Nou... na een paar weken toch maar weer eens een update... Nadat ik mijn laptop een corrigerende tik had gegeven deed mn scherm helemaal niets meer, dus dat eerst moeten vervangen voordat ik weer aan mijn foto's kon...

vandaar...
Intussen de auto in een verrijdbaar spit hangen, een groot gedeelte van de bodem schoongekrast (wat een K*Twerk) en een bedrijf gevonden waar ik waarschijnlijk nog nieuwe chassisbalken kan bestellen tegen een redelijke prijs... (Intussen wacht ik op antwoord, dus wordt vervolgd) dit omdat de chassisbalken van mijn donor ook al hier aan daar wat roest vertoonden en ik het niet zie zitten ze met een hoop moeite om te zetten en er dalijk achter te komen dat dit ook geen blijvende oplossing is...
Ook ben ik op zoek gegaan naar een goed middel om de bodem en de koker/balken goed te behandelen, en heb
www.rustbuster.nl gevonden, hier bieden ze een aantal producten aan om auto's te behandelen... een dezer dagen wil ik hier eens even naar toe rijden en om informatie vragen...
Ook ben ik in contact gekomen met een jongen die bij een schade herstel bedrijf werkt en meerdere van dit soort projecten heeft gedaan en ik ben een aantal keer gaan kijken hoe hij schermen van een oude Mercedes aan het vervangen was, in ieder geval veel gezien en veel tips gekregen.
Verder heb ik nog hier en daar wat mailtjes rondgestuurd ivm de aanschaf van een C20LET, de bedoeling is deze samen met een goede bekende (gepensioneerd revisieman) volledig te reviseren en aan te passen waar nodig. Maar wat mij opvalt, wat voor een normale C20XE geen flikker kost is voor een C20LET dubbel zo duur... zeker aan 2ehands onderdelen, eigenlijk moet ik een gestaakt project van iemand kunnen overnemen voor een nette prijs... maar dit staat nog op een laag pitje, eerst de auto zelf eens in orde krijgen... van de andere kant... rondkijken kost niets, en aangezien ik al die tijd met 8 kleppers ben bezig geweest... heb ik totaal geen prijsvergelijkingen in mijn hoofd...
Naast mijn hele Vectra project help ik ook vaak nog wat vrienden met hun auto's en hun helpen mij weer... Op moment ben ik ook nog bezig met een C20NE revisie met 20SEH zuigers voor in een A Corsa voor een goeie maat van mij.
Tot zover mijn geouwehoer... Nog wat foto's...
Spit in aanbouw
Auto in het spit
Linker chassisbalk... ROT...!!!
Kaalkrassen van de bodem.
De chassisbalken zijn expres nog niet kaal gemaakt, dit omdat het een hoop werk is en ze er toch 80% zeker onderuit gehaald gaan worden, hieronder nog wat foto's waarom...
Dit alles zou in een garage gerepareerd zijn, nou naar mijn mening, goedkoop braswerk, overal zijn gewoon plaatjes min of meer in vorm geklopt en eroverheen gelast, puur om door een APK te komen en meer ook niet, gewoon tectyl er overheen en verder niets... alles is dat ook van binnenuit weer doorgerot...
Wordt vervolgd
Jeroen