• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TID Display uitbreiding

maatbeker ff als straattaal :) je kunt natuurlijk een balans gebruiken, maatkolfje(maar dan moet je wel precies juiste maat hebben) maar het ging meer om het idee.

Bij Opel konden ze mij helemaal niets vertellen,ze weten niet eens het Bosch onderdeel nummer. Ik heb nog naar een reviseer bedrijg hier in Harderwijk gebeld maar hadden die informatie ook niet.

Heeft Bosch geen klantenservice die zulke informatie kan verstrekken? Ik wil morgen wel even bellen. Maar welke type injectoren zijn er dan?

de fabrikant van de injectoren weet het zeker...hoewel ik vermoed dat je heeeeeeeeeeeel lang door zal moeten vragen daar :( bij opel weten ze zoiets gewoon niet omdat dat die mensen totaal niks interesseerd...

bovendien kunnen ze daar ook helemaal niks met die informatie..(iig de monteurs/ sales mensen niet)

Fabrikant is ook GM. De X16XE gebruikt Simtec systeem. Dit is dus een GM systeem. Grijs/zwarte injectoren zijn van simtec en hebben allemaal zelfde kleur en niet zoals bosch allemaal kleurcodes... X16XEL is een Motronic systeem van bosch dacht ik. Weet niet alsof ze zelfde waardes hebben, wat ik gelezen heb niet... Dus heeft ook geen Bosch bestelnummer :D EPC zegt me ook niet veel over X16XE wel over andere...

Bij inbouw van de MID stond dat de X16XE op een ander motortype moest worden ingesteld.. Weet iemand misschien welke? Misschien van dat blok wel informatie is...

FutureCow hartstikke bedankt voor je moeite!!!!

Origineel gepost door J

he maar die oude versie zonder die vebruik enz voor de tigra x16xe is die al leverbaar?

Hey J, ja sorry dat ik niet reageerde via U2U.. Had toen druk en daarna vergeten:o

Momenteel maak ik niets leverbaar totdat ik het goed werkend heb... Als het niet goed werkt zit ik wel met het geouwehoer dat het dan niet goed is en dan moet ik opeens updates maken van iets waar ik dan verder mee ben gegaan... Niemand anders heeft het nog getest en ik wil het dan niet... Want je komt bij mij klagen als dat ding bijv vast loopt:P

Wat ik wijzer ben geworden nu is dat de X16XE ongeveer gelijk zit met de X16SZR. Ik ken dat blok helemaal niet, zou iemand me daar wat info over willen geven?

Origineel gepost door MicroGSI

Origineel gepost door J

he maar die oude versie zonder die vebruik enz voor de tigra x16xe is die al leverbaar?

Hey J, ja sorry dat ik niet reageerde via U2U.. Had toen druk en daarna vergeten:o

Momenteel maak ik niets leverbaar totdat ik het goed werkend heb... Als het niet goed werkt zit ik wel met het geouwehoer dat het dan niet goed is en dan moet ik opeens updates maken van iets waar ik dan verder mee ben gegaan... Niemand anders heeft het nog getest en ik wil het dan niet... Want je komt bij mij klagen als dat ding bijv vast loopt:P

oke is goed ik wacht gewoon geduldig af, veel succes ermee:thumbup

MicroGSI,

ik kwam dit topic nog weer tegen, waarmee een vraag in mij op kwam:

Hoe ziet het signaal van de snelheidsopnemer er uit? Deze sensor is verbonden met de electronische snelheidsmeter en het TID. Ik kan me voorstellen dat hier een blokgolf afkomt met een top/top waarde van

13.8 V. De frequentie moet evenredig zijn aande snelheid.

Waar het me om gaat is het volgende: Kan ik met een functiegenerator en een paar poortjes een vervangend signaal maken om de snelheidsmeter te controleren? Uiteindelijk wil ik een instelbare frequentieomzetter maken tussen de opnemer en de snelheidsmeter. Dit is noodzakelijk omdat ik een Corsa snelheidsmeter wil gebruiken in een Kadett met een Omega 5 bak.

Oly

Hier ook intresse...

Knap staaltje wat je doet king:

//edit..

ik reageerde gelijk al op de eerste pagina had effe niet gezien dat het er 12 zijn

:cool:

Neem de tijd, goed werk heeft tijd nodig....

Is er nog nieuws met betrekking tot de status van het geheel?

Ben je nog steeds op zoek naar gegevens? Zo ja, laat even weten welke gegevens je nog zoekt, dan zoek ik voor je mee.

Het topic (wat wel zeer interessant is) kakt wel heel erg in op deze manier. Zijn de mensen die voorheen zo veel interesse hadden nu ineens niet meer geïnteresseerd?

Een korte samenvatting:

Nu gerealiseerd zijn

- km/h

- v max (max snelheid)

- 0-100 km/h (tijd)

- 0-60 km/h (tijd) (geen mph!)

- 1/4 mile (tijd)

- 1/8 mile (tijd)

- setup voor wielomtrek

Nu bezig met:

- verbruik

- olie temp (voor mij niet interessant ivm 52mm klokjes)

- olie druk (voor mij niet interessant ivm 52mm klokjes)

Nog te realiseren:

- Gemiddelde snelheid

- Gemiddeld verbruik

- KM gereden (trip)

Misschien toevoegen:

- RPM (moet wel extra kabel worden getrokken) de groene, nou en? Voor oliedruk en olietemp heb je ook extra bedrading nodig.

- Voltage (voor mij niet interessant ivm 52mm klokjes)

Ik ben benieuwd waar we uitkomen.

ik heb zeker nog wel intresse, en heb MicroGSI al een maand geleden U2U gestuurd, maar hij is al een tijd niet meer op het forum geweest. Heeft iemand misschien een mail adres ofzo van MicroGSI?

ziet er goed uit mannen. Heb zelf een astra G 2.0 DTL maar heb hier ook wel interesse in. Maar hoe schakel je heen en weer tussen deze opties eigenlijk??

Origineel gepost door FutureCow

Heeft iemand misschien een mail adres ofzo van MicroGSI?

mods kunnen vast wel nachecken met welk mail adres hij is geregistreerd hierzo ;)

overigens erg leip dit, zou er zelf zeker wel geinteresseerd in zijn :)

@14XE:

Even een andere vraag:

Kan ik in plaats van de Corsa TID ook gebruik maken van de Omega TID ?? Als ik mij niet vergis worden deze op dezelfde manier aangestuurd voor wat betreft het radiosignaal. De rest van de aansluitingen zijn geen besturing, dat zijn gewoon spanningen en meetsignalen.

Reden: In mijn auto (middenkonsole van de GTE) past een Omega TID beter dan een Corsa TID.

Groeten,

Mischa

14XE: zou jij het mail adres van MircoGSI kunnen achterhalen, want wat hij heeft is al heel wat. En hij was op zoek naar iemand die het verder/af zou kunnen maken. Ik wil mij daar best wel in gaan verdiepen, zodat er iig wat hebben voor de geintreseerde (en die zijn er genoeg)

Terug
Naar boven