origineel gepost door Astraman
Mja dan nog, is toch een goeie baan, goed je verdiend geen tonnen maar geloof me ik krijg echt niet heel veel meer dan dat hoor.
Maar even om aan te halen wat Champo zegt, mijn ervaring met Nederlandse, vooral jonge medewerkers is dat er echt een hoop zijn die gewoon eens een goeie schop onder hun reet moeten krijgen. Ik krijg wel es van dat gajes binnengeschoven als stagiar en als je ze dan de oren wast omdat ze voor de 3e keer 5 minuten te laat zijn dan ben je te streng...!!
Wat is dat dan voor mentaliteit, je moet gewoon op tijd zijn. Is echt geen lolletje, sommige moet je bijna psychologisch breken om ze de ogen te openen en in te laten zien hoe de wereld in elkaar steekt en zij echt onderaan de ladder staan. Ik wil die jongens dolgraag wat leren maar de helft boeit het niet, of ik ben de gehele stage bezig met eerst een fucking basisopvoeding door te voeren. Shirt in je broek, geen kauwgom, niet sms-en of privé bellen op de werkvloer, goeiedag -morgen zeggen als er iemand binnenkomt, op tijd komen.
Voel me soms net een kleuterbegeleider. Maar dat is omdat die pubertjes tegenwoordig alles mogen en geen weerwoord gewend zijn, opvoeding hebben ze niet gehad en het onderwijs is onder de maat, zeg je ze de waarheid zitten ze te janken of je krijgt een grote bek.

uke Nee met Nederland gaat het goed hoor.....:sleeping
Ik lul mischien als een oude vent maar ik ben zelf pas 28 en moet nu al concluderen dat dat vroeger (10-12 jaar terug toen ik stagair was) echt anders ging.
Helemaal mee eens, ik heb zo nu en dan een goede stagiair tegenover bossen bijdehante, domme of slome vogels... Die gasten zitten in klassen van maar een paar personen, zo slecht gaat het met de electronica opleidingen. En ze kunnen niks. Hoewel onze laatste stagiair daar een grote uitzondering op was, maar goed die wou ook HTS gaan doen erna...
En ja, je gaat gauw als een ouwe lul klinken als je zegt dat het vroeger beter was, maar het is zo snel omgeslagen!
Ik ben zelf 35 en in de tijd dat ik op de MTS zat was dat een heel degelijke en gerespecteerde opleiding.:thumbup