• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trage Vectra 1.7TD

Zal ik dan ook eens een filmpje maken hoe die nu rijd met die andere timing met die schroef.. straks ff proberen met de camara :thumbup

Als ik effen op 2500toeren blijf rijden en dan plankgas schiet die harder vooruit als meteen plankgas vanuit onderin :hmmz

Lijkt wel of de turbo meer op geladen is :jerry

Zal vanavond even een filmpje maken.

Heb ook meteen ff een nieuwe luchtfilter gehaald, en de koelvloeistof vervangen.

Dit kwam uit de radiator.....

210620121304.jpg

Ziet er toch "roestig" uit...

Nieuw VS oud...

210620121303.jpg

AstraTD, Dat is wel normaal he. Turbo moet ook optoeren. Turbo voel je nu bij zo'n 2700rpm.

Wachtend op jou filmpje.... ;)

Dat luchtfilter was wel een soort van nodig zou je kunnen zeggen :jerry

Toch een leuke reparatie zo :thumb

Te koop, bijna nieuwe luchtfilter, Maaar 44.000km oud :jerry

JeroenK, Ligt niet aan jou hoor ;)

Maar even serieus, dat is alles wat eruit kwam ja! Krijg er nu ook maar 5 liter nieuwe in.

Terwijl er volgens mij zo'n 9 liter ingaat...

Gaat ook maar iets van 5 à 6 liter in hoor!

Maar met je foto lijkt het net alsof er een bodempje in een emmer staat king:

Zo foto toestel ingesteld zodat ik kan filmen.. Ik ga dadelijk een filmpje maken, eerst tanken dan ff warm rijden en een sprintje trekken. Ik zal dan een maken van 0 tot 100km/u en eentje waar ik hem effen op 2500toeren hou en dan volgas :thumbup

Zal vanavond dan uploaden.

@astraTD wrote:Zo foto toestel ingesteld zodat ik kan filmen.. Ik ga dadelijk een filmpje maken, eerst tanken dan ff warm rijden en een sprintje trekken. Ik zal dan een maken van 0 tot 100km/u en eentje waar ik hem effen op 2500toeren hou en dan volgas :thumbup

Zal vanavond dan uploaden.

We wachten af! Ben benieuwd king:

@astraTD wrote:Ziet al beter uit :thumb

Mijne is nu aan het uploaden nog effen geduld aub :jerry

Jemig, zit je nog aan de inbel-verbinding daar in het Zuiden van het land? :jerry

Ja sorry kreeg net een belletje moest ineens weg en nu ben ik net thuis is het uploaden mislukt :thumbdown weer paar min wachten :fy1

Tot nu toe heb ik alleen aan de brandstofpomp liggen te prutsen aan die roetstopschroef halve slag in gedraaid en het stationior toerental naar lager gezet.. want schrik niet als die schroef halve slag in draait gaat het toerental naar 1500tmp.

De rest zoals ring uit de pomp halen wil ik ook nog gaan doen naar de apk keuring, en de kat eruit meppen.

viewtopic.php?f=75&t=166841

Staat hier ook netjes in beschreven hoe en wat :thumbup

AstraTD, Zou je wat meer kunnen vertellen over die roetstopschroef ?

Wat win je aan vermogen ? Verbruik veranderd ? Meer roken uit de uitlaat?

Grtjs.

Terug
Naar boven