• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra 2000 4x4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

zo mooi project ik vind de 2000 ook altijd nog een van de mooiste vectra's goed te zien dat er weer een word gered ga zo door :wors

Nou, kleine update... vandaag een begin gemaakt met het strippen van de donor... en tussendoor even moeten meekijken bij het vervangen van een distributieriem van een Vectra A2 C18NZ, die is van de zoon van de baas maar die had het nog nooit zelf gedaan... tot vandaag...

Verder de donor is ook niet onaangetast... hele zijkanten zijn ROT... echter voor zover ik op de brug heb kunnen zien waren de chassisbalken op wat kleine plekjes roestvrij :) en verder heb ik toch weinig nodig...

Eventuele interesse in onderdelen... U2U, te zijner tijd als ik mijn eigen 4x4 klaar heb komen nagenoeg alle onderden die ik over houdt in de verkoop...

Verder nog wat plaatjes van de vorderingen vandaag...

Foto-HNJ6L68N-D.jpg

Foto-HQCQSXQR-D.jpg

Foto-VEMUGQDU-D.jpg

Foto-NDCSIUXE-D.jpg

Foto-MJEHPFO6-D.jpg

Het roestmonster heeft weer eens toegeslagen...

En hier staan ze dan :agent

Foto-LBLOD64D-D.jpg

Jeroen

zo best krokante vectra:(, maar gelukkig wordt er weer eentje mee gered!!

mag ik mischien vragen wat de ET waarde is van die velgen op de donor, en eventueel te koop?;)

origineel gepost door lemmuh

@ nathan kop,

Als je je project post hier, laat ff een linkje achter in dit topic...

Jeroen

Zal ik doen Jeroen, ben de foto's al aant opzoeken, staan na al die jaren flink verspreid op mijn pc'...;) Deze week zal ik ze uppen!

Dat van die balken heb ik ook gedaan. Uit een donor geslepen en die zijn helemaal goed! Nu staan ze al 2 jaar te wachten tot ze verder behandeld worden en ingelast worden, haha...Zal nog wel ff duren, maar telkens als ik jou project voorbij zie komen, gaan mijn handen toch weer errug jeuken;)

Die velgen van mijn donor zijn onbruikbaar... Ze zijn dusdanig verrot dat 2 vd 4 banden lekken langs de velgrand. Mocht je de gok toch willen wagen, zodra ik hem kaal heb mag je ze van mij zo komen ophalen...

Jeroen

Hoi Jeroen, zoals gevraagd:

Kun je alvast zien wat je kunt verwachten ;)

Voor de dorpels kun je gewoon de dorpels via bijv. arta-parts gebruiken, maar liever origineel of Klokkerholm ofzo. Maar die van arta passen ook prima!

Die velgen van mijn donor zijn onbruikbaar... Ze zijn dusdanig verrot dat 2 vd 4 banden lekken langs de velgrand. Mocht je de gok toch willen wagen, zodra ik hem kaal heb mag je ze van mij zo komen ophalen...

Jeroen

4x posten is wat vaak:jerry:jerry:jerry, maar die gok wil ik wel wagen;)

waaro liggen ze ook alweer?:thumbup

verder suc6 met de vec!

Zojuist de voorruit en achterruit uit de donor gehaald, helaas zat er een lelijke ster in de voorruit, achterruit is puntgaaf :D Deze wil ik in de 4x4 kitten aangezien er een lelijk logo in de raam gezandstraalt is... en daarbij... de ramen moeten er toch uit ivm reparatiewerk.

Nu heb ik wel nog een vraag...

Hoe kan ik het beste mijn bodemplaat behandelen? Ik zie in verschillende topics vanalles, de een neemt menie, de ander epoxy... wat zijn de voor en nadelen van deze methoden?

Jeroen

heey hoe is het interieur en de kofferklep van de donor heb namelijk pas een 2000 Gekocht voor 100 euro niet rot op klep na moter loopt super pas 152.000 gelopen egt geluk mee gehad

gr mike

Dat is inderdaad een mooie prijs :)

Kofferklep heb ik niet en het interieur komt pas te koop als mijn eigen klaar is...

Jeroen

menie en epoxyprimer kan allebei. ik weet niet wat je als afwerking wilt, tektyl of lak/verf?

ik gebruik altijd menie, met de kwast breng ik altijd 2 lagen aan.

ik heb ooit een keer een emmer van 20 liter bij een metaalbedrijf opgehaald, dit spuiten zij op de spanten die ze maken.

Hmmm... het gaat mij erom dat de bodem dalijk GOED beschermd is tegen roest... en het moet er natuurlijk netjes uitzien, gewoon netjes getectyleerd. Maar om tectyl op blank ijzer te spuiten heeft ook geen zin.

Vandaar dat ik wat meer ervaringen van anderen wil horen. En dan het liefst bij auto's die al een aantal jaren rondrijden. Ik bedoel alles blijft wel een jaartje hangen, maar hoe ziet het er na een aantal jaren uit.

Jeroen

Vandaag eindelijk weer eens tijd om verder te gaan met mn Vec...

Donor zover kaal gemaakt dat ie op de kop kan, en gelijk voor subframe met alles er onderuit en complete achteras + alles wat in de weg zit om de chassisbalken te controleren/repareren/verwijderen eraf gehaald.

Hopelijk dat degene die het laswerk gaat begeleiden/doen morgen even tijd heeft om zijn mening te geven, er zitten wel wat slechte stukjes bij de veerschotels, alleen bij deze is er nog niet aan gelast.

Bij mijn 4x4 is het gelast en weer doorgerot, en om hier nog een goeie van te maken :hmmz dus ga ik kijken hoever ik kom met overzetten. In eerste instantie dacht ik om de auto op de brug te zetten en dan alles los te halen en te vervangen, maar ik denk er hoe langer hoe meer aan om de auto gewoon op zn kant te zetten, net zoals mijn "concurrent" heeft gedaan.

Foto-BZXY3E88-D.jpg

Foto-IAJDBYSO-D.jpg

Linker chassisbalk

Foto-7E8OIXPJ-D.jpg

Foto-G3QK6K38-D.jpg

Rechter chassisbalk

origineel gepost door opelpower89

heey hoe is het interieur en de kofferklep van de donor heb namelijk pas een 2000 Gekocht voor 100 euro niet rot op klep na moter loopt super pas 152.000 gelopen egt geluk mee gehad

gr mike

Sow, lot uit de loterij lijkt me!:P;)

Hmmm... het gaat mij erom dat de bodem dalijk GOED beschermd is tegen roest... en het moet er natuurlijk netjes uitzien, gewoon netjes getectyleerd. Maar om tectyl op blank ijzer te spuiten heeft ook geen zin.

Vandaar dat ik wat meer ervaringen van anderen wil horen. En dan het liefst bij auto's die al een aantal jaren rondrijden. Ik bedoel alles blijft wel een jaartje hangen, maar hoe ziet het er na een aantal jaren uit.

Jeroen

Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar!:thumbup

Terug
Naar boven