• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TX autosport radiateurs, beter niet kopen!

Vinci

Woont hier bijna
Originele tekst:

Heb wel eens een offerte aangevraagd voor een volledig alu radiateur op maat, maar dat kwam tegen de €300 aan. Nu vind ik net deze:

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c1ce86ce7" onclick="window.open(this.href);return false;

En die is qua constructie identiek en past ook zeker weten gewoon goed!

Vet heh! :jerry

De radiateur heeft het relatief lang uitgehouden, drie jaartjes, want in Engeland zijn er een hoop luitjes die er een stuk minder geluk mee gehad hebben. Een die er zelfs na drie keer binnen een jaar onder garantie een nieuwe gekregen te hebben hem aan de kant heeft geslingerd voor een originele.

Die van mij ging ook op de gebruikelijke plek stuk, de overgang tussen de tanks en de ribben. Jammer, want hij is nog heel netjes om te zien verder, was er ook erg zuinig op en heeft relatief weinig KM's gemaakt.

We mogen dus wel degelijk spreken van een fabricagefout, en zou daarom een ieder afraden deze te kopen!

:hmmz Dacht ook al een keer gelezen te hebben dat dit een vaker voorkomend probleem was, maar dat we nu al op vijf gevalletjes zitten had ik niet zo gedacht! En dan meteen de koppakking er uit, geen pretje, maar dan heeft hij nog mazzel gehad! Een kennis van mij die had ongeveer 6 C20XE blokken staan een tijd terug en had ze op een gegeven moment allemaal verkocht. Eén van die motoren was gelijk bij iemand de soep in gelopen doordat er een koelslang los was geschoten, was binnen twee tellen een kantelzuiger. :cry

:hmmz Dacht ook al een keer gelezen te hebben dat dit een vaker voorkomend probleem was, maar dat we nu al op vijf gevalletjes zitten had ik niet zo gedacht! En dan meteen de koppakking er uit, geen pretje, maar dan heeft hij nog mazzel gehad! Een kennis van mij die had ongeveer 6 C20XE blokken staan een tijd terug en had ze op een gegeven moment allemaal verkocht. Eén van die motoren was gelijk bij iemand de soep in gelopen doordat er een koelslang los was geschoten, was binnen twee tellen een kantelzuiger. :cry

@Vinci wrote: Eén van die motoren was gelijk bij iemand de soep in gelopen doordat er een koelslang los was geschoten, was binnen twee tellen een kantelzuiger. :cry

Als hij gewoon meteen gestopt was, dan kan ik mij bovenstaand verhaal niet voorstellen. De temparatuur kan nooit zo snel oplopen (dus binnen enkele seconden)

@Vinci wrote: Eén van die motoren was gelijk bij iemand de soep in gelopen doordat er een koelslang los was geschoten, was binnen twee tellen een kantelzuiger. :cry

Als hij gewoon meteen gestopt was, dan kan ik mij bovenstaand verhaal niet voorstellen. De temparatuur kan nooit zo snel oplopen (dus binnen enkele seconden)

Ik heb ook alleen de schade gezien, was er niet bij... Kon het me ook al niet echt voor stellen. Denk dat die vent toch wel flink door heeft lopen raggen inderdaad. Maar zijn verhaal was dat het heel snel ging. Denk op zich ook wel als zo'n slang op die plek (van de kachel op het schutbord) er af schiet het systeem zeer snel leeg kan lopen zonder dat je er al te veel damp bij ziet vrij komen. En vergeet niet dat je temp sensor het ook moet hebben van koelvloeistof die er langs gaat. Dus als je aan het rijden bent en het zo onder het schutbord onder de auto verdwijnt, wie weet heb je het ook pas na vele minuten door! :cry

Hoewel ik me van mijn tripje Zweden kan herinneren dat mijn waterpomp toen hij droog liep enorme tering herrie maakte, daardoor ben ik toen ook onmiddelijk gestopt en had nog geen motor schade.

Ik heb ook alleen de schade gezien, was er niet bij... Kon het me ook al niet echt voor stellen. Denk dat die vent toch wel flink door heeft lopen raggen inderdaad. Maar zijn verhaal was dat het heel snel ging. Denk op zich ook wel als zo'n slang op die plek (van de kachel op het schutbord) er af schiet het systeem zeer snel leeg kan lopen zonder dat je er al te veel damp bij ziet vrij komen. En vergeet niet dat je temp sensor het ook moet hebben van koelvloeistof die er langs gaat. Dus als je aan het rijden bent en het zo onder het schutbord onder de auto verdwijnt, wie weet heb je het ook pas na vele minuten door! :cry

Hoewel ik me van mijn tripje Zweden kan herinneren dat mijn waterpomp toen hij droog liep enorme tering herrie maakte, daardoor ben ik toen ook onmiddelijk gestopt en had nog geen motor schade.

ff een radiateurtje laten maken is duur ja. Omdat ze er dan maar 1 voor je maken

Ik moet een keer een radiateur voor de rekord laten maken......ff nieuwe lamellen en alles er in is al schrikbarend duur.

Dit is een ideale oplossing, zijn goedkoper omdat ze er een hele serie van gemaakt hebben.

ff een radiateurtje laten maken is duur ja. Omdat ze er dan maar 1 voor je maken

Ik moet een keer een radiateur voor de rekord laten maken......ff nieuwe lamellen en alles er in is al schrikbarend duur.

Dit is een ideale oplossing, zijn goedkoper omdat ze er een hele serie van gemaakt hebben.

Let ook ff op de feedback van de verkoper. Zou ondanks de prijs kiezen voor de eerste. Is ook iets goedkoper met de verzendkosten.

Buiten de lagere temperatuur om ziet deze er t.o.v. origineel toch ook wel verschrikkelijk mooi uit :wub

Let ook ff op de feedback van de verkoper. Zou ondanks de prijs kiezen voor de eerste. Is ook iets goedkoper met de verzendkosten.

Buiten de lagere temperatuur om ziet deze er t.o.v. origineel toch ook wel verschrikkelijk mooi uit :wub

Ik had mijn zinnen ook zeker al op die uit Engeland gezet hoor, al was het alleen al vanwege de grotere capaciteit...

Er rijdt trouwens wekelijks een koeriertje van mijn werk op en neer uit Engeland, dus ik kan hem gratis hier naar toe laten komen qua verzenden... king:

Ik had mijn zinnen ook zeker al op die uit Engeland gezet hoor, al was het alleen al vanwege de grotere capaciteit...

Er rijdt trouwens wekelijks een koeriertje van mijn werk op en neer uit Engeland, dus ik kan hem gratis hier naar toe laten komen qua verzenden... king:

Wat doet de pond at the moment? Net niet gelijk aan de euro meer toch?

Ik heb mn spal fan gewoon hier gekocht. Zo heel duur was die niet.

Wat doet de pond at the moment? Net niet gelijk aan de euro meer toch?

Ik heb mn spal fan gewoon hier gekocht. Zo heel duur was die niet.

Terug
Naar boven