• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Vectra

ja eigenlijk hoort er op een B 205-55-16 te liggen (215 kan ook hoor)

Maar 40 zijn echt Corsa bandjes.

Met verlagen vul je je wielkasten niet op.

Dan nog hou je namelijk aan de voorkant en achterkant van de band een enorme ruimte over tussen band en wielkast.

Mijn mening is, wil je platte bandjes . . . koop 19 inch wielen :)

Daarbij komt dat je meer dan 10 km/h afwijking hebt naar beneden als je 120 rijdt op je teller.

Niet echt gunstig voor het verbruik van je motor dus als je meer dan 130 moet gaan trappen om een beetje met het verkeer mee te komen.

EDIT

daarbij wil ik je nog even waarschuwen.

de totale band omtrek van je voor en achter wielen is ook anders.

De bandhoogte is aangegeven als Percentage van je breedte. Wat betekent dat 225/40/16 iets hoger is dan 215/40/16.

Het scheelt niet veel, maar je ABS vind dit soort dingen absoluut niet leuk aangezien dit systeem de omwentelingen meet van alle wielen.

De achterwielen draaien dus minder snel dan de voorwielen.

En hier kun je storingen door krijgen.

Ik wil hiermee absoluut je nieuwe wielen niet afkraken, maar het zijn wel punten waar je op moet letten.

tja ik zou het dus andersom doen

eerst andere banden steken en kijken hoe ver je kan verlagen ;)

Die wielen steken best een eind uit zeg maar :vertag.

Ik gok zo een ET waarde van 30 of 35?

origineel gepost door sw_reijnders

ja eigenlijk hoort er op een B 205-55-16 te liggen (215 kan ook hoor)

Maar 40 zijn echt Corsa bandjes.

Met verlagen vul je je wielkasten niet op.

Dan nog hou je namelijk aan de voorkant en achterkant van de band een enorme ruimte over tussen band en wielkast.

Mijn mening is, wil je platte bandjes . . . koop 19 inch wielen :)

Daarbij komt dat je meer dan 10 km/h afwijking hebt naar beneden als je 120 rijdt op je teller.

Niet echt gunstig voor het verbruik van je motor dus als je meer dan 130 moet gaan trappen om een beetje met het verkeer mee te komen.

EDIT

daarbij wil ik je nog even waarschuwen.

de totale band omtrek van je voor en achter wielen is ook anders.

De bandhoogte is aangegeven als Percentage van je breedte. Wat betekent dat 225/40/16 iets hoger is dan 215/40/16.

Het scheelt niet veel, maar je ABS vind dit soort dingen absoluut niet leuk aangezien dit systeem de omwentelingen meet van alle wielen.

De achterwielen draaien dus minder snel dan de voorwielen.

En hier kun je storingen door krijgen.

Ik wil hiermee absoluut je nieuwe wielen niet afkraken, maar het zijn wel punten waar je op moet letten.

ja de 40 zaten er al op toen ik ze kocht vandaar. banden zijn hagelnieuw dus ja vind ik dan ook weer zonde om te vervangen. aangezien het geld ook niet op men rug groeit en ik nog een andere dure hobby heb.

dus ja kan wel kijken voor wat andere banden en als ze me na een tijdje toch niet zo bevallen verkoop ik ze wel weer en zoek ik wel iets anders :P ben ook niet echt op de hoogt met banden en velgen. zit liever op de stoel een wedstrijdje te rijden :P bedankt iig voor de tips en feiten ;)

origineel gepost door sw_reijnders

tja ik zou het dus andersom doen

eerst andere banden steken en kijken hoe ver je kan verlagen ;)

Die wielen steken best een eind uit zeg maar :vertag.

Ik gok zo een ET waarde van 30 of 35?

euhm ET waarde zou ik zo niet zo snel weten. zou ik moeten kijken maar zal wel in die buurt zitten denk ik. ben niet zo'n kenner :P

origineel gepost door tiesto-nl

ja de 40 zaten er al op toen ik ze kocht vandaar. banden zijn hagelnieuw dus ja vind ik dan ook weer zonde om te vervangen. aangezien het geld ook niet op men rug groeit en ik nog een andere dure hobby heb.

dus ja kan wel kijken voor wat andere banden en als ze me na een tijdje toch niet zo bevallen verkoop ik ze wel weer en zoek ik wel iets anders :P ben ook niet echt op de hoogt met banden en velgen. zit liever op de stoel een wedstrijdje te rijden :P bedankt iig voor de tips en feiten ;)

U2U ff je email adres naar me.

Ik heb nog een mooie excel file met een bandenmaat calculator en je kan er ook ET-waardes in knallen.

Het wordt tijd om de mijne er ook eens bij te zetten. Afgelopen weekeinde een foto shootje gehouden:

IMG_4619-S.jpg

IMG_4620-S.jpg

IMG_4660-S.jpg

IMG_4655-S.jpg

IMG_4663-S.jpg

IMG_4656-S.jpg

IMG_4649-S.jpg

Ik ben nog aan het kijken voor een nieuw setje velgen ik denk dat het 18" Borbetjes gaan worden (1e foto):

Untitled.png

BrockB21velg.jpg

origineel gepost door Erwin

Het wordt tijd om de mijne er ook eens bij te zetten. Afgelopen weekeinde een foto shootje gehouden:

IMG_4619-S.jpg

IMG_4620-S.jpg

IMG_4660-S.jpg

IMG_4655-S.jpg

IMG_4663-S.jpg

IMG_4656-S.jpg

IMG_4649-S.jpg

Ik ben nog aan het kijken voor een nieuw setje velgen ik denk dat het 18" Borbetjes gaan worden (1e foto):

Untitled.png

BrockB21velg.jpg

Nice Ride Erwin!!!

Bedankt voor jullie positieve reacties!

origineel gepost door Angel-eyes

Ook zonder borbetjes is ie mooi hoor!

De banden op de huidige velg zijn alle 4 aan vervanging toe en ik vind een maatje groter toch wel een stuk mooier. Dan kan ik de volgende foto shoot in het dikke Vectra's topic zetten :P

Bedankt voor jullie positieve reacties!

origineel gepost door Angel-eyes

Ook zonder borbetjes is ie mooi hoor!

De banden op de huidige velg zijn alle 4 aan vervanging toe en ik vind een maatje groter toch wel een stuk mooier. Dan kan ik de volgende foto shoot in het dikke Vectra's topic zetten :P

als ik eerlijk moet zijn vind ik de huidige velgen mooier eronder staan dan degene die jij aan wilt schaffen :)

en deze vec mag zo ook al in het dikke vectra topic hoor :D

Untitled.png

BrockB21velg.jpg

Als ik mocht kiezen zou ik voor de velgen op de 2e foto gaan.

Op de 1e foto zijn ook wel leuk maar vind die meerspaken toch mooer staan.

gr.Paul

origineel gepost door vectra208v

Untitled.png

BrockB21velg.jpg

gr.Paul

Mee eens :)die eerste worden vaak als wintervelg gebruikt (heb ik ook gehad)

Jan

Hier wat nostalgie, aangezien mn Vec nu in de loods staat met een kapotte koppakking :swear maar over een paar weken mag ie weer stralen als nooit tevoren :P

964896103_5_RAVK.jpeg

Op Automania 2009

904649725_5_6X51.jpeg

Im Schnee

904649661_5_B0bl.jpeg

Im Schnee II

825506990_5_XGcV.jpeg

624822859_5_GAi5.jpeg

Net vers van de spuiter!

624822900_5_mExv.jpeg

Spuiter II

Hoop snel weer zomerfoto's te kunnen maken :agent

Tot dan :P

Emiel TWA

origineel gepost door janneman vectra c

Untitled.png

BrockB21velg.jpg

gr.Paul

Jan

Heb jij 18" winter velgen gehad? Wat een luxe.

Ik vind die 2e ook wel mooi alleen zijn deze een stuk duurder en is het meer werk om ze schoon te maken.

origineel gepost door janneman vectra c

Untitled.png

BrockB21velg.jpg

gr.Paul

Jan

Heb jij 18" winter velgen gehad? Wat een luxe.

Ik vind die 2e ook wel mooi alleen zijn deze een stuk duurder en is het meer werk om ze schoon te maken.

die vegen zijn er vanaf 15 inch.

Terug
Naar boven