en wielkast.
Mijn mening is, wil je platte bandjes . . . koop 19 inch wielen
Daarbij komt dat je meer dan 10 km/h afwijking hebt naar beneden als je 120 rijdt op je teller.
Niet echt gunstig voor het verbruik van je motor dus als je meer dan 130 moet gaan trappen om een beetje met het verkeer mee te komen.
EDIT
daarbij wil ik je nog even waarschuwen.
de totale band omtrek van je voor en achter wielen is ook anders.
De bandhoogte is aangegeven als Percentage van je breedte. Wat betekent dat 225/40/16 iets hoger is dan 215/40/16.
Het scheelt niet veel, maar je ABS vind dit soort dingen absoluut niet leuk aangezien dit systeem de omwentelingen meet van alle wielen.
De achterwielen draaien dus minder snel dan de voorwielen.
En hier kun je storingen door krijgen.
Ik wil hiermee absoluut je nieuwe wielen niet afkraken, maar het zijn wel punten waar je op moet letten.