• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stappenmotor OPGELOST + vage storingscode

Dacht dat we de stekkers ook hadden gecontroleerd, maar ga nu toch twijfelen.

Stappenmotor werkt zelf wel goed, maar aansturing ervan niet, dat ding moet toch niet steeds verder open gaan bij het warm worden van de motor maar juist dicht?

Doet ie namelijk wel en toerental loopt dan ook op naar 2000rpm stationair.

Past dit verschijnsel bij het omwisselen van de stekkers of moet ik het nog in een slechte sensor zoeken? (zo ja , welke?)

Stappenmotor is zwart, klopsensor is rood, helaas ik wou dat het zo simpel was!

Iemand nog tips?

Stappenmotor is zwart, klopsensor is rood, helaas ik wou dat het zo simpel was!

Iemand nog tips?

Helaas weet ik niet 100% zeker welke sensoren de aansturing van de stappenmotor op wordt gebaseerd, maar het moet wel toerental gerelateerd zijn. Dus de nokkenas sensor (hall sensor) en krukas sensor, en uiteraard de gasklep positie schakelaar. Maar die laatste kent maar twee standen, dus die is simpel te meten.

Helaas weet ik niet 100% zeker welke sensoren de aansturing van de stappenmotor op wordt gebaseerd, maar het moet wel toerental gerelateerd zijn. Dus de nokkenas sensor (hall sensor) en krukas sensor, en uiteraard de gasklep positie schakelaar. Maar die laatste kent maar twee standen, dus die is simpel te meten.

Ok nog even de laatste updates.

Dit weekend gaan we verder met de troubleshooting. Ik had nog wat andere problemen, die hebben we nu opgelost.

Gechipte ecu is vervangen voor een origineel exemplaar, brandstofdrukregelaar vervangen.

De stappenmotor zelf werkt goed, valse lucht is uitgesloten, stekkers zitten goed.

We gaan alles nog eens nameten op kabelbreuken, en weer proberen om een storingslampje werkend te krijgen. (kabelboom is totaal verziekt door vorige eigenaar)

Ik wil erg graag zeker weten: Welke componenten sturen de stappenmotor aan?

Ok nog even de laatste updates.

Dit weekend gaan we verder met de troubleshooting. Ik had nog wat andere problemen, die hebben we nu opgelost.

Gechipte ecu is vervangen voor een origineel exemplaar, brandstofdrukregelaar vervangen.

De stappenmotor zelf werkt goed, valse lucht is uitgesloten, stekkers zitten goed.

We gaan alles nog eens nameten op kabelbreuken, en weer proberen om een storingslampje werkend te krijgen. (kabelboom is totaal verziekt door vorige eigenaar)

Ik wil erg graag zeker weten: Welke componenten sturen de stappenmotor aan?

En wat ik ook erg graag wil weten:

Hoe weet ik of mijn c20xe in noodloop draait? Waar herken/zie ik dit aan?

En wat ik ook erg graag wil weten:

Hoe weet ik of mijn c20xe in noodloop draait? Waar herken/zie ik dit aan?

Misschien tijd om Wim-V6 eens de vraag te stellen over welke sensoren exact de stappenmotor aansturing tot gevolg hebben, want ik ben er ook eigenlijk wel benieuwd naar en hij weet dit denk ik wel.

Even nog voor de duidelijkheid, heb je echt de stekker van de ECU los gehad om daar met een multimeter de gasklepschakelaar functie+kabelboom 'door te piepen'?? Want als de klik voor gesloten schakelaar daar niet aankomt krijg je ook exact dit probleem...

Misschien tijd om Wim-V6 eens de vraag te stellen over welke sensoren exact de stappenmotor aansturing tot gevolg hebben, want ik ben er ook eigenlijk wel benieuwd naar en hij weet dit denk ik wel.

Even nog voor de duidelijkheid, heb je echt de stekker van de ECU los gehad om daar met een multimeter de gasklepschakelaar functie+kabelboom 'door te piepen'?? Want als de klik voor gesloten schakelaar daar niet aankomt krijg je ook exact dit probleem...

Ok, als ie in noodloop niet boven de 4500rpm komt, dan is het uitgesloten dat dit aanwezig is bij mij.

Ach ja, de stappenmotor dan maar weer, er is geen onderdeel van de c20xe wat zoveel problemen lijkt te veroorzaken en wat in zoveel topics naar boven komt.

Maar is er dan niemand die echt een concreet antwoord op mijn vraag weet te geven over alle componenten die hiermee te maken hebben?

Ok, als ie in noodloop niet boven de 4500rpm komt, dan is het uitgesloten dat dit aanwezig is bij mij.

Ach ja, de stappenmotor dan maar weer, er is geen onderdeel van de c20xe wat zoveel problemen lijkt te veroorzaken en wat in zoveel topics naar boven komt.

Maar is er dan niemand die echt een concreet antwoord op mijn vraag weet te geven over alle componenten die hiermee te maken hebben?

Heb ik gedaan, maar die is op vakantie denk ik. ;) Is al een aantal weken niet online geweest.

Terug
Naar boven