• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

updates aan de astra !!

van de 16 polige stekker is het pin nr 8.

kan het niet goed zien maar ik zie die niet terug in de stekker bij jou

oke hier kan ik wel wat mee denk ik.

zal als ik zin heb eens kijken als daar wat in zit.

kut werkje om die teller bak los te halen :P kan altijd zo lekker bij de km kabel haha

oke hier kan ik wel wat mee denk ik.

zal als ik zin heb eens kijken als daar wat in zit.

kut werkje om die teller bak los te halen :P kan altijd zo lekker bij de km kabel haha

om alleen mijn tellerhuis er uit te halen?

doe ik altijd vanuit de auto zelf, als alles los is kan ik de tellerbak net genoeg draaien om met mijn hand er achter te komen om de km teller los te klikken, dan trek je hem zo naar voren toe.

astratd, kan ik niet alleen een andere toerenteller doen dan?

die zal dan toch ook wel los te vervangen zijn neem ik aan?

om alleen mijn tellerhuis er uit te halen?

doe ik altijd vanuit de auto zelf, als alles los is kan ik de tellerbak net genoeg draaien om met mijn hand er achter te komen om de km teller los te klikken, dan trek je hem zo naar voren toe.

astratd, kan ik niet alleen een andere toerenteller doen dan?

die zal dan toch ook wel los te vervangen zijn neem ik aan?

je hebt dan meer ruimte, afijn ik zal wel grotere handen hebben :jerry

groene draad van de toerenteller moet naast de zwarte zitten, zie pijl

404829932.jpg

je hebt dan meer ruimte, afijn ik zal wel grotere handen hebben :jerry

groene draad van de toerenteller moet naast de zwarte zitten, zie pijl

404829932.jpg

Ik trek de bak ietjes naar me toe, en dan duw ik hem links als waren het dashboard in.. Dan stekkers los en dan kmkabel los maken.

Weet niet hoe het zit met de toerenteller aandrijving hoe je datlos krijgt.

Denk goedkoopste manier is andere kmbak halen.. en dan midden teller over zetten.

Ik trek de bak ietjes naar me toe, en dan duw ik hem links als waren het dashboard in.. Dan stekkers los en dan kmkabel los maken.

Weet niet hoe het zit met de toerenteller aandrijving hoe je datlos krijgt.

Denk goedkoopste manier is andere kmbak halen.. en dan midden teller over zetten.

waarom zou hij dat doen, zo te zien mist hij in de stekker de toerenteller draad

eerst dat tjekken. als ie er wel inzit dan pas andere tellerbak

waarom zou hij dat doen, zo te zien mist hij in de stekker de toerenteller draad

eerst dat tjekken. als ie er wel inzit dan pas andere tellerbak

teller bak moet ik er ook uit hebben om die kabel daar te krijgen :P

zal van de week ff een foto maken van mijn uhh, hoe heet dat ding ook al weer waar dat kabeltje op gaat.. oja bobine :P

maar op die manier haal ik die bak ook los, moest van de week ff acculampje vervangen, accu lade niet meer bij.

teller bak moet ik er ook uit hebben om die kabel daar te krijgen :P

zal van de week ff een foto maken van mijn uhh, hoe heet dat ding ook al weer waar dat kabeltje op gaat.. oja bobine :P

maar op die manier haal ik die bak ook los, moest van de week ff acculampje vervangen, accu lade niet meer bij.

tanken hebben vaker dan eens een roestige rand, zelfs bij mijn Vectra-B is dat zo..

oja toerentellerdraad:

toerentellerdradengroen.jpg

Willem

Terug
Naar boven