• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra 2000 4x4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

mijn vectra 2000 was ook zo slecht achter aan de balken,heb hem ook helaas moeten slopen en de cass. naar de sloop moeten brengen.:(

hoop dat jij de moed niet op geeft,vindt een 2000 altijd nog een super bak!succes!

origineel gepost door The Undertaker

origineel gepost door lemmuh

Nee, geen digidash, vind ik persoonlijk ook niet echt mooi eigenlijk. Misschien dat ik het eens ga overwegen maar tot op heden nog niet. Geef mij ook maar analoog :agent

doe mij maar digidash:jerry

Goed man da je de 2000 weer oplapt, stoere wagens:P

Gaat wel goed komen

Ja, ik heb complete schermen gekocht EN inlasranden. Dit omdat het achterscherm het randje omlaag na de dorpel niet heeft ;) En om dit nu zelf te gaan maken... zag ik niet zo zitten en heb dus maar een complete rand gekocht :P

Jeroen

Hoi Lemmuh!

Zit met grote interesse dit topic te lezen...Ben in 2003 tot 2006 bezig geweest aan exact hetzelfde en wil er binnenkort weer aan verder gaan. Ondertussen huisje gekocht en compleet verbouwd, vandaar ff (nou ja 4jaar dus ondertussen ;) )niets aan mijn project kunnen doen. Maar als ik dit zo lees, gaat het nog meer kriebelen....Grappige is dat die van mij ook een 4x4 is met c20xe, kleur e256 en rot op dezelfde plaatsen!!Helaas is een deel van de bodem ook nog door, maar daar heb ik al platen in gelast. Ook ik heb uit een donorauto twee harde chassisbalken geslepen en deze ga ik gebruiken op mijn chassis. Vind het echt leuk om nog iemand actief bezig te zien deze prachtige zeldzame wagen van de sloop te redden!Keep up the good work zal ik maar zeggen he:thumbup

Hebben ze die achterschermen op voorraad bij M&M zover jij weet??

Nou, M&M heeft inderdaad veel op voorraad, maar volgens mij had ik het laatste linkerachterscherm zonder het antennegat. Ook ff opletten, prijzen zijn ex. btw, daar had ik me een beetje in vergist ;)

Dit omdat ik een paar details aan de Vectra gewoon niet mooi vindt, dit is inmiddels de 3e Vec waarmee ik gewoon rondrijdt en bij allemaal heb ik dat antennegat vervloekt, rubber is 9 vd 10 keer rot. Dus vandaar dat ik mijn antenne gewoon midden achter op het dak ga zetten. Ook omdat ik dit sportiever vindt uitzien. Ook het logo op de motorkap wil ik eruit hebben en de ruitensproeiertjes uit de kap. Dit omdat ik ook bij allemaal van die vale plekken hieromheen krijg.

En tsjah... ik heb veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te veel plannen waar ik nog lang niet aan toe ben...

Overigens ik weet niet waar jij woont Nathan anders wil ik wel eens komen kijken hoever jij bent. Of natuurlijk andersom...

Jeroen

Overigens, mijne blijft geen C20XE... maar zodra het plaatwerk klaar is ben ik aan het overwegen om eerst zo rond te rijden, of misschien gelijk de overstap te maken naar een C20LET en deze op kenteken te laten zetten. Dit ook omdat mijn 4x4 met het kleine stukje dat ik heb gereden moeilijk deed, en als ik dat mn tussenbak moet vervangen, dan maar gelijk een mooie upgrade... :wub

Jeroen

origineel gepost door vectra208v

hoi natham

heb je ook foto's van jou project??

en m&m heeft vaak alles op voorraad:www.mmdronten.nl

gr.Paul

Hey Paul, ja heb erg veel foto's. Ga dan ook binnenkort maar ff een eigen topic openen hier;)

@lemmuh...Hey, bedankt...Ja idd, een c20Let lijkt mij ook wel leuk, hehe...Maar eerst maar eens zo af zien te krijgen (heb al een Lexmaul en gesmede zuigers liggen etc...):P

Dat gat voor de antenne las ik dicht, want er komt toch een onzichtbare dakantenne in. Maar als ze nog een paneel hebben zonder dat gat is het des te makkelijker natuurlijk;)

Maar nogmaals, leuk een zelfde project te zien wat met veel enthousiasme wordt gedaan!

origineel gepost door Nathan Kop

origineel gepost door vectra208v

hoi natham

heb je ook foto's van jou project??

en m&m heeft vaak alles op voorraad:www.mmdronten.nl

gr.Paul

Hey Paul, ja heb erg veel foto's. Ga dan ook binnenkort maar ff een eigen topic openen hier;)

Oke, Ik wacht het af en ga dat ook ff volgen.

Ik heb zelf een vectra A2 c20ne GT gehad en na 2 jaar ingeruild op een astra F GSI.geen spijt van gehad maar mis hem soms nog wel.

Ik heb nu een B1 waar ik eerst de buitenkant netjes wil hebben en daarna over de motor na ga denken.

@lemmuh; sorry voor de -offtopic

gr.Paul

Hey respect lemmuh.:thumbup:thumbup

Heb nog een set skirts en deurplaten liggen, zonder rechter achterstukje.

Mag ik je daar blij mee maken? Als je ze kan gebruiken zou ik ze graag willen doneren voor dit project.

Tuurlijk... :wors Alle delen zijn op moment welkom. Mocht ik er dalijk niets aan hebben maak ik er wel weer een ander blij mee... U2U maar voor een adres/telefoonnummer...

Zaterdag ga ik mijn donor Vectra ophalen... en dan die meteen helemaal strippen... Zodat ik eindelijk eens fatsoenlijk aan de slag kan met loshalen en nieuw plaatwerk monteren.

Ik heb hier tot nu mee gewacht omdat ik niet wil dat ik alles loshaal en dan dalijk helemaal niet meer uitkom... gewoon stukje voor stukje... het hele plaatwerk verhaal is nieuw voor mij dus heb zo links en rechts al wat hulp gevraagd ;)

Jeroen

Hoi Lemmuh!

Laat maar horen als je een vraag hebt, heb al wel wat ervaring met het plaatwerk van deze vec's;)

En idd, sorry dat ik een beetje off topic ging:D

Nou opzich weet ik wel hoe of wat het moet, maar omdat het de eerste keer is dat ik het daadwerkelijk ga doen... ben benieuwd hoe het gaat lukken maar het zal wel een hoop :swear zijn...

Nou dat off-topic interesseert me niet ;) vind het wel gaaf dat er meerdere mensen met hetzelfde bezig zijn... en ben benieuwd naar jou project :D

Jeroen

Haha;)...Je weet wat ze zeggen, een goede voorbereiding is het halve werk!:D En goed gereedschap, maar dat zal wel in orde komen. Wel fijn dat je tegenwoordig op internet heel veel kan vinden van how-to's enzo en via dit soort forums...Zeker beter!Suc6 en ik zal z.s.m. als ik tijd heb een topic aanmaken wat betreft mijn vorderingen!:thumbup Zijn we strakjes mooi eigenaar van een toch redelijk zeldzame auto lijkt me;)

Edit: typo

Nou... eindelijk weer een update... heeft even geduurd maar ja, het hoeft ook niet binnen een week af. Heb ik tenminste een leuke hobby voor in de winter...

Vandaag bij Hennie Boomkamp een Vectra 2000 opgehaald, als donor, chassisbalken zijn vele malen beter als mijn 4x4. De bedoeling is om de donor op zijn dak te leggen en de balken helemaal te controleren en eventueel te repareren. Hierna wil ik ze loshalen en dan even behandelen aan de binnenzijde en ze vervolgens onder mijn 4x4 plaatsen. Dit omdat mijn huidige balken al gerepareerd zijn, en er nog steeds erg beroerd aan toe zijn.

Hier een aantal foto's van de donor

Foto-4BUSR8ZN-D.jpg

Foto-8YUWSVHE-D.jpg

Foto-EW4BA6RI-D.jpg

En even de ergste groenigheid eraf gespoten

Foto-LHCV7EJP-D.jpg

Foto-WEABF6X8-D.jpg

Ook wil ik hier Hennie nogmaals bedanken voor alle informatie die ik vandaag gekregen heb van hem :wors

Eindelijk de nodige duidelijkheid die ik nog wilde hebben. Ook ben ik een stuk wijzer geworden over wat er in grote lijnen moet veranderen om er een 4x4 turbo van te maken :thumbup Dit wordt vervolgd zodra het plaatwerk en onderstel weer netjes is...

Jeroen

Terug
Naar boven