• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Startprobleem Omega 2.6 V6

henk 400rr

Woont hier bijna
Hoi,

Vanmorgen overkwam me het voor de 2e keer;

De auto start in de regel vrij normaal en ook als je hem na korte of lange ritten gebruikt kan je vrijwel direct ook weer de auto starten, maar nu is het een 2e keer voorgekomen dat dit dus niet gebeurt, je kan starten wat je wil, mij de auto verrekt het gewoon om aan te slaan.

1e keer stond de auto ongeveer 1-1,5 uur stil, nadien dus niet aan de praat te krijgen, een kwartier-half uur later wel weer alsof er niks aan de hand was. (maand-1,5 maand geleden)

vanmorgen de 2e keer, auto stond een half uurtje stil en weer hetzelfde verhaal.

De te rijden afstand maakt dus niks uit vlgs mij, onder het rijden is hij me nog niet afgeslagen, vorig jaar is er een nieuwe krukassensor op gekomen.

Maar wie weet wat er nu weer aan de hand is?

Auto (bj. 2001) heeft dus en 2.6 V6 benzine motor met gasinstalatie welke op benzine start en naar verloop van tijd overschakeld op gas.

Mijn 2.5 V6 loopt gewoon zonder aangesloten nokkenassensor.

zonder krukassensor loopt ie echt niet...

ik rijdt ook (weer) met de originele sensor, na de nieuwe sensor het na een paar maanden al heeft opgegeven, probleem wat ik had bleek niks met deze sensor te maken te hebben (moeilijk langer starten wanneer half warm, daarna verzopen bij aanslaan / bleek een lekkende injector).

Willem

Mijn 2.5 V6 loopt gewoon zonder aangesloten nokkenassensor.

zonder krukassensor loopt ie echt niet...

ik rijdt ook (weer) met de originele sensor, na de nieuwe sensor het na een paar maanden al heeft opgegeven, probleem wat ik had bleek niks met deze sensor te maken te hebben (moeilijk langer starten wanneer half warm, daarna verzopen bij aanslaan / bleek een lekkende injector).

Willem

Ik heb ooit hetzelfde gehad en na uitlezen bleek het de krukassensor te zijn. Ik zou hem dus eens laten uitlezen voordat je dingen gaat vervangen. Als het de krukassensor is let dan goed op, er zijn nl 2 soorten met verschillende stekkers...

Succes

Ik heb ooit hetzelfde gehad en na uitlezen bleek het de krukassensor te zijn. Ik zou hem dus eens laten uitlezen voordat je dingen gaat vervangen. Als het de krukassensor is let dan goed op, er zijn nl 2 soorten met verschillende stekkers...

Succes

Let op, bij uitlezen met de motor uit word ALTIJD code p0335 krukassensor gegeven, ook als ie goed is

en als de motor loopt kan je deze storing vervolgens nergens meer vinden, ook als de sensor kapot is.

Willem

Let op, bij uitlezen met de motor uit word ALTIJD code p0335 krukassensor gegeven, ook als ie goed is

en als de motor loopt kan je deze storing vervolgens nergens meer vinden, ook als de sensor kapot is.

Willem

Da's mooi klote dus, dan weet je nog niks.

Ik zat ook al aan die nokkenas sensor te denken, maar jah, niks is erger dan zo'n vage storing die soms opduikt en meestal dus niet.

het rare is dan nadat je hem dus niet aan de praat krijgt (auto staat dus al een tijdje stil) je na die startpogingen en dan weer een tijdje niks doet hem later wel weer in 1x aan de praat krijgt.

Da's mooi klote dus, dan weet je nog niks.

Ik zat ook al aan die nokkenas sensor te denken, maar jah, niks is erger dan zo'n vage storing die soms opduikt en meestal dus niet.

het rare is dan nadat je hem dus niet aan de praat krijgt (auto staat dus al een tijdje stil) je na die startpogingen en dan weer een tijdje niks doet hem later wel weer in 1x aan de praat krijgt.

Heb je alle vacuumslangetjes wel goed aangesloten zitten? Mijn kameraad had een vectra v6 en daar was een slangetje losgeschoten.

We hadden alles alle sensoren en bougies enzo al nagekeken maar bleek er gewoon een slangetje los te zitten. Ook precies dezelfde ellende. Koud geen probleem maar als hij even ging tanken kwam hij niet meer weg...... En met zo'n vectra sta je toch nog geregeld een keer aan de pomp :p

Heb je alle vacuumslangetjes wel goed aangesloten zitten? Mijn kameraad had een vectra v6 en daar was een slangetje losgeschoten.

We hadden alles alle sensoren en bougies enzo al nagekeken maar bleek er gewoon een slangetje los te zitten. Ook precies dezelfde ellende. Koud geen probleem maar als hij even ging tanken kwam hij niet meer weg...... En met zo'n vectra sta je toch nog geregeld een keer aan de pomp :p

Sensoren zijn vaak wamrte gevoelig.

eigenschappen van de toerental sensoren is dat ze het meestal opgeven bij warmere motortemperatuur, dus na afkoelen doet ie het dan weer.

probeer eens te starten met de stekker van de nokkenassensor los, je zal zien dat ie gewoon aanslaat

Willem

Sensoren zijn vaak wamrte gevoelig.

eigenschappen van de toerental sensoren is dat ze het meestal opgeven bij warmere motortemperatuur, dus na afkoelen doet ie het dan weer.

probeer eens te starten met de stekker van de nokkenassensor los, je zal zien dat ie gewoon aanslaat

Willem

Waar zit dat ding trouwens? zou wel handig zijn als dat even op het moment dat gebeurt even los te trekken is om te kijken of het dat is.

Het is toch niet die ronde sensor op de zijkant v/d motor, de zg. klopsensor? daar kom ik niet zo gemakkelijk bij namelijk.

Overigens, de laatste keer dat ik gekeken heb zaten alle slangen nog vast, de motor heeft al en tijdje het probleem dat hij lang blijft hangen in toeren bij overschakelen en soms in toerental omhoog gaat bij stilstand. dit is meer een lastig probleem dan dit probleem waar ik nu mee zit, voor zover ik begrepen heb is daar ook weinig aan te doen bij deze met dit systeem, het is wel ooit beter geweest, maar was er altijd wel.

Wellicht kan ik dat morgen even bekijken, controle zogezegd, je weet maar nooit.

Waar zit dat ding trouwens? zou wel handig zijn als dat even op het moment dat gebeurt even los te trekken is om te kijken of het dat is.

Het is toch niet die ronde sensor op de zijkant v/d motor, de zg. klopsensor? daar kom ik niet zo gemakkelijk bij namelijk.

Overigens, de laatste keer dat ik gekeken heb zaten alle slangen nog vast, de motor heeft al en tijdje het probleem dat hij lang blijft hangen in toeren bij overschakelen en soms in toerental omhoog gaat bij stilstand. dit is meer een lastig probleem dan dit probleem waar ik nu mee zit, voor zover ik begrepen heb is daar ook weinig aan te doen bij deze met dit systeem, het is wel ooit beter geweest, maar was er altijd wel.

Wellicht kan ik dat morgen even bekijken, controle zogezegd, je weet maar nooit.

Nope bovenop kleppendeksel:

klein lief sensortje waar je zo bij kan.

foto van een Vectra motor, maar de plaats is hetzelfde.

onder de stekker die blauw omcirkeld is:

X25XEdivsensoren.jpg

Willem

Nope bovenop kleppendeksel:

klein lief sensortje waar je zo bij kan.

foto van een Vectra motor, maar de plaats is hetzelfde.

onder de stekker die blauw omcirkeld is:

X25XEdivsensoren.jpg

Willem

Terug
Naar boven