• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Turbo problemen

ja ik ga er morgenochtend meteen mee naar de garage, een paar km moet nog wel lukken hoop ik.

Een op hol geslagen motor kan je toch nog wel gewoon uitzetten door hem in de laatste versnelling te zetten dan de koppeling bot op laten komen of werkt dat dan ook niet meer?

ja ik ga er morgenochtend meteen mee naar de garage, een paar km moet nog wel lukken hoop ik.

Een op hol geslagen motor kan je toch nog wel gewoon uitzetten door hem in de laatste versnelling te zetten dan de koppeling bot op laten komen of werkt dat dan ook niet meer?

als ie verder niet rookt is er weinig aan de hand.

meestal gaat er al rook aan vooraf voordat de motor echt op de motorolie gaat draaien.

meestal kan je de motor ook wegsmijten na op hol slaan.

ik heb het een keer gehad met een Passat 2.0TDi.

Willem

als ie verder niet rookt is er weinig aan de hand.

meestal gaat er al rook aan vooraf voordat de motor echt op de motorolie gaat draaien.

meestal kan je de motor ook wegsmijten na op hol slaan.

ik heb het een keer gehad met een Passat 2.0TDi.

Willem

ja als ik gas geef komt er wel een blauwe walm, niet heel erg veel maar je ziet het wel als je stil staat.

ja als ik gas geef komt er wel een blauwe walm, niet heel erg veel maar je ziet het wel als je stil staat.

Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door

het inlaat kanaal af te dichten zodat hij geen lucht meer krijgt.

maar eer dat je dat voor elkaar hebt is het al te laat.

een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM.

Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door

een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM.

[rquote=1849463&tid=140773&author=stefanDTI]Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door

een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM. [/rquote]

hoe wilt de motor eigenlijk nog draaien terwijl hij stil in de 6e versnelling staat? Lijkt me stug dat die dan de auto nog voort kan duwen.

[rquote=1849463&tid=140773&author=stefanDTI]Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door

een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM. [/rquote]

hoe wilt de motor eigenlijk nog draaien terwijl hij stil in de 6e versnelling staat? Lijkt me stug dat die dan de auto nog voort kan duwen.

ja als je vanuit stilstand in zijn 6 zet en de koppeling op laat komen, breken er delen van de versnellingsbak , of hij klapt door de koppeling heen.

Het vermogen en koppel zijn bij het ophol slaan ook Flink hoger dan de fabrieksopgaven.

rijdend zou je m wel kunnen stoppen dan.

Willem

ja als je vanuit stilstand in zijn 6 zet en de koppeling op laat komen, breken er delen van de versnellingsbak , of hij klapt door de koppeling heen.

Het vermogen en koppel zijn bij het ophol slaan ook Flink hoger dan de fabrieksopgaven.

rijdend zou je m wel kunnen stoppen dan.

Willem

Morgen dan maar met een zo laag mogelijk toerental naar de garage rijden. Zijn er nog voortekenen van het op hol slaan?

Morgen dan maar met een zo laag mogelijk toerental naar de garage rijden. Zijn er nog voortekenen van het op hol slaan?

hij gaat ineens trekken als een idioot.

en je ziet niks meer in de spiegel (jup diesels moeten roken, maar er is een grens natuurlijk).

Willem

Terug
Naar boven